СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
≡ английский язык
сайты - меню - вход - новости


Вариант № 983646

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 268

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. The speaker had a lot of arguments and fights with her/his classmates.

2. The speaker thought that she/he was going to be a student forever.

3. The speaker learned very important social skills in high school.

4. The speaker found school to be a hiding place in times of trouble.

5. The speaker thought of her/his class in high school as a family.

6. The speaker showed little interest in her/his studies in high school.

7. The speaker enjoyed studying with her/his classmates.

 

 

 

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2740

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

A) David hasn't been to school for some time.

B) Paula knew David felt much better.

C) Doctors think David needs a month to recover.

D) David has to read 78 pages from the history book.

E) David thinks the essay task is very hard.

F) Paula will e-mail the article for the biology task to David.

G) Paula agreed to visit David the next day.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 1489

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The TV programme is designed to feature

 

1) actors pretending to be ordinary people.

2) people who vote for themselves to win a prize.

3) real people preparing dinner parties in their own homes.


Ответ:

4
Задание 4 № 1490

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The funniest part of the program is generally the

 

1) kitchen scenes of preparation and cooking.

2) contestants trying to impress each other.

3) host selecting ingredients.


Ответ:

5
Задание 5 № 1491

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator believes that people are fascinated by other peoples’ homes

 

1) since everybody likes to show off their homes.

2) but doesn’t know why.

3) because decor and layout are fascinating.


Ответ:

6
Задание 6 № 1492

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Each of the guests

 

1) gives the host a mark out of 10.

2) privately complains about the host.

3) publicly thanks the host.


Ответ:

7
Задание 7 № 1493

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Some of the shows contestants

 

1) leave the show on a Friday.

2) become real TV stars.

3) become minor celebrities.


Ответ:

8
Задание 8 № 1494

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The celebrity version of the show works well because

 

1) much is already known about the contestants.

2) the prizes go to charity.

3) celebrities often hate each other.


Ответ:

9
Задание 9 № 1495

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator might apply for the show because

 

1) he’d serve fish that he caught.

2) it would probably be good fun.

3) in reality he’s a professional chef.


Ответ:

10
Задание 10 № 775

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Training the mind

2. Welsh roots

3. Quick reaction

4. Chemistry in tennis

5. Too fast

6. Losing control

7. Unexpected prize

8. Ads with wings

 

A. By now Wimbledon has become a popular national festival, together with Ascot and the Cup Final. Many people in Britain don’t know that tennis was first played in Wales. It was there, in 1873, that Major Walter Wingfield played a game with the recently invented rubber balls and enjoyed it so much, that he decided to develop the standards of the game. He published the first book of tennis rules later that year. The first Wimbledon championship was held a few years later in 1877 and the British Lawn Tennis Association formed in 1888.

 

B. Good mental preparation is necessary for professional tennis players. In a long match they can be on the court for several hours with nobody to talk to. There can be hundreds of stops from the crowd, their opponent and, especially at Wimbledon, the rain. Players need to practice methods for improving their concentration and for motivating themselves when the game is going against them. They are often taught to imagine some situations, such as a tense tie-break. Then they imagine what to do with it.

 

C. Many players find it impossible to stay calm in the stressful situation of a long tennis match and let their temper out. John McEnroe was famous for his quarrels with referees. Several players have been given warnings for throwing the racket or swearing. Some players lose matches they could easily win because their mind lets them down. Pat Rafter said that he couldn’t breathe in his 2000 Wimbledon final. The stress of being near the victory can be too much for a person.

 

D. The power of today’s tennis game is only partly created by the athletes themselves. Much of it comes from their rackets. New designs mean players can hit the ball with more speed and accuracy than ever before. It started in the 1970s when the traditional wooden racket was replaced with metal. Since then different materials have been used. Graphite has made the biggest influence. Now the graphite can be mixed with materials such as boron and titanium to produce even stronger, and lighter, rackets.

 

E. Speed isn’t always a good thing. Many fans are complaining that the speed of the game is making tennis boring to watch. After two years of testing, a new ball has now been invented which could slow down tennis and make it more exciting to watch. The ball is put together in exactly the same way as the one used now, but is 6% larger in diameter. The bigger ball gives the receiver 10% more reaction time in which to return the serve. So the number of aces — serves in a match that the receiver fails to return — will be far fewer.

 

F. When Irishman John Boland travelled to Athens for the first modern Olympic Games in 1896, he had no idea he would return home with the gold medal in tennis. But then, he had no idea he would compete either — he went to watch the competion. In comparison, today’s Olympic tennis players include some of the best athletes in the world. They are used to five-star hotels and hundreds of thousands of dollars, but at the Olympic Games they will stay in the Olympic Village and compete for nothing but a gold medal.

 

G. The Wimbledon tennis tournament is famous for pigeons that sometimes come flying on to Centre Court and stop the game. So, producers of a video tennis game designed for PlayStation2 decided to use specially trained homing pigeons, decorated with the game’s logo. Twenty birds will be spray-painted with the Virtual Tennis logo and trained to fly in and out of the home of British tennis during the matches of the Wimbledon championship. The advertising pigeons will go straight for the fans and show their logos to them.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 2432

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

US Congress

 

The Congress of the United States of America is an important part of the US federal government.

It is an assembly of elected representatives A ___________________ but not to select the chief executive of the nation; that individual is elected by the people.

Congress is not a single organization; it is a vast and complex collection of organizations B ___________________ and through which members of Congress form alliances.

C ___________________, in which political parties are the only important

kind of organization, parties are only one of many important units in Congress.

In fact other organizations have grown in number D ___________________.

The Democrats and Republicans in the House and the Senate are organized by party leaders, E __________________ within the House and Senate. The party structure is essentially the same in the House as in the Senate, though the titles of various posts are different.

But leadership carries more power in the House than in the Senate because of the House rules. F ___________________, the House must restrict debate and schedule its business with great care; thus leaders who do the scheduling and who determine how the rules shall be applied usually have substantial influence.

 

1. as party influence has declined

2. against the spirit of the Constitution

3. being so large (435 members)

4. empowered to make laws

5. unlike the British Parliament

6. by which the business of Congress is carried on

7. who in turn are elected by the full party membership

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 162

Why is the collage of photographs more important for Kathy than the other wedding presents?

 

1) It reminds Kathy of her wedding.

2) Kathy didn’t like the other wedding presents.

3) It was the most expensive present.

4) Kathy’s sister made it for her.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 163

Why was Kathy against sharing a room with her sister?

 

1) They always quarreled.

2) Susie never left her alone.

3) They were of different age.

4) Susie said it was her own room.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 164

What did Kathy call the final straw in paragraph 3?

 

1) The fact that Susie often borrowed Kathy’s toys.

2) The fact that Susie never asked for the things she borrowed.

3) The fact that Susie began to wear Kathy’s clothes without her permission.

4) The fact that Susie broke all the toys she played with.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 165

What was Kathy’s greatest wish that she mentioned in paragraph 4?

 

1) To have a separate life from her sister.

2) To live in peace and safety.

3) To never part with her sister.

4) To have the same hobbies as her sister


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 166

When did the relationship between Susie and Kathy start to change?

 

1) When they moved to a pew house.

2) Aiter their father married the second time.

3) After their parents divorced.

4) When Kathy’s father bought her a car.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 167

What are Kathy’s relationships with Susie now?

 

1) They hate each other.

2) They are close friends.

3) They are business partners.

4) They do not see each other.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 168

Why do the sisters understand each other?

 

1) They have got the same hobbies.

2) They have similar sense of humour.

3) They love each other very much.

4) They have similar life experience.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 317

Пре­об­ра­зуй­те, если это не­об­хо­ди­мо, слово MAKE так, чтобы оно грам­ма­ти­че­ски со­от­вет­ство­ва­ло со­дер­жа­нию тек­ста.

 

 

A Picnic Spot

 

‘It’s a perfect day for a picnic’, said Mr. Wolf. ‘Do you think you could pack us a lunch?’

‘I certainly could’, said Mrs. Wolf. So the decision ______ .


Ответ:

20
Задание 20 № 318

Преобразуйте, если это необходимо, слово CAN NOT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

But once she and Mr. Wolf and their son and daughter were out in the summer woods, they ______ find the right spot.


Ответ:

21
Задание 21 № 319

Преобразуйте, если это необходимо, слово THREE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

One picnic spot was too shady, another was too sunny and hot. The ______ had no wild flowers around it.


Ответ:

22
Задание 22 № 320

Преобразуйте, если это необходимо, слово GOOD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

And when at last they found one with all those things, Mrs. Wolf cried, ‘Oh, but here there’s no water. Surely we can find a ______ spot than this one.’


Ответ:

23
Задание 23 № 321

Преобразуйте, если это необходимо, слово CHILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

When it was lunchtime, everyone was very hungry. At last the ______ cried:

‘Please hurry up and choose a picnic place.’

‘Yes, please, do.’ Mr. Wolf said. ‘This basket is so heavy.’


Ответ:

24
Задание 24 № 322

Преобразуйте, если это необходимо, слово WE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

‘All right,’ agreed Mrs. Wolf. ‘Let_______ just go round the next turn in the path — and there we will eat.’


Ответ:

25
Задание 25 № 323

Преобразуйте, если это необходимо, слово LOOK так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

So they went around the turn and soon came into their own back yard! Mr. Wolf quickly put down his basket. ‘It’s a perfect spot for a picnic,’ he said ______ around with a smile.

‘Chairs, and a table, and a pool — and a beautiful flower garden!’ And they decided to have picnics there all summer long.


Ответ:

26
Задание 26 № 278

Образуйте от слова MOVE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

 

Migrating Birds

 

In autumn you can see large flocks of birds flying from Russia to warmer countries. In spring, they come back to us. Migration is the periodic seasonal ______ of birds.


Ответ:

27
Задание 27 № 279

Образуйте от слова SCIENCE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

The main routes connect Europe and Africa, Europe and South-Eastern Asia and Australia, North and South America. How do we know about these routes? ______ study birds. They catch birds, place small bands with numbers on the birds’ legs and then let the birds fly away. Some of these banded birds are caught again. The band tells about the route.


Ответ:

28
Задание 28 № 280

Образуйте от слова QUICK однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Some birds fly very ______ and they can feed on the wing. They migrate in the daytime.


Ответ:

29
Задание 29 № 281

Образуйте от слова DARK однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Swallows and swifts do this. Cuckoos fly during the night and rest and feed during the day. Swimming birds can fly both during the day and night, in complete ______ .


Ответ:

30
Задание 30 № 282

Образуйте от слова POWER однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

How long can birds fly for without a stop? The tiny hummingbird weighs only about as much as a small coin. But it has ______ wings.


Ответ:

31
Задание 31 № 283

Образуйте от слова POSSIBLE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

It flies 1,000 km across the Gulf of Mexico to the southern coast of the United States in 24 hours without a stop! You may think it's ______ , but other small birds can fly non-stop for up to 90 hours!


Ответ:

32
Задание 32 № 491

Вставьте пропущенное слово:

 

1) meeting

2) greeting

3) keeping

4) holding


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 492

Вставьте пропущенное слово:

 

1) depression

2) stress

3) trouble

4) worry


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 493

Вставьте пропущенное слово:

 

1) caught

2) had

3) received

4) appeared


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 494

Вставьте пропущенное слово:

 

1) turned

2) seemed

3) appeared

4) was


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 495

Вставьте пропущенное слово:

 

1) out

2) up

3) on

4) off


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 496

Вставьте пропущенное слово:

 

1) up

2) for

3) after

4) at


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 497

Вставьте пропущенное слово:

 

1) curing

2) treating

3) inhaling

4) prescribing


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 100

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Richard who writes:

 

...I’m currently studying for my exams and hope to do well at my finals. I wish I could have more free time now as I love going out with my friends, meeting new people, making new acquaintances. Do you like hanging out with friends in your free time or are you a stay-at-home type? How do you usually spend the weekend? What are your hobbies or interests?

A friend of mine is coming to see me this weekend...

 

Write a letter to Richard. In your letter answer his questions, ask 3 questions about his friend’s visit. Write 100—140 words. Remember the rules of letter writing. You have 20 minutes to do this task.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 791

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Some people think that young people should follow in their parents' footsteps when choosing a profession.

2. Teenagers should be allowed to read whatever books they like.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2841

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Only seven prisoners were freed by the storming of the Bastille. In France, 14 July, Bastille Day, is a national holiday and a glorious national symbol. From the rousing paintings of the scene, you might think hundreds of proud revolutionaries flooded into the streets waving tricolours. In fact, only just over half a dozen people were being held at the time of the siege.

One hundred lives were lost in the attack, including that of the governor, whose head was carried through Paris on a pike. Soldiers invalided out of regular service – and conditions were fairly comfortable for most inmates, with relaxed visiting hours and furnished lodgings. The painter Jean Fragonard’s sketch of visiting day in 1785 shows fashionable ladies promenading around the courtyard with the prisoners, who were given a generous spending allowance, plenty of tobacco and alcohol, and were allowed to keep pets.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 3708

Study the advertisement.

 

 

You are considering having a holiday and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following:

 

1) location

2) accommodation

3) fishing

4) price for a week for one

5) group discounts

 

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2807

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 3267

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say which of the activities presented in the pictures you’d prefer

• explain why

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.