Задания
Версия для печати и копирования в MS Word
Тип 11 № 11999
i

Про­чи­тай­те текст и за­пол­ни­те про­пус­ки A–F ча­стя­ми пред­ло­же­ний, обо­зна­чен­ны­ми циф­ра­ми 1–7. Одна из ча­стей в спис­ке 1–7 лиш­няя. За­не­си­те цифры, обо­зна­ча­ю­щие со­от­вет­ству­ю­щие части пред­ло­же­ний, в таб­ли­цу.

Going green

Green buildings. Green energy. Green cleaning. Once upon a time, green was just another colour in your crayon box. It was also a word A _______________________. In recent years, "green" has become the universal word for all environmentally friendly things.

The happy hum of a washing machine, B _______________________ are some of the soothing sounds of home. And there are times when these appliances are running all at once at your place. But as C _______________________ pollution. The more energy your home consumes, the harder power plants have to work, and the more pollution enters the environment.

As a resident of a fragile planet, you do want to do your part to help the environment. So you recycle, you use D _______________________ and you never let the water run while you’re brushing your teeth. But as you do your part to protect the environment, it’s important E _______________________ can also improve your health. For example, reducing carbon dioxide emissions can be achieved in many ways, and can benefit your health. By deciding to use your bike or walk to work, you benefit both F _______________________. You reduce your fossil fuel consumption and increase leisure-⁠time physical activity and connect with others. So, don’t hesitate and go green whenever you can.

 

1.  biking, walking or working from home

2.  to keep in mind that living green

3.  public transportation whenever you can

4.  your health and the local environment

5.  the neighbour used to describe your garden

6.  your electricity usage goes up, so does the air

7.  clothes dryer, dishwasher and refrigerator

 

Про­пускABCDEF
Часть пред­ло­же­ния
Спрятать пояснение

По­яс­не­ние.

A  — 5. По пра­ви­лам син­так­си­са на месте про­пус­ка дол­жен быть фраг­мент, со­дер­жа­щий опи­са­ние слова "a word", но по смыс­лу про­хо­дит толь­ко фраг­мент 5.

B  — 7. Кон­струк­ция пред­ло­же­ния пред­по­ла­га­ет пе­ре­чис­ле­ние бы­то­вой тех­ни­ки, по смыс­лу под­хо­дит толь­ко ва­ри­ант 7

C  — 6. По пра­ви­лам син­так­си­са на месте про­пус­ка дол­жен быть фраг­мент, со­дер­жа­щий пол­ную грам­ма­ти­че­скую ос­но­ву или две, по смыс­лу под­хо­дит лишь фраг­мент 6.

D  — 3. По пра­ви­лам син­так­си­са и грам­ма­ти­ки на месте про­пус­ка дол­жен сто­ять фраг­мент, до­пол­не­ние и воз­мож­но его опре­де­ле­ние, но по смыс­лу под­хо­дит лишь фраг­мент 3.

E  — 2. По пра­ви­лам син­так­си­са и грам­ма­ти­ки на месте про­пус­ка дол­жен сто­ять фраг­мент, на­чи­на­ю­щий­ся с "to" (вы­ра­же­ние "be important to do something"), чему со­от­вет­ству­ет лишь фраг­мент 2.

F  — 4. По пра­ви­лам грам­ма­ти­ки на месте про­пус­ка про­пус­ка дол­жен быть фраг­мент, со­дер­жа­щий два до­пол­не­ния, со­еди­нен­ных со­ю­зом "and", чем со­от­вет­ству­ет лишь фраг­мент 4.

 

Ответ: 576324.

Источник: ЕГЭ по ан­глий­ско­му языку 2022. До­сроч­ная волна
Раздел кодификатора ФИПИ: 2.4 По­ни­ма­ние струк­тур­но-смыс­ло­вых свя­зей тек­ста