СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
≡ английский язык
сайты - меню - вход - новости


Вариант № 996779

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 1510

Вы услы­ши­те 6 вы­ска­зы­ва­ний. Уста­но­ви­те со­от­вет­ствие между вы­ска­зы­ва­ни­я­ми каж­до­го го­во­ря­ще­го A–F и утвер­жде­ни­я­ми, дан­ны­ми в спис­ке 1–7. Ис­поль­зуй­те каж­дое утвер­жде­ние, обо­зна­чен­ное со­от­вет­ству­ю­щей циф­рой, толь­ко один раз. В за­да­нии есть одно лиш­нее утвер­жде­ние. Вы услы­ши­те за­пись два­жды.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

1. Be active and try something new on holiday

2. Beach holidays make people boring

3. A chance to discover more about oneself

4. New places are the best places to go to

5. Holidays are perfect for hobbies and pastimes

6. Restful holidays involve family and friends

7. Extreme sports can ruin your holiday

 

Го­во­ря­щийABCDEF
Утвер­жде­ние

Ответ:

2
Задание 2 № 2732

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

A) Every year Betsy spends the New Year abroad.

B) Betsy thinks that the trip was not worth the money.

C) There is an active volcano on the island.

D) Betsy led an active life on the island.

E) The zoo had more than a hundred species of wild birds.

F) There are no snow-capped mountains on the island.

G) Foreigners are not allowed to own property on the island.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 339

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What, according to Michael Mitchell, is the biggest plus of Vintage Inns?

 

1) Picturesque locations.

2) Nostalgic landlords and landladies.

3) Tourists from all over the world.


Ответ:

4
Задание 4 № 340

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What point does Michael Mitchell make about Vintage Inns’ gardens?

 

1) They are perfect for any season.

2) All Vintage Inns must have them.

3) They are an alternative to dine in good weather.


Ответ:

5
Задание 5 № 341

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Why does not Michael Mitchell do anything to advertise his inns?

 

1) They are close to local places of interest.

2) They are not far from city centers.

3) They are situated around London.


Ответ:

6
Задание 6 № 342

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What is typical of all the Vintage Inns?

 

1) Traditional old style.

2) Victorian design.

3) Good food and atmosphere.


Ответ:

7
Задание 7 № 343

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

According to Michael Mitchell, Vintage Inns menus

 

1) preserve traditional style in cooking.

2) modernize traditional dishes.

3) offer mainly international food.


Ответ:

8
Задание 8 № 344

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

When is the menu likely to be more varied?

 

1) Saturdays.

2) Weekdays.

3) Sundays.


Ответ:

9
Задание 9 № 345

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What is the booking policy of Vintage Inns?

 

1) It is not an accepted practice there.

2) You need to book well in advance.

3) Booking is possible only on Fridays.


Ответ:

10
Задание 10 № 3629

Уста­но­ви­те со­от­вет­ствие между тек­ста­ми A–G и за­го­лов­ка­ми 1–8. За­пи­ши­те свои от­ве­ты в таб­ли­цу. Ис­поль­зуй­те каж­дую цифру толь­ко один раз. В за­да­нии один за­го­ло­вок лиш­ний.

 

1. A shop that inspired writers

2. Country’s brave defenders

3. A truly international place

4. Governesses of rich children

5. Birth of a popular sport

6. Textile business links

7. A nice-sounding building

8. The initial steps of commerce

 

A. Moscow has always been a multicultural city. If we look back at its history, we will see that there were several foreign communities living in Moscow on a permanent basis. We all know about German people inhabiting the banks of the Yauza river, where little Peter, the future tsar of all Russia, ran around, made friends and got his first ideas of learning about ships and fleets. But what do we know about the British community of Moscow? Did it even exist?

B. The first ties between Russia and Britain were formed in the middle of the 16th century in the time of Ivan the Terrible. It was then that some wealthy British merchants founded the Muscovy Company which held a monopoly on trade between Britain and Russia until 1698. The building of its Moscow headquarters was granted to the company by the tsar in 1556 and can be still visited at 4, Varvarka Street, known to us now as The Old English Court.

C. Beginning from the time of Peter the Great, several talented British military men moved to Russia. Many of them served as army generals and navy admirals, defending Russian borders in different wars and battles. Among the most famous ones were Field Marshall James Bruce, Field Marshall Barclay de Tolly and Admiral Thomas Mackenzie, all of them of Scottish origin.

D. In the 18th century, British industrialists made themselves known in Russia. One of the most outstanding figures was Robert McGill, who lived in Moscow and served as an intermediary between Lancashire mill engineers and the Russian cotton industry, and built over 150 mills (cotton factories) in Russia. Robert McGill had a house in Spiridonovka Street and together with his wife Jane was a prominent member of the British community in Moscow.

E. If you talk to Moscow concert musicians who were active between the 1960s and the 1990s, they will tell you of the fantastic acoustics of the “Melodiya” recording studio at 8, Voznesensky Lane, which they lovingly called ‘kirche’, mistakenly thinking it was a German church. This building, designed in the English neo-gothic architectural style, was in fact built in 1885 by Robert McGill and is St. Andrew’s Anglican Church, which was used as a recording studio in Soviet times.

F. Another spectacular example of British architecture in Moscow is the old building of TsUM next to the Bolshoy and Maly theatres. Built in the early 1900s, it was back then the biggest department store in Moscow. It was owned by Scottish merchants Andrew Muir and Archie Mirrielees. Mayakovsky mentions Muir&Mirrielees in several of his poems, while Chekhov named his dogs after its two owners.

G. In 1887, two other cotton industrialists from Lancashire, Clement and Harry Charnock, moved to work at a cotton factory in Orekhovo-Zuevo, near Moscow. They were both great football fans and decided to introduce this game to the workers of the factory. This resulted in the first professional football team in Russia which after the Revolution became the core of Moscow Dynamo team.

 

ТекстABCDEFG
За­го­ло­вок

Ответ:

11
Задание 11 № 1926

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

 

Number of teenagers with Saturday job drops

 

The number of teenagers with Saturday jobs has dropped. Young people do not acquire any experience for their CVs — a crucial step towards getting full-time work. The proportion of teenagers combining part-time jobs with school or college has slumped from 40% in the 1990s to around 20% now, according to the UK Commission for Employment and Skills (UKCES), a government agency. Latest figures show that only A _________________________ in 1997.

The trend is not just recession-related, but the result of an increasing expectation В _________________________ well as a falling number of Saturday jobs, according to the report. Many of the jobs that young people do, such as bar work, are in long-term decline, and are forecast to decline further over the next decade.

«Recruiters place significant emphasis on experience С _________________________,» the report says. Word of mouth is the most common way to get a job, D _________________________ young people are unable to build up informal contacts, it adds.

Ms. Todd, a commissioner at the UKCES, said: «There's more emphasis on doing well at school, young people are finding less time to do what they would have done a few years ago.» «I think it's also the changing structure of the labour market. Retail is still a big employer, E _________________________. As a consequence, we need to think about how we get young people the work experience they need.»

A new initiative to send employees into state schools to talk about their careers was also launched recently. The scheme, Inspiring the Future, is meant to give state schoolchildren access to the kind of careers advice that private schools offer. The deputy prime minister said: «The power of making connections F _________________________ and can be life-changing.»

 

1. that it was researching the system of funding education after 16

2. 260,000 teenagers have a Saturday job compared with 435,000

3. but young people are leaving education increasingly less experienced

4. that inspire young people is immeasurable

5. but an increasing shortage of work experience means

6. that young people should stay on at school, as

7. but a lot more of it is being done online

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 1450

The slave's Russian descendants believe that the slave

 

1) had Russian royal blood in him.

2) was Peter the Great’s godfather.

3) belonged to the royal family in his native land.

4) was a close friend of the English royal family.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 1451

According to the narrator, the biography of Pushkin’s ancestor turned into a novel because Pushkin

 

1) didn’t like the true biographical facts he had discovered.

2) found it impossible to stick to the facts that were doubtful.

3) could not do without describing fictional events.

4) found the true facts of the slave’s biography uninspiring.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 1452

The narrator’s objective in writing the book was to

 

1) write a new version of the novel ‘The Negro of Peter the Great’.

2) continue the story from where it was left unfinished.

3) interpret the storyteller’s attitude to his ancestor.

4) prove that Pushkin’s ancestor was an African prince.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 1453

The narrator says that his research for the book

 

1) brought him to Russia to work as a journalist.

2) made him go to the war in Afghanistan.

3) led him to take part in the war in Africa.

4) brought him to a river bank in Africa.


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 1454

The lesson that the narrator learnt from his arrest was

 

1) not to use a camera and compass at the frontline.

2) to avoid speaking to people in his best posh English accent.

3) not to distort information about real events.

4) never to tell people about his research.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 1455

The narrator says that his journeys

 

1) helped him find some traces of the past.

2) extended his sympathy to a ‘stolen legacy’.

3) deepened his understanding of the concept of intellectual wars.

4) turned out to be the main contents of his book.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 1456

The narrator points out that at the time of Gannibal

 

1) negro slaves played a variety of roles in the theatre.

2) black slaves were like stage extras in royal processions.

3) many Africans made a brilliant career at the court.

4) Africans were not a novelty in the capital of Russia.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 87

Преобразуйте, если это необходимо, слово GREAT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

 

New Seven Wonders of the World: the Great Wall of China

 

Just like a gigantic dragon, the Great Wall runs up and down deserts, mountains and grasslands for 6,700 kilometers from east to west of China. It is one of the ______ wonders of the world with more than 2,000 years of history.


Ответ:

20
Задание 20 № 88

Преобразуйте, если это необходимо, слово BUILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The Great Wall ______ by several Chinese dynasties in order to protect the Chinese Empire from different aggressors.


Ответ:

21
Задание 21 № 89

Преобразуйте, если это необходимо, слово BEGIN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The building of the Wall of stone and earth ______ in the 6th century BC and lasted until the 16th century AD.


Ответ:

22
Задание 22 № 90

Преобразуйте, если это необходимо, слово KNOW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

It ______ that from 2 to 3 million Chinese people died during its construction.


Ответ:

23
Задание 23 № 91

Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Since then, the Great Wall of China ______ a symbol of wisdom and bravery of the Chinese people and a monument of the Chinese nation for many hundreds of years.


Ответ:

24
Задание 24 № 92

Преобразуйте, если это необходимо, слово BRING так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Nowadays, a visit to the Great Wall is like a tour through history backwards; it ______ tourists great excitement to walk on the Great Wall of China, to stand on a watchtower and view the wall disappearing in the distance.


Ответ:

25
Задание 25 № 93

Преобразуйте, если это необходимо, слово SEE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

This treasure is protected by UNESCO and future generations ______ the Great Wall with the same wonder and amazement as we do now.


Ответ:

26
Задание 26 № 2118

Преобразуйте, если это необходимо, слово BEGIN так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Famous inventions stories

 

Have you ever wondered how the most famous inventions were created? From the ____________ of time, humans everywhere have been inventing.


Ответ:

27
Задание 27 № 2119

Преобразуйте, если это необходимо, слово IMPRESS так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

By looking into our past and bringing invention stories to life, we are all reminded that regular people, like you and me, were able to come up with _____________ ideas that ended up having a great impact.


Ответ:

28
Задание 28 № 2120

Преобразуйте, если это необходимо, слово EDUCATION так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Knowing the past can help you create the future. If you are looking for invention inspiration, background for an __________ project, or just have a curious mind — read about famous inventions. The stories of great inventions are fascinating.


Ответ:

29
Задание 29 № 2121

Преобразуйте, если это необходимо, слово SIMPLE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Some great inventions were created ____________ by mistake, others by trial and error.


Ответ:

30
Задание 30 № 2122

Преобразуйте, если это необходимо, слово INVENT так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Some _____________ of the most well-known products have incredible stories of innovation to tell.


Ответ:

31
Задание 31 № 2123

Преобразуйте, если это необходимо, слово CREATE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Some of them were not aware at the time of their inventions that their ___________ would have a great impact on the world, while others realised immediately that they had a winner.


Ответ:

32
Задание 32 № 1549

Вставьте пропущенное слово:

 

1) attend

2) visit

3) go

4) enroll


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 1550

Вставьте пропущенное слово:

 

1) about

2) almost

3) already

4) approximately


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 1551

Вставьте пропущенное слово:

 

1) application

2) admission

3) entrance

4) request


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 1552

Вставьте пропущенное слово:

 

1) dealings

2) actions

3) procedures

4) events


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 1553

Вставьте пропущенное слово:

 

1) cost

2) charged

3) priced

4) spent


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 1554

Вставьте пропущенное слово:

 

1) stimulated

2) motivated

3) inspired

4) encouraged


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 1555

Вставьте пропущенное слово:

 

1) struggling

2) preserving

3) securing

4) supporting


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 882

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Ann who writes:

 

... More and more young people get involved in environmental protection. Could you tell me what measures young people in your country take to save the environment? What kind of support do you get from your local community and family? Is there any Green Party/Movement where you live? Wouldn’t you like to start one, if there isn’t? I am very happy now because I have just passed my last exams.

Write back soon, Ann...

 

Write a letter to Ann. In your letter answer her questions, ask 3 questions about her plans for the coming holiday. Write 100—140 words. Remember the rules of letter writing. You have 20 minutes to do this task.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 3615

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Space exploration was the greatest achievement of the 20th century.

2. Some people believe that English should be the only foreign language taught at our schools. Others think that German, French and Spanish should continue.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2858

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

The usual answer that water doesn’t have any colour. It’s clear or transparent and the sea only appears blue because of the reflection of the sky. But in fact water really is blue. It’s an incredibly faint shade, but it is blue. You can see this in nature when you look into a deep hole in the snow, or through the thick ice of a frozen waterfall. If you took a very large, very deep white pool, filled it with water and looked straight down through it, the water would be blue.

This faint blue tinge doesn’t explain why water sometimes takes on a strikingly blue appearance when we look at it rather than through it. Reflected colour from the sky obviously plays an important part. But not all the light we see is reflected from the surface of the water. Some of it is coming from under the surface. The more impure the water, the more colour it will reflect.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 3216

Study the advertisement.

 

Welcome to our school of breakdance!

 

You are considering starting breakdance lessons and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following:

1) tuition fee

2) course location

3) duration of the course

4) special clothes

5) evening classes

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2825

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 3522

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say which of the activities presented in the pictures you’d prefer

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.