СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
≡ английский язык
сайты - меню - вход - новости


Вариант № 932067

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 3813

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. Dogs may turn out to be better friends than people.

2. People love dogs because they look pretty.

3. Dogs don’t love people as much as you may think.

4. It’s not a good idea to have a dog as a pet.

5. Dogs are good pets because they are clever.

6. There are many advantages of having a dog.

7. People love dogs because dogs are faithful.

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 3225

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

A. Mrs Fusspot would like to sell her old house.

B. Mrs Fusspot wants to move house as soon as possible.

C. Mrs Fusspot is very fond of her neighbours.

D. The cottage is not far from important services.

E. Mrs Fusspot doesn't have the extra 20,000 pounds.

F. The cottage has two bedrooms and a patio.

G. Mrs Fusspot will see the cottage on the following day.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 3578

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What do we learn about Alice at the beginning of the interview?

 

1) She has an Academy award already.

2) She’s 18 years old.

3) She was born in Brazil.


Ответ:

4
Задание 4 № 3579

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Which of the following is TRUE about Alice’s family?

 

1) She takes part in a business with her family.

2) All of her relatives live in São Paolo.

3) Many of her relatives work in show business.


Ответ:

5
Задание 5 № 3580

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What made Alice want to become an actress?

 

1) A theatre play she once saw.

2) Her school in São Paolo.

3) Glossy magazines about stars.


Ответ:

6
Задание 6 № 3581

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Which is TRUE about Alice’s current project?

 

1) Her character is very beautiful.

2) Her part isn’t in English.

3) Her friend offered her the role.


Ответ:

7
Задание 7 № 3582

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Why did Alice sign up for Queen of the South?

 

1) Because of the film director.

2) Because of the role she had to play.

3) Because she had written the book.


Ответ:

8
Задание 8 № 3583

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What does Alice’s acting coach help her with?

 

1) Getting to know the character.

2) Memorizing the lines.

3) Suggesting ideas about costumes.


Ответ:

9
Задание 9 № 3584

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What does Alice say about having to act in English?

 

1) It’s easier when she spends a long time working on it.

2) It’s no problem for her anymore.

3) It makes her translate all the time.


Ответ:

10
Задание 10 № 2431

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. How It All Began

2. Equal Rights for Comics!

3. European And Asian Varieties

4. No Longer Just for Children

5. Spider-Man Forever!

6. Time of Great Change

7. They Don’t Know What They Are Talking About

8. Birth of a Hero

 

A. Comic books are an important part of pop culture and loved by many. Just look at how many Hollywood films are based on superhero comics such as Spider- Man, Batman, Superman and others! However, some people mistakenly assume they are only for children or that they are only about superheroes. There are many wrong ideas about comics, and they often come from people who have never even read them.

 

B. Comics first appeared in the USA in the early 1900's as comic strips in newspapers. They were called 'comics' because they were about comical characters. Later they included adventure and crime stories and other genres, and became serialized. The more popular ones were printed in book format and were called comic books. These were especially common during the Great Depression. But they were often criticized for being 'literature for the illiterate'.

 

C. Comic books about crime fighters and criminals were in demand in the 1930's. One of them, Detective Comics, had a series about a man who dressed up as a bat to fight criminals. Fans loved him so much that eventually he had his own comic book and became known as Batman. Due to his success, other superheroes were soon invented. Superhero comics continued to grow in popularity and are now what people often associate comics with.

 

D. In the 1960's comic book writers began to experiment more. Some explored genres and themes not usually used for comics, others experimented with artwork, using more sophisticated styles. In the 70's and 80's these trends intensified and even the format changed. In 1978 Will Eisner wrote A Contract with God, the first full book length comic. Such works were no longer called comic books, but graphic novels.

 

E. Nowadays there are a great variety of comic books that are radically different from the original comic strips in newspapers. They have also become more acceptable in society: earlier, if you were not a child but were interested in comics, you were looked down upon and could be called a geek or a nerd; now comic books have become largely mainstream. Comic book conventions where fans gather and even dress up as their favorite superheroes are very popular.

 

F. The USA is not the only country with a history of comic books. France and Japan have their own unique traditions. In France, comics are known as bandes desslnees and in Japan, manga. Each of these has its own style and history of development. The highly stylized Japanese manga characters with big eyes and brightly colored spiky hair have become just as popular around the world as comics in the west.

 

G. The medium of comics will undoubtedly continue to grow. Over time, the stereotypes that surround them will hopefully change. There is no reason for comics to be any different from other media such as books, films or paintings. Comics, like these other formats, will always produce bestsellers of little artistic merit, but there will also be masterpieces equivalent to great works of art or high literature.

 

 

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 2698

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

Promoting language learning

 

The European Union (EU) is committed to supporting the rights of its citizens to personal and professional mobility, and their ability to communicate with each other. It does so by A_____________________ to promote the teaching and learning of European languages. These programmes have at least one thing in common: they cover cross-border projects involving partners from two, and often three or more, EU countries.

The EU programmes are designed to complement the national education policies of member countries. Each government is responsible for its own national education policy, B_____________________. What the EU programmes do is to create links between countries and regions via joint projects, C_____________________.

Since 2007 the main programmes have been put under the overall umbrella of the EU’s lifelong learning programme. All languages are eligible for support under this programme: official languages, regional, minority and migrant languages, D_____________________. There are national information centres in each country, E_____________________.

The cultural programmes of the EU also promote linguistic and cultural diversity in a number of ways. The “Media” programme funds the dubbing and subtitling of European films for F _____________________. The “Culture” programme builds cross-cultural bridges by supporting the translation of modern authors into other EU languages.

 

1. and the languages of the EU’s major trading partners

2. which includes language teaching and learning

3. cinemas and television in other EU countries

4. which enhance the impact of language teaching and learning

5. funding a number of educational programmes

6. and encouraging people to learn new languages

7. where details about the application procedures are given

 

ПропускABCDEFG
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 1450

The slave's Russian descendants believe that the slave

 

1) had Russian royal blood in him.

2) was Peter the Great’s godfather.

3) belonged to the royal family in his native land.

4) was a close friend of the English royal family.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 1451

According to the narrator, the biography of Pushkin’s ancestor turned into a novel because Pushkin

 

1) didn’t like the true biographical facts he had discovered.

2) found it impossible to stick to the facts that were doubtful.

3) could not do without describing fictional events.

4) found the true facts of the slave’s biography uninspiring.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 1452

The narrator’s objective in writing the book was to

 

1) write a new version of the novel ‘The Negro of Peter the Great’.

2) continue the story from where it was left unfinished.

3) interpret the storyteller’s attitude to his ancestor.

4) prove that Pushkin’s ancestor was an African prince.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 1453

The narrator says that his research for the book

 

1) brought him to Russia to work as a journalist.

2) made him go to the war in Afghanistan.

3) led him to take part in the war in Africa.

4) brought him to a river bank in Africa.


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 1454

The lesson that the narrator learnt from his arrest was

 

1) not to use a camera and compass at the frontline.

2) to avoid speaking to people in his best posh English accent.

3) not to distort information about real events.

4) never to tell people about his research.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 1455

The narrator says that his journeys

 

1) helped him find some traces of the past.

2) extended his sympathy to a ‘stolen legacy’.

3) deepened his understanding of the concept of intellectual wars.

4) turned out to be the main contents of his book.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 1456

The narrator points out that at the time of Gannibal

 

1) negro slaves played a variety of roles in the theatre.

2) black slaves were like stage extras in royal processions.

3) many Africans made a brilliant career at the court.

4) Africans were not a novelty in the capital of Russia.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 1789

Преобразуйте, если это необходимо, слово LEAVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The popsicle

 

Not all new things are created by wise old scientists. Frank Epperson invented the popsicle, fruit ice cream without milk, in 1905 when he was only 11 years old. Frank ___________ his drink outside on the porch overnight with the stir stick in it.


Ответ:

20
Задание 20 № 1790

Преобразуйте, если это необходимо, слово INCLUDE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

That night the temperature dropped and froze things, __________ Frank's drink. That didn't stop him from tasting it.


Ответ:

21
Задание 21 № 1791

Преобразуйте, если это необходимо, слово LATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

18 years ______________ Frank started his business.


Ответ:

22
Задание 22 № 1792

Преобразуйте, если это необходимо, слово EAT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Just over 1 billion popsicles __________ in the US each year. Out of the 30 flavors to choose from, orange has been the favorite for many years.


Ответ:

23
Задание 23 № 1793

Преобразуйте, если это необходимо, слово COOK так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Mother's Day

 

We are a family of four: my mom, my dad, my brother and I. One morning my dad started ___________ breakfast.


Ответ:

24
Задание 24 № 1794

Преобразуйте, если это необходимо, слово YOUNG так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Ben, my __________ brother, asked him: «Why are you making Mommy breakfast? Is she sick?»


Ответ:

25
Задание 25 № 1795

Преобразуйте, если это необходимо, слово BE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

"No, dear," replied her father, "it's Mother's Day." Immediately the boy had another question. "Oh," he said, "then __________ every other day Father's Day?"


Ответ:

26
Задание 26 № 2302

Преобразуйте, если это необходимо, слово INVENT так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Morse Code

 

Before phones, computers, and telegraphs were invented, messages would take months or even years to reach their destination. Samuel Morse was born in Charlestown, Massachusetts, in April 1791, not knowing that he would be a famous ____________.


Ответ:

27
Задание 27 № 2303

Преобразуйте, если это необходимо, слово DRAW так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Since the age of four, Morse had been interested in ___________ and he wanted to become a painter. Mr. and Mrs. Morse were afraid that he couldn't make a living as a painter, so they made him a bookseller. He worked as a bookseller but at night he would paint.


Ответ:

28
Задание 28 № 2304

Преобразуйте, если это необходимо, слово FINAL так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

___________, his parents realized how he loved art, so they found the money for Morse to study art in London.


Ответ:

29
Задание 29 № 2305

Преобразуйте, если это необходимо, слово SUCCESS так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

After a ___________ artistic career (first painting historical scenes and then portraits), Morse built the first American telegraph around 1835.


Ответ:

30
Задание 30 № 2306

Преобразуйте, если это необходимо, слово BUSY так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Morse patented a working telegraph machine in 1837, with help from his __________ partners, Leonard Gale and Alfred Vail.


Ответ:

31
Задание 31 № 2307

Преобразуйте, если это необходимо, слово EFFECTIVE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Morse used a dots-and-spaces code for the letters of the alphabet and for numbers. It was later improved to use dashes with dots and spaces. Since then, it has proved its ___________ many times.


Ответ:

32
Задание 32 № 3651

Вставьте пропущенное слово:

 

1) seem

2) think

3) look

4) believe


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 3652

Вставьте пропущенное слово:

 

1) fingers

2) thumbs

3) toes

4) pinkies


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 3653

Вставьте пропущенное слово:

 

1) got

2) preserved

3) held

4) kept


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 3654

Вставьте пропущенное слово:

 

1) from

2) for

3) of

4) by


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 3655

Вставьте пропущенное слово:

 

1) yet

2) enough

3) so far

4) after all


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 3656

Вставьте пропущенное слово:

 

1) before

2) already

3) earlier

4) sooner


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 3657

Вставьте пропущенное слово:

 

1) everyone

2) anyone

3) all

4) each


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 1618

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Charlie who writes:

 

... 2 weeks ago we went out into the countryside for a family picnic. It rained cats and dogs but we had a great time. Does your family go on picnics? Do you enjoy them? I imagine you probably have the same weather problems as we do in England?

I have some great news!! Our school band won Silver in the state “Battle of the Bands” contest. Awesome!...

 

Write a letter to Charlie. In your letter answer her questions, ask 3 questions about the band competition. Write 100—140 words. Remember the rules of letter writing. You have 20 minutes to do this task.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 2946

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Some students believe that homework should be optional.

2. Good clothes open all doors.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2849

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

How many planets are there in the solar system? Eight. If you still think there’s nine you’ve obviously been living in a parallel solar system. Planets must fulfil three criteria: they have to orbit the sun, have enough mass to be spherical, and to have cleared the neighbourhood around their orbit. Pluto only managed the first two, so was demoted to the status of dwarf planet.

It’s not perfect. Some astronomers argue that neither Earth, Jupiter or Neptune have cleared their orbits either. But it does resolve the mysterious position of Pluto. Even the planet’s discoverers weren’t fully convinced of its status. Pluto is much smaller than all the other planets, a fifth the mass of the Moon and smaller than seven of the moons of other planets. It isn’t much larger than its own main moon. Its orbit is eccentric and on a different plane from the other planets, and its composition is completely different.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2782

Study the advertisement.

 

 

You are considering buying the printer and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) warranty period

2) if you can buy the printer online

3) discount for regular customers

4) full characteristics of the device

5) advantages of the printer

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2821

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2887

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say how you prefer listeningto the music (according to the pictures)

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.