СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
≡ английский язык
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 853162

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 3941

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. Knowing German offers you more career opportunities.

2. German isn’t as difficult as you may think.

3. You can’t learn the German language quickly.

4. Writers, philosophers and scientists need to learn German.

5. I learn German because I’m attracted by the culture.

6. Some unique academic books exist only in German.

7. German is almost an impossible language to learn.

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2732

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

A) Every year Betsy spends the New Year abroad.

B) Betsy thinks that the trip was not worth the money.

C) There is an active volcano on the island.

D) Betsy led an active life on the island.

E) The zoo had more than a hundred species of wild birds.

F) There are no snow-capped mountains on the island.

G) Foreigners are not allowed to own property on the island.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 2409

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

At first, the host of the talk show calls his guest speaker by

 

1) the wrong name.

2) a nickname.

3) a short form of her name.


Ответ:

4
Задание 4 № 2410

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Some people have problems when they do a gap year because they

 

1) get information from unreliable websites.

2) don’t read websites and the information on them properly.

3) are sent to a different country than what they expect.


Ответ:

5
Задание 5 № 2411

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Jennifer was upset because

 

1) she spent a lot of money on something she didn’t enjoy.

2) the place she was sent to didn’t have any animals.

3) she had to take expensive lessons to be accepted to the university.


Ответ:

6
Задание 6 № 2412

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

When Jennifer was in Central America, she liked

 

1) her accommodation.

2) her meals.

3) the people.…


Ответ:

7
Задание 7 № 2413

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Jennifer started her website when she

 

1) came home from volunteering.

2) was at university.

3) left university.


Ответ:

8
Задание 8 № 2414

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The new type of volunteers that Jennifer mentions are

 

1) older people.

2) young housewives.

3) university students.


Ответ:

9
Задание 9 № 2415

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

We can say that nowadays most people who use Jennifer’s website are

 

1) school students.

2) families with children.

3) retired people.


Ответ:

10
Задание 10 № 3541

Установите соответствие между текстами A–G и заголовками 1–8. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании один заголовок лишний.

 

1. Unhealthy eating habits

2. Correcting mother nature

3. The turning point

4. The solution

5. Simple lifestyles

6. Summer all year round

7. Unnatural lasts longer

8. A tricky question

 

A. Have you ever wondered where our food comes from? The obvious answer is that it comes from the supermarket. However, that still doesn't answer the question because nowadays, it can come from anywhere on the planet. In addition, we have no idea how some of the food products we buy, such as hot dogs or cookies, are made. For us, food is sometimes a mystery.

B. Long ago, things were not so mysterious. Our ancestors would have known exactly where their food had come from. When we were hunters and gatherers, we ate what we killed or gathered with our own hands. Later as farmers, we grew or raised the food that we ate. If we didn't grow it ourselves, it would have come from a nearby farm or at the furthest, a neighboring village.

C. Beginning in the late 15th century, during the development of trade with India and America everything changed. Explorers discovered exotic kinds of food such as potatoes, tomatoes, pumpkins and chocolate, and introduced them to Europe. Although they are common now, people back then were suspicious and even thought they might be poisonous. All of a sudden, what you were eating was not so obvious.

D. In recent times, technology and modern forms of transportation have changed things even more. Food can be shipped from one side of the planet to the other, and refrigeration means that we don't have to worry about things spoiling. As a result, the whole idea of seasonal fruits and vegetables has lost its meaning and it no longer seems strange to eat strawberries in winter. Exotic fruits have become common, and many people have no idea where they come from.

E. Advances in food science and chemistry have changed food even more. Processed foods such as cookies, cereal, spaghetti sauces and soft drinks are made in factories with chemicals. The reason this is done is to save money since natural ingredients cost much more than artificial ones. It's also done to increase the shelf life, meaning the time that the products can remain on the shelves of the supermarket without going bad.

F. Even if you avoid eating processed foods, you still can't be sure what you are eating. Farming practices have changed beyond recognition and farms are often run like a factory. Animals are injected with hormones to make them fat and fruits and vegetables are genetically modified to produce 'improved' versions. In addition, chemical fertilizers and pesticides are regularly sprayed on plants. The health effects of this are not yet known and have yet to be seen.

G. So what can you do? The main thing you can do is educate yourself so that you know exactly what you are eating. Read the labels carefully and know what chemical ingredients are harmful. Try to buy organic fruits and vegetables that are grown naturally or buy them from local farmers' markets. By being aware and selective of the food that we buy, we can be more certain of what we are eating, enjoy more delicious food, as well as make sure we are eating healthily.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 2698

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

Promoting language learning

 

The European Union (EU) is committed to supporting the rights of its citizens to personal and professional mobility, and their ability to communicate with each other. It does so by A_____________________ to promote the teaching and learning of European languages. These programmes have at least one thing in common: they cover cross-border projects involving partners from two, and often three or more, EU countries.

The EU programmes are designed to complement the national education policies of member countries. Each government is responsible for its own national education policy, B_____________________. What the EU programmes do is to create links between countries and regions via joint projects, C_____________________.

Since 2007 the main programmes have been put under the overall umbrella of the EU’s lifelong learning programme. All languages are eligible for support under this programme: official languages, regional, minority and migrant languages, D_____________________. There are national information centres in each country, E_____________________.

The cultural programmes of the EU also promote linguistic and cultural diversity in a number of ways. The “Media” programme funds the dubbing and subtitling of European films for F _____________________. The “Culture” programme builds cross-cultural bridges by supporting the translation of modern authors into other EU languages.

 

1. and the languages of the EU’s major trading partners

2. which includes language teaching and learning

3. cinemas and television in other EU countries

4. which enhance the impact of language teaching and learning

5. funding a number of educational programmes

6. and encouraging people to learn new languages

7. where details about the application procedures are given

 

ПропускABCDEFG
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 668

In paragraph 1 “I was running wild” means that the boy

 

1) hardly spent any time at home.

2) led an uncontrolled life.

3) became very angry.

4) had an unhealthy lifestyle.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 669

How did the boy’s family react to the problem of his education?

 

1) Actively discussed the situation.

2) Avoided any disputes on this topic.

3) Showed no desire in solving it.

4) Felt indifferent.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 670

George was

 

1) a teacher.

2) a dancer.

3) a writer.

4) a mathematician.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 671

How did the boy and George feel when they first met?

 

1) They treated the situation with humor.

2) They were upset about their studies.

3) They didn’t trust each other.

4) They liked each other very much.


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 672

Why did the boy enjoy his lessons of natural history?

 

1) He remembered much more from those lessons.

2) He got very interested in the subject.

3) He learned how to focus on the lesson.

4) He finally learnt how to write.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 673

The boy couldn’t solve the mathematics problem because he

 

1) didn’t like to make any effort.

2) was not interested in caterpillars.

3) refused to do mathematics in general.

4) was distracted by his teacher’s dances.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 674

The geography lessons were more successful because

 

1) George knew geography better than mathematics.

2) the boy was fond of drawing maps of the continents.

3) the boy knew lots of interesting places already.

4) George also managed to involve the boy’s interest in fauna.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 3831

Преобразуйте, если это необходимо, слово «INTRODUCE» так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Antiseptics

 

We cannot imagine our life without antiseptics. This invention __________________ in 1850 by a Hungarian physician.


Ответ:

20
Задание 20 № 3832

Преобразуйте, если это необходимо, слово ONE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

He was the __________________ prominent doctor to make a strong link between the use of antiseptics and improving survival rates of wounded people.


Ответ:

21
Задание 21 № 3833

Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

His work was taken up by others, such as Joseph Lister, who __________________ a pioneer of antiseptic surgery.


Ответ:

22
Задание 22 № 504

Преобразуйте, если это необходимо, слово BEGIN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

It __________________ in 1978 when Don Cameron decided to create an event that would help balloonists from all over the world to get together. It was a great idea.


Ответ:

23
Задание 23 № 1379

Преобразуйте, если это необходимо, слово GREAT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Samuelson says that he finds the ______ pleasure in solving problems of economics and it is the mathematical work.


Ответ:

24
Задание 24 № 3198

Преобразуйте, если это необходимо, слово WIN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

They submitted their idea for a large observation wheel as part of a competition to design a landmark for the new millennium. None of the entrants __________________the competition.


Ответ:

25
Задание 25 № 47

Преобразуйте, если это необходимо, слово VISIT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Protected by UNESCO, the Palace Museum _____ by millions of tourists every year.


Ответ:

26
Задание 26 № 2932

Образуйте от слова NATURAL однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

 

Robots of the future

Robotic engineers are designing the next generation of robots to look, feel and act more human, to make it easier for us to warm up to a cold machine.

Realistic looking hair and skin with embedded sensors will allow robots to react __________ in their environment.


Ответ:

27
Задание 27 № 2933

Образуйте от слова NOTICED однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

For example, a robot that senses your touch on the shoulder turns to greet you.

Subtle actions by robots that go _______ between people, help bring them to life and can also relay non verbal communication.


Ответ:

28
Задание 28 № 2934

Образуйте от слова MOVE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Artificial eyes can move and blink. Slight chest ________ simulate breathing.


Ответ:

29
Задание 29 № 2935

Образуйте от слова FACE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Man-made muscles are able to change _______ expressions.


Ответ:

30
Задание 30 № 2936

Образуйте от слова ACCEPT однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

These are all must have attributes for the socially _________ robots of the future.


Ответ:

31
Задание 31 № 2937

Образуйте от слова USE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

It may be less pleasant to work in the company of robots but definitely one of the main reasons is the high efficiency of the process of work as not much time will be spent on _______ talks.


Ответ:

32
Задание 32 № 767

Вставьте пропущенное слово:

 

1) held

2) took

3) kept

4) used


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 768

Вставьте пропущенное слово:

 

1) talk

2) tell

3) say

4) speak


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 769

Вставьте пропущенное слово:

 

1) into

2) of

3) out

4) over


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 770

Вставьте пропущенное слово:

 

1) gesture

2) agree

3) movement

4) signal


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 771

Вставьте пропущенное слово:

 

1) admit

2) on

3) accept

4) adopt


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 772

Вставьте пропущенное слово:

 

1) at

2) on

3) of

4) in


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 773

Вставьте пропущенное слово:

 

1) look

2) see

3) watch

4) gaze


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 2712

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Nancy who writes:

 

… This year we had a school costume party for Halloween. It was a big success. What costume would you fancy wearing to a costume party? What would you rather do: make a costume yourself or buy one, and why? What do you think of costume parties in general?

Our history teacher is taking us to a museum for a field trip next week …

 

Write a letter to Nancy.

In your letter

- answer her questions

- ask 3 questions about the museum.

 

Write 100–140 words.

Remember the rules of letter writing.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 2667

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Reading poetry is becoming less and less important for young people nowadays.

2. The best things in life are free.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position

 

Comment on the following statement.

 

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? rite 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 3269

Imagine that you preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Some paintings found in different caves around the world are recognized as the work of Stone Age artists. But what was the purpose of the paintings? Why were they hidden in a dark room where there is no evidence that cave people lived?

No one really knows, but there is one theory that makes great sense. It is called the theory of Sympathetic Magic. According to this, the cave people believed that if they could make a likeness of an animal, they could put a spell over it. This spell would give the tribe power over the live animal.

Stone Age existence depended on killing animals – for food, clothing, and even weapons and tools. The animals were large and fierce; the cave people had only the most simple weapons. Hunters had to be brave and fearless. They needed more than a spear or club; they needed all the magic they could get. The magic could help the hunters catch the animals.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2779

Study the advertisement.

 

 

You are considering visiting Louvre museum and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) available exhibitions

2) duration of the tour

3) if they are open at weekends

4) if they provide the multilingual guide service

5) contact information

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2829

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 3328

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say which of thе profеssions presented in the pictures you’d prefer

• explain why

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.