Задания
Версия для печати и копирования в MS Word
Тип 11 № 2698
i

Про­чи­тай­те текст и за­пол­ни­те про­пус­ки A–F ча­стя­ми пред­ло­же­ний, обо­зна­чен­ны­ми циф­ра­ми 1–7. Одна из ча­стей в спис­ке 1–7 лиш­няя. За­не­си­те цифры, обо­зна­ча­ю­щие со­от­вет­ству­ю­щие части пред­ло­же­ний, в таб­ли­цу.

Promoting language learning

The European Union (EU) is committed to supporting the rights of its citizens to personal and professional mobility, and their ability to communicate with each other. It does so by A _____________________ to promote the teaching and learning of European languages. These programmes have at least one thing in common: they cover cross-⁠border projects involving partners from two, and often three or more, EU countries.

The EU programmes are designed to complement the national education policies of member countries. Each government is responsible for its own national education policy, B _____________________. What the EU programmes do is to create links between countries and regions via joint projects, C _____________________.

Since 2007 the main programmes have been put under the overall umbrella of the EU’s lifelong learning programme. All languages are eligible for support under this programme: official languages, regional, minority and migrant languages, D_____________________. There are national information centres in each country, E _____________________.

The cultural programmes of the EU also promote linguistic and cultural diversity in a number of ways. The "Media" programme funds the dubbing and subtitling of European films for F _____________________. The "Culture" programme builds cross-⁠cultural bridges by supporting the translation of modern authors into other EU languages.

 

1.  and the languages of the EU’s major trading partners

2.  which includes language teaching and learning

3.  cinemas and television in other EU countries

4.  which enhance the impact of language teaching and learning

5.  funding a number of educational programmes

6.  and encouraging people to learn new languages

7.  where details about the application procedures are given

 

Про­пускABCDEF
Часть пред­ло­же­ния
Спрятать пояснение

По­яс­не­ние.

A  — 5. Это де­ла­ет­ся с по­мо­щью фи­нан­си­ро­ва­ния об­ра­зо­ва­тель­ных про­грамм, чтобы про­дви­гать пре­по­да­ва­ние и изу­че­ние ев­ро­пей­ских язы­ков.

B  — 2. Каж­дое го­су­дар­ство от­ве­ча­ет за свою соб­ствен­ную ме­то­ди­ку об­ра­зо­ва­ния, вклю­ча­ю­щую в себя изу­че­ние и пре­по­да­ва­ние языка.

C  — 4. Про­грам­мы ЕС со­зда­ют связи между стра­на­ми и ре­ги­о­на­ми под­дер­жи­ва­ю­щи­ми про­ект, ко­то­рые уве­ли­чи­ва­ют вклад в изу­че­ние и пре­по­да­ва­ние языка.

D  — 1. ...офи­ци­аль­ные языки, ре­ги­о­наль­ные, языки мень­шинств и им­ми­гран­тов, а также языки глав­ных тор­го­вых парт­не­ров ЕС.

E  — 7. В каж­дой стра­не есть ин­фор­ма­ци­он­ные цен­тры, где даны по­дроб­но­сти от­но­си­тель­но про­це­ду­ры по­да­чи за­яв­ле­ний.

F  — 3. Про­грам­ма "Медия" со­зда­ет дуб­ляж и суб­тит­ры для ев­ро­пей­ских филь­мов для ки­но­те­ат­ров и те­ле­ви­де­ния в стра­нах ЕС.

 

Ответ: 524173.

Источник: Де­мон­стра­ци­он­ная вер­сия ЕГЭ—2015 по ан­глий­ско­му языку
Раздел кодификатора ФИПИ: 2.4 По­ни­ма­ние струк­тур­но-смыс­ло­вых свя­зей тек­ста