СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
≡ английский язык
сайты - меню - вход - новости


Вариант № 902635

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 268

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. The speaker had a lot of arguments and fights with her/his classmates.

2. The speaker thought that she/he was going to be a student forever.

3. The speaker learned very important social skills in high school.

4. The speaker found school to be a hiding place in times of trouble.

5. The speaker thought of her/his class in high school as a family.

6. The speaker showed little interest in her/his studies in high school.

7. The speaker enjoyed studying with her/his classmates.

 

 

 

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2715

Вы услы­ши­те диа­лог. Опре­де­ли­те, какие из при­ведённых утвер­жде­ний А–G со­от­вет­ству­ют со­дер­жа­нию тек­ста (1 – True), какие не со­от­вет­ству­ют (2 – False) и о чём в тек­сте не ска­за­но, то есть на ос­но­ва­нии тек­ста нель­зя дать ни по­ло­жи­тель­но­го, ни от­ри­ца­тель­но­го от­ве­та (3 – Not stated). За­не­си­те номер вы­бран­но­го Вами ва­ри­ан­та от­ве­та в таб­ли­цу. Вы услы­ши­те за­пись два­жды.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

A) Jeff hired a designer to decorate his room in Japanese style.

B) Jeff and Mark made friends not long ago.

C) Mark doesn’t give any money to run the home.

D) Mark is quite an obstinate and untidy person.

E) Jeff hopes to change Mark’s lifestyle.

F) Being a night owl Mark works the night shifts on TV.

G) Jeff wants his friend to start playing football.

 

За­пи­ши­те в ответ цифры, рас­по­ло­жив их в по­ряд­ке, со­от­вет­ству­ю­щем бук­вам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 615

Вы услы­ши­те ре­пор­таж два­жды. Вы­бе­ри­те пра­виль­ный ответ 1, 2 или 3.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

What does James Smith mean using the word “dream”?

 

1) A wish or a desire of a person.

2) Human cognitive abilities.

3) The process of sleeping.


Ответ:

4
Задание 4 № 616

Вы услы­ши­те ре­пор­таж два­жды. Вы­бе­ри­те пра­виль­ный ответ 1, 2 или 3.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

One possible reason for having difficulties in realizing one’s dreams is

 

1) criticism from other people.

2) wrong life values.

3) low self-esteem.


Ответ:

5
Задание 5 № 617

Вы услы­ши­те ре­пор­таж два­жды. Вы­бе­ри­те пра­виль­ный ответ 1, 2 или 3.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

What is necessary to understand one’s dreams?

 

1) Communicating with people.

2) Deep self-reflexion.

3) Analyzing others’ plans.


Ответ:

6
Задание 6 № 618

Вы услы­ши­те ре­пор­таж два­жды. Вы­бе­ри­те пра­виль­ный ответ 1, 2 или 3.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

What of the following is NOT James Smith’s recommendation?

 

1) Ranging one’s goals

2) Making a list of one’s goals.

3) Sharing one’s goals with friends.


Ответ:

7
Задание 7 № 619

Вы услы­ши­те ре­пор­таж два­жды. Вы­бе­ри­те пра­виль­ный ответ 1, 2 или 3.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

What is, according to James Smith, the usual outcome of not following his advice?

 

1) Having no dreams and goals.

2) Losing friends.

3) Feeling sorry in the end.


Ответ:

8
Задание 8 № 620

Вы услы­ши­те ре­пор­таж два­жды. Вы­бе­ри­те пра­виль­ный ответ 1, 2 или 3.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

When saying “live out dreams” James Smith means

 

1) fulfilling them.

2) understanding them.

3) forgetting them.


Ответ:

9
Задание 9 № 621

Вы услы­ши­те ре­пор­таж два­жды. Вы­бе­ри­те пра­виль­ный ответ 1, 2 или 3.

 

Вос­поль­зуй­тесь пле­е­ром, чтобы про­слу­шать за­пись.

 

According to James Smith your dreams depend on your

 

1) joys and regrets.

2) family and friends.

3) talents and abilities.


Ответ:

10
Задание 10 № 1695

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Motivating opportunity

2. Books come first

3. Teachers to come first

4. Junk food — out

5. Numbers come first

6. Relevant for today

7. Learn by using

8. Fewer and worse

 

A. High school students have rights protected by the Constitution like everyone else, but it is complicated. There is no one set of rules. State laws differ from federal laws, and school board regulations vary from place to place. Students discover what rights they have by trying to exercise them, and, if prevented, taking the school to court.

 

B. Kids who live on junk food grow up to be fat and unhealthy, so schools should teach good health. They should fill their vending machines with health foods, and lunch programs should serve nothing but nutritious meals. If some kids complain, so what? They complain about algebra, too.

 

C. There is a new five-year program that lets students earn a high school diploma and two years of college at no cost. It is getting kids who are at risk to become more mature in the lower grades, to take college-prep courses, study harder, and focus on a career. Once in the program, very few drop out.

 

D. Neuroscience (brain science) is finding out how teaching affects the brain. It has discovered pre-school kids can learn numbers and simple math because the number instinct is hard-wired in the brain. So is the language instinct, but teaching kids to read is harder. It takes longer for the brain to connect sounds with letters — up to 11 years.

 

E. In hard times, colleges must be relevant. Today’s students want Chinese and Arabic, not Latin and Greek. Economics is in demand; and even English classes are teaching how to network, write a resume, and present oneself in an interview. It is not a good time to be a philosophy professor.

 

F. Computers help with drills and practice, but they are not much help in higher-level thinking. In the lower grades, money is better spent on new textbooks, music programs and the arts. In the higher grades, there is no choice. Everyone should learn to use the electronic genie.

 

G. The US program, No Child Left Behind, seeks to place a qualified teacher in every classroom. But where is the pool of qualified people out there waiting to teach disadvantaged kids in the cities? US policy should provide better training and support for those already teaching. They could start a new program and call it No Teacher Left Behind.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 86

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

If you eat very quickly, it may be enough to increase your risk of being overweight, research suggests.

Osaka University scientists looked at the eating habits of 3,000 people. Just about half of them told researchers that they A ______ . Compared with those who did not eat quickly, fast-eating men were 84% more likely to be overweight, and women were 100% more likely to В ______ .

Japanese scientists said that there were a number of reasons why eating fast С ______ . They said it could prevent the work of a signalling system which tells your brain to stop eating because your stomach is full. They said: ‘If you eat quickly you basically fill your stomach before the system has a chance to react, so you D _____ .

The researchers also explained that a mechanism that helps make us fat today, developed with evolution and helped people get more food in the periods when they were short of it. The scientists added that the habit of eating fast could be received from one’s parents genes or E ______ .

They said that, if possible, children should be taught to F ______ , and allowed to stop when they felt full up at mealtimes. ‘The advice of our grandmothers about chewing everything 20 times might be true — if you take a bit more time eating, it could have a positive influence on your weight.

 

1. just overfill your stomach

2. could be bad for your weight

3. have a habit of eating quickly

4. linked to obesity

5. eat as slowly as possible

6. put on weight

7. learned at a very early age

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 3296

The main object of the research was

 

1) the evolution of the human brain.

2) the comparison of human and primate brain.

3) the cues people pay attention to.

4) the human attention network.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 3297

During the test macaques and people did NOT have to

 

1) focus on the screen.

2) keep an image in memory.

3) fix an image on the screen.

4) identify an image.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 3298

The findings of the test revealed that

 

1) human and primate brains are similar.

2) parts of the human brain communicate faster.

3) the macaque brain can capture more data.

4) human communication is more intense.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 3299

According to the text increased communication may lead to

 

1) slower processes.

2) attention changes.

3) better reaction.

4) lack of focus.


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 3300

The phrasal verb ‘traded for’ (‘…may have traded speed for) in Paragraph 5 probably means

 

1) transformed.

2) exchanged.

3) estimated.

4) changed.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 3301

According to the author, macaques did NOT develop an additional attention system because they

 

1) did not have behavioural information.

2) could not get subtle signals.

3) did not need behavioural information.

4) had no need to make decisions.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 3302

The researchers hope that the findings of the study may help to

 

1) change human brain research methods.

2) discover facts about human behaviour.

3) study environments for brain development.

4) study human adaptation processes.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 2203

Преобразуйте, если это необходимо, слово MOVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Can fish hear?

 

То divers, the underwater world is silent, and we call the ocean the «silent deep.» But to a fish, the underwater world isn't silent at all. Fish can «hear» other fish ___________ through the water.


Ответ:

20
Задание 20 № 2204

Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT HAVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Fish _________ ears, but they do have a structure inside their head that is very much like our own inner ear.


Ответ:

21
Задание 21 № 2205

Преобразуйте, если это необходимо, слово MAKE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

This structure is sensitive to vibrations in the water, ___________ by other fish.


Ответ:

22
Задание 22 № 2206

Преобразуйте, если это необходимо, слово SHOW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Research ___________ that some fish are sensitive to ordinary sounds, too. Catfish can probably hear everything we hear!


Ответ:

23
Задание 23 № 2207

Преобразуйте, если это необходимо, слово BUILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The White House

 

The White House, in Washington, DC, is one of the world's most recognized buildings. It is the home of the president of the United States. The original house ___________ in the 1790s.


Ответ:

24
Задание 24 № 2208

Преобразуйте, если это необходимо, слово LATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

It was burnt down in 1814, and rebuilt ___________.


Ответ:

25
Задание 25 № 2209

Преобразуйте, если это необходимо, слово MAKE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Since then, various presidents ____________ changes to it over the years. The White House has 132 rooms, including the President's Oval Office.


Ответ:

26
Задание 26 № 278

Образуйте от слова MOVE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

 

Migrating Birds

 

In autumn you can see large flocks of birds flying from Russia to warmer countries. In spring, they come back to us. Migration is the periodic seasonal ______ of birds.


Ответ:

27
Задание 27 № 279

Образуйте от слова SCIENCE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

The main routes connect Europe and Africa, Europe and South-Eastern Asia and Australia, North and South America. How do we know about these routes? ______ study birds. They catch birds, place small bands with numbers on the birds’ legs and then let the birds fly away. Some of these banded birds are caught again. The band tells about the route.


Ответ:

28
Задание 28 № 280

Образуйте от слова QUICK однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Some birds fly very ______ and they can feed on the wing. They migrate in the daytime.


Ответ:

29
Задание 29 № 281

Образуйте от слова DARK однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Swallows and swifts do this. Cuckoos fly during the night and rest and feed during the day. Swimming birds can fly both during the day and night, in complete ______ .


Ответ:

30
Задание 30 № 282

Образуйте от слова POWER однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

How long can birds fly for without a stop? The tiny hummingbird weighs only about as much as a small coin. But it has ______ wings.


Ответ:

31
Задание 31 № 283

Образуйте от слова POSSIBLE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

It flies 1,000 km across the Gulf of Mexico to the southern coast of the United States in 24 hours without a stop! You may think it's ______ , but other small birds can fly non-stop for up to 90 hours!


Ответ:

32
Задание 32 № 1503

Вставьте пропущенное слово:

 

1) discuss

2) debate

3) quarrel

4) argue


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 1504

Вставьте пропущенное слово:

 

1) for

2) at

3) on

4) in


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 1505

Вставьте пропущенное слово:

 

1) beyond

2) behind

3) besides

4) below


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 1506

Вставьте пропущенное слово:

 

1) contained

2) included

3) held

4) enclosed


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 1507

Вставьте пропущенное слово:

 

1) suggested

2) advised

3) offered

4) intended


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 1508

Вставьте пропущенное слово:

 

1) generous

2) rich

3) luxurious

4) multiple


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 1509

Вставьте пропущенное слово:

 

1) full

2) complete

3) total

4) whole


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 744

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Tom who writes:

 

... In our city we have an annual competition for teenagers who make their own short films. This year I got the second prize for a film about my grandparents. Do you think it’s important to record family history? Who do you think should do it? How can it be done best?

This month is my mom’s birthday and now I am thinking about a gift for her.

I want it to be very special...

 

Write a letter to Tom. In your letter answer his questions, ask 3 questions about his mom. Write 100—140 words. Remember the rules of letter writing. You have 20 minutes to do this task.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 101

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Some young people believe that while at school we should concentrate on studying; others think that working part-time has many advantages.

2. Reading fiction is becoming less and less important for teenagers.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2844

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Nelson never wore an eye-patch. He didn’t wear anything at all over his damaged right eye. Though he had an eye-shade built into his hat to protect his good left eye from the sun. Nelson didn’t have a blind eye. His right one was badly damaged at the siege in 1794. A French cannon ball threw sand and debris into it, but it still looked normal – so normal, in fact, he had difficulty convincing the Royal Navy he was eligible for a disability pension.

There is no contemporary portrait of Nelson wearing an eye-patch, and despite what most people recall having seen, the prominent column shows him without an eye-patch. It was only after his death that the eye-patch was used to add pathos to portraits. He used the damaged eye to his advantage. At the battle of Copenhagen, he ignored the recall signal issued by his superior.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 3617

Study the advertisement.

 

Make your life easier with our new kitchen unit!

 

You are considering joining the Chess Club and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following:

1) activities

2) training courses

3) membership fee

4) location

5) getting to the place

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 3217

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

You have to talk continuously, starting with:

"I’ve chosen photo number… "


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2872

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say which photographer presented in the photos you prefer

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.