СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
≡ английский язык
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 932070

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 1004

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. The speaker criticizes books on time management.

2. The speaker believes our schedule shouldn’t ignore personal wishes.

3. The speaker recommends balancing our weekly activities.

4. The speaker considers physiology in time management.

5. The speaker advocates concentration on each task.

6. The speaker recommends concentrating on one big aim at a time.

7. The speaker advises doing tasks in order of importance.

 

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2744

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

A) Kate is thinking about a present for her former school friend.

B) Kate usually easily chooses presents for her friends.

C) Kate keeps in contact with her friend via a social network.

D) Kate's friend was born in Peru.

E) Kate's friend enjoys local music.

F) Tom believes music preferences reveal a lot about a person.

G) Tom is a connoisseur of the type of music Kate needs.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 1581

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator was

 

1) a naturally talented cook.

2) just able to follow recipes.

3) a qualified chef.


Ответ:

4
Задание 4 № 1582

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator worked in the kitchen with a man, who was from

 

1) Panama City, Florida.

2) French Louisiana.

3) Los Angeles.


Ответ:

5
Задание 5 № 1583

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

When the narrator was asked in the dining room he worried because he thought

 

1) the problem might have been his fault.

2) the woman would make a complaint.

3) that Suzie would call the police.


Ответ:

6
Задание 6 № 1584

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The lady was unhappy because she

 

1) expected better service.

2) didn’t like the taste of the food.

3) was afraid of the shrimp ‘staring’ at her.


Ответ:

7
Задание 7 № 1585

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

In the end the unhappy customer

 

1) ate the same dish.

2) ordered another dish.

3) refused to eat anything at the restaurant.


Ответ:

8
Задание 8 № 1586

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator was asked to return to the dining room again because

 

1) Suzie wanted to see him.

2) other customers insisted on it.

3) the unhappy customer came back.


Ответ:

9
Задание 9 № 1587

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator was generously rewarded for

 

1) being inventive as a cook.

2) his ability to compromise.

3) being calm and kind to a difficult client.


Ответ:

10
Задание 10 № 729

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Footballers’ diets

2. Ideal football shape

3. Length matters

4. Puree instead of pasta

5. Secret born in the USSR

6. Stress or relaxation

7. Flying fruit

8. Referee’s perspective

 

A. Good footballers must have something in their genes. Scientists have discovered a link between the length of a footballer’s ring finger and their ability as a player. They compared the ring and index fingers of top players. Players whose ring fingers were longer compared to their index fingers were more likely to be elite players. Some of the players found to have long ring fingers are Bryan Robson, Ossie Ardiles, Glenn Hoddle, Sir Stanley Matthews and Gazza.

 

B. Fitness training is absolutely necessary for a first-rate football team. Jogging up and down the stadium a few times is not enough. What footballers really need is a quick start. Footballers can get this ability to start running very quickly by using a training method called ‘plyometrics’. In the 1960s, athletes in the Soviet Union used plyometric exercises to improve their results in jumping. Step by step, the method has become very important for many sports that include sprinting and jumping.

 

C. In the past, footballers used to have a big fried breakfast — or even a roast dinner — before a football match. In the new era of professional football, the menu of modern players has been radically reformed. Arsenal manager, Arsene Wenger, is known for his scientific method of feeding his team. When he first came to the club in 1996, he at once changed the players’ dinner menus. Sugar, red meat, chips, fried foods and dairy products were out. Vegetables, fish, chicken and plenty of water were in.

 

D. French diet specialists heavily criticised the pre-match diet of the England players in Euro ‘96. Their menu of tomato soup and spaghetti was said to be more likely to produce wind than a win. Potatoes, according to French scientists, make the best meal on the day of a game. They have glucides, which give the player a lot of energy. They also include useful vitamins. According to one piece of research, a player should eat 200-300 grams of mashed potatoes, boiled for 20 minutes, exactly three hours before going to the game.

 

E. Physics can explain a football wonder — the banana kick. This happens when a ball suddenly changes its direction at the end of its flight. At a certain speed, the air flowing over a flying ball becomes ‘turbulent’. This means that the air moves irregularly over the ball. As the ball slows down, the air becomes ‘smooth’ again. This slowdown makes the ball turn dramatically, creating the wonderful ‘banana’ kicks that the spectators like so much.

 

F. These days, footballs are made in a design based on the ‘Buckminster Ball’. The American architect Richard Buckminster Fuller came up with the design when he was trying to find a way for constructing buildings using a minimum of materials. The ball is a series of geometrical figures, which can be fitted together to make a round body. The modern football is in fact a Buckminster Ball consisting of 32 pieces. When they are joined together and filled with air they make a perfect sphere. 

 

G. Research has shown that watching the World Cup is good for our health even if your team goes out on penalties. The scientists suggest that a common interest and a nationalistic pride are very important. The competition makes people less concentrated on their own problems. They are also more patient and can cope with crises much easier. Watching football can, however, also be disappointing, especially when it comes to the decisions of referees and officials. Besides, watching penalties can be very nervous.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 2961

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

Archaeology done underwater

 

Nautical archaeology is the science of finding, collecting, preserving, and studying human objects that have become lost or buried under water. It is a fairly modern field of study since it depends on having the technology to be able to remain underwater for some time to do real work. Whether it is conducted in freshwater or in the sea, A_______________________, nautical archaeology is another way of learning more about the human past.

Although some use the words nautical archaeology to mean a specialized branch of underwater archaeology, B_______________________, most consider the term to mean the same as the words underwater archaeology or marine

archaeology. All of these interchangeable terms mean simply C_______________________.

Once real trade began, it is safe to say D_______________________ was probably transported over water at some point in time. By studying submerged objects, we can learn more about past human cultures. In fact, studying ancient artifacts is the only way to learn anything about human societies E_______________________. Being able to examine the actual objects made and used by ancient people not only adds to the written records they left behind, but allows us to get much closer to the reality of what life was like when they lived. Also, if we pay close attention to how the objects were made and used, we begin to get a more realistic picture of F_______________________.

 

1. that existed long before the invention of writing

2. that nearly every object made by humans

3. what those people were really like

4. which is concerned only with ships and the history of seafaring

5. that it is the study of archaeology done underwater

6. and whether it finds sunken ships or old cities

7. and what was discovered underwater

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 438

The people in the cafe were all in a hurry because

 

1) they had to buy their lunch far away from the office.

2) they wanted to be the first in line to pay for the food.

3) it was the way they normally behaved at lunch time.

4) they had to buy their lunch before the cashier left for her lunch.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 439

The woman was fumbling in her purse because she wanted to

 

1) pay for her food.

2) buy a candy bar.

3) find her phone.

4) pay with a check.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 440

The mother would not let the child buy a candy bar because she

 

1) didn’t have enough money to pay for it.

2) was unreasonably strict with the little kid.

3) thought that he had enough candy already.

4) didn’t trust the quality of the candy from the display.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 441

The boy was persistent in getting what he wanted and the people in the line

 

1) supported him.

2) started to show irritation.

3) started to shout at the kid.

4) remained indifferent to the incident.


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 442

Judging by the child’s reaction to the punishment we can say that

 

1) it did not teach him anything.

2) he wasn’t used to being punished.

3) he was indifferent to being punished.

4) he wasn’t ready to change his behavior.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 443

The people in a line broke into spontaneous applause because the child

 

1) was forced to obey.

2) managed to get his way.

3) Had already eaten the candy bar.

4) manipulated his mother skillfully.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 444

Reflecting on the incident the narrator thought that

 

1) The mother had overreacted.

2) The mother was right in her reaction.

3) he/she wanted his/her own children badly.

4) One should be a parent to have a right to judge.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 2157

Преобразуйте, если это необходимо, слово LOCATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

What country has no rivers?

 

Hard to believe it, but there is such a country! Libya ____________ in North Africa and borders on the Mediterranean Sea.


Ответ:

20
Задание 20 № 2158

Преобразуйте, если это необходимо, слово FIFTEEN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

It's the ___________ largest country on Earth. But more than 90 percent of Libya is desert, and there's not a single permanent river in Libya!


Ответ:

21
Задание 21 № 2159

Преобразуйте, если это необходимо, слово SMALL так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

This huge country, more than four times the size of California, has a ____________ population than a number of cities in California.


Ответ:

22
Задание 22 № 2160

Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Libya ____________ an independent nation in 1951.


Ответ:

23
Задание 23 № 2161

Преобразуйте, если это необходимо, слово NAME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

A lesson on efficiency

 

I remember my last year at school very well. There were three boys ____________ William in my class.


Ответ:

24
Задание 24 № 2162

Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT KNOW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Miss Fisher, one of the teachers, called them all William, and we ____________ which one she was talking to.


Ответ:

25
Задание 25 № 2163

Преобразуйте, если это необходимо, слово CHEW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

One day, during a lesson on efficiency, she thundered, «William, put that gum you ___________ in the wastepaper bin at once!» All three of them started to rise, paused, then walked to the front of the class to dispose of their gum. The teacher beamed. «Three for one! Now that's efficiency.»


Ответ:

26
Задание 26 № 1750

Преобразуйте, если это необходимо, слово POPULATE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

UK: Conservation and Environment

 

Going for a walk is the most popular leisure activity in Britain. Despite its high __________________ density and widespread urbanization, the UK has many unspoilt rural and coastal areas.


Ответ:

27
Задание 27 № 1751

Преобразуйте, если это необходимо, слово NATURE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Twelve National Parks are freely accessible to the public and were created to conserve the __________________ beauty, wildlife and cultural heritage they contain.


Ответ:

28
Задание 28 № 1752

Преобразуйте, если это необходимо, слово VISIT так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Most of the land in National Parks is privately owned, but administered by an independent National Park Authority which works to balance the expectations of _________________ with the need to conserve these open spaces for future generations.


Ответ:

29
Задание 29 № 1753

Преобразуйте, если это необходимо, слово SERIOUS так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

The UK also works to improve the global environment and has taken global warming __________________ ever since scientists discovered the hole in the ozone layer.


Ответ:

30
Задание 30 № 1754

Преобразуйте, если это необходимо, слово PROTECT так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

In 1997, the UK subscribed to the Kyoto Protocol binding developed countries to reduce emissions of the six main greenhouse gases. The Protocol declares environmental __________________.


Ответ:

31
Задание 31 № 1755

Преобразуйте, если это необходимо, слово SCIENCE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Nowadays British __________________ are taking part in one of the largest international projects that is undertaken to protect endangered species.


Ответ:

32
Задание 32 № 1457

Вставьте пропущенное слово:

 

1) decreased

2) increased

3) developed

4) improved


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 1458

Вставьте пропущенное слово:

 

1) fulfilled

2) did

3) made

4) conducted


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 1459

Вставьте пропущенное слово:

 

1) curious

2) questioning

3) surprised

4) puzzled


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 1460

Вставьте пропущенное слово:

 

1) disclosed

2) opened

3) discovered

4) exposed


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 1461

Вставьте пропущенное слово:

 

1) put

2) plant

3) deliver

4) lay


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 1462

Вставьте пропущенное слово:

 

1) feed

2) food

3) provide

4) nourish


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 1463

Вставьте пропущенное слово:

 

1) gardening

2) cropping

3) cultivation

4) farming


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 3570

You havе rеcеivеd a lеttеr from your English-speaking pen-friend Sophie who writes:

 

… Last week our science teacher took my class on a school trip to the Natural History Museum in Washington D.C. It was fantastic! Where do your teachers take you on school trips? How often do you go? What school trip was the most memorable and why?

By the way, my parrot has learned to say “Good morning!” every time the alarm clock goes off! It took me quite a while to teach it!

...

 

Write a letter to Sophie.

In your letter

- answer her questions

- ask 3 questions about Sophie’s parrot.

Write 100—140 words.

Remember the rules of letter writing.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 3324

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Life in the countryside is not for young people.

2. It's reported that billions of dollars are spent on space exploration projects every year. Some people believe that this money should be used to solve problems on Earth.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2856

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Neither Roman spectators calling for the death of a gladiator, nor Roman Emperors authorizing one, ever gave a thumbs down. In fact, the Romans didn’t use a thumbs down sign at all. If death was desired, the thumb was stuck up – like a drawn sword. For a loser’s life to be spared, the thumb was tucked away inside the closed fist – as with a sheathed weapon. If further proof were needed, in 1997 a Roman medallion of the second or third century AD was discovered in southern France. It shows two gladiators at the end of a battle and a referee pressing his thumb against a closed fist. The inscription reads: Those standing should be released.

This has been problematic in Iraq, where American soldiers are unsure whether locals are welcoming them or about to blow them up. Desmond Morris traces the positive connotations of the thumbs up in Britain to the Middle Ages, where it was used to close business deals. It found a new lease of life in World War Two when US airforce pilots adopted it as a signal to ground crews before take-off.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2781

Study the advertisement.

 

 

You are considering using an engineering service and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) services that they provide

2) if you can get a discount card

3) if they work at weekends

4) number of clients per day

5) guarantees they provide

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2809

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2870

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say what kind of help presented in the photos you prefer

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.