СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
≡ английский язык
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 830014

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 3175

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. Teaching abroad doesn’t seem nice to some people.

2. My relative is a role model for me in terms of working abroad.

3. Some countries offer good career opportunities for beginning teachers.

4. Relatives are happy when you decide not to teach abroad.

5. I’m going to spend my gap year teaching English abroad.

6. Teaching as a way to change your life.

7. Don’t hesitate to write to the employer if you need the job.

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2734

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

A) Alice is going shopping for carbonated water.

B) The choice of shopping is limited by Alice’s decision to cycle.

C) They need more soap and toothpaste.

D) Alice is inexperienced in making electrical repairs.

E) The only way to travel at that time was by bicycle.

F) Dad believes even slow moving traffic is dangerous.

G) Alice’s brother Michael also rides a bike.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 615

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What does James Smith mean using the word “dream”?

 

1) A wish or a desire of a person.

2) Human cognitive abilities.

3) The process of sleeping.


Ответ:

4
Задание 4 № 616

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

One possible reason for having difficulties in realizing one’s dreams is

 

1) criticism from other people.

2) wrong life values.

3) low self-esteem.


Ответ:

5
Задание 5 № 617

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What is necessary to understand one’s dreams?

 

1) Communicating with people.

2) Deep self-reflexion.

3) Analyzing others’ plans.


Ответ:

6
Задание 6 № 618

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What of the following is NOT James Smith’s recommendation?

 

1) Ranging one’s goals

2) Making a list of one’s goals.

3) Sharing one’s goals with friends.


Ответ:

7
Задание 7 № 619

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What is, according to James Smith, the usual outcome of not following his advice?

 

1) Having no dreams and goals.

2) Losing friends.

3) Feeling sorry in the end.


Ответ:

8
Задание 8 № 620

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

When saying “live out dreams” James Smith means

 

1) fulfilling them.

2) understanding them.

3) forgetting them.


Ответ:

9
Задание 9 № 621

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

According to James Smith your dreams depend on your

 

1) joys and regrets.

2) family and friends.

3) talents and abilities.


Ответ:

10
Задание 10 № 2109

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Reason for extension

2. Presents begin to enrich the collection

3. New collections for the new building

4. New field for the old museum

5. Shift towards history

6. First famous exhibits

7. One on the basis of two

8. Location of the museum

 

A. The present Ashmolean Museum was created in 1908 by combining two ancient Oxford institutions: the University Art Collection and the original Ashmolean Museum. The older partner in this merger, the University Art Collection, was based for many years in what is now the Upper Reading Room in the Bodleian Library.

 

B. The collection began modestly in the 1620s with a handful of portraits and curiosities displayed in a small room on the upper floor. In the 17th century there were added notable collections of coins and medals later incorporated into the Ashmolean coin collection. The objects of curiosity included Guy Fawkes' lantern and a sword given by the Pope to Henry VIII, and a number of more exotic items.

 

C. In the 1660s and 70s, the collection grew rapidly and, in 1683, the Bodleian Gallery was left to develop as a museum of art. At first, it was a gallery of portraits of distinguished contemporaries, but from the mid 1660s, it began to acquire a more historical perspective with the addition of images of people from the past: college founders, scientists, soldiers, monarchs, writers and artists.

 

D. In the eighteenth century, several painters donated self-portraits. They also added a number of landscapes, historical paintings and scenes from contemporary life. Other donors, former members of the University, added collections of Old Masters so that by the early nineteenth century, it had become an art gallery of general interest and an essential point of call on the tourist map. The public was admitted on payment of a small charge. Catalogues were available at the entrance and the paintings were well displayed in a large gallery.

 

E. It was only with the gift of a collection of ancient Greek and Roman statuary from the Countess of Pomfret in 1755 that the need for a new art gallery became urgent. The marble figures were too heavy to be placed in an upstairs gallery and were installed in a dark ground-floor room in the library pending the creation of a new museum.

 

F. Before the new museum was finished, a major group of drawings by Raphael and Michelangelo was purchased by public subscription for the new galleries, establishing the importance of the Oxford museum as a centre for the study of Old Master drawings. The new museum also attracted gifts of paintings. In 1851, a collection of early Italian paintings, which included Uccello's "Hunt in the Forestone of the museum's major works of art was presented.

 

G. In the 1850s, the University established a new Natural History Museum, which is now known as the Oxford University Museum of Natural History. And all the natural history specimens from the Ashmolean were transferred to the new institution. Having lost what had become the most important element in its collection, the Ashmolean was to find a major new role in the emerging field of archaeology.

 

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 1926

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

 

Number of teenagers with Saturday job drops

 

The number of teenagers with Saturday jobs has dropped. Young people do not acquire any experience for their CVs — a crucial step towards getting full-time work. The proportion of teenagers combining part-time jobs with school or college has slumped from 40% in the 1990s to around 20% now, according to the UK Commission for Employment and Skills (UKCES), a government agency. Latest figures show that only A _________________________ in 1997.

The trend is not just recession-related, but the result of an increasing expectation В _________________________ well as a falling number of Saturday jobs, according to the report. Many of the jobs that young people do, such as bar work, are in long-term decline, and are forecast to decline further over the next decade.

«Recruiters place significant emphasis on experience С _________________________,» the report says. Word of mouth is the most common way to get a job, D _________________________ young people are unable to build up informal contacts, it adds.

Ms. Todd, a commissioner at the UKCES, said: «There's more emphasis on doing well at school, young people are finding less time to do what they would have done a few years ago.» «I think it's also the changing structure of the labour market. Retail is still a big employer, E _________________________. As a consequence, we need to think about how we get young people the work experience they need.»

A new initiative to send employees into state schools to talk about their careers was also launched recently. The scheme, Inspiring the Future, is meant to give state schoolchildren access to the kind of careers advice that private schools offer. The deputy prime minister said: «The power of making connections F _________________________ and can be life-changing.»

 

1. that it was researching the system of funding education after 16

2. 260,000 teenagers have a Saturday job compared with 435,000

3. but young people are leaving education increasingly less experienced

4. that inspire young people is immeasurable

5. but an increasing shortage of work experience means

6. that young people should stay on at school, as

7. but a lot more of it is being done online

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 1772

According to the author students turn to fast food when ...

 

1) their schedule is well adjusted.

2) they are short of time.

3) they live close to the campus.

4) they have no willpower.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 1773

What does the author think about eating opportunities on campus?

 

1) She believes they need to provide more organic food.

2) She thinks they do a great job providing salads at a reasonable price.

3) She can't understand why they offer so many fast food choices.

4) She thinks that meals from Taco Bell are too expensive.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 1774

What is the author's method of maintaining a healthy diet?

 

1) Carefully choosing in on-campus restaurant.

2) Changing a restaurant daily.

3) Eating less.

4) Trying new dishes on the menu.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 1775

What is NOT characteristic of the author's eating habits?

 

1) She avoids eating meat.

2) She misses lunches.

3) She studies the menus attentively.

4) She tries to vary the food she eats.


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 1776

What is, according to the author, the best way to stop eating fast food?

 

1) Visit fast food restaurants not more than once a year.

2) To replace it with the animal-style fries.

3) Not to walk near fast food restaurants.

4) To stick to the decision not to eat it.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 1777

What does "it" in paragraph 7 refer to ("Just the same, it can help...")?

 

1) Finding a perfect solution to eating on campus.

2) Cooking your own meals.

3) Creativity in a dining hall.

4) Eating outside of dining halls.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 1778

What is the purpose of the article?

 

1) To give advice on eating healthy food on campus.

2) To convince the reader that eating the same food every day is unhealthy.

3) To classify on-campus eateries.

4) To prove that daily consumption of fast food is harmful.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 3638

Преобразуйте, если это необходимо, слово «ONE» так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The Renaissance

 

Around 1350, art, learning, and science started to flourish in some parts of Europe. To many people, this was the beginning of a new golden age.

This period was not the _________ golden age in Europe.


Ответ:

20
Задание 20 № 3639

Преобразуйте, если это необходимо, слово HAVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Greece ________ one 1,900 years before. About 500 years later, Roman civilization had been at its height.


Ответ:

21
Задание 21 № 3640

Преобразуйте, если это необходимо, слово EARLY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Because this new golden age was something like _________ Greek and Roman periods, it is called the Renaissance. The word 'renaissance' means 'rebirth.' Many Greek and Roman values were reborn in the Renaissance.


Ответ:

22
Задание 22 № 3641

Преобразуйте, если это необходимо, слово WIFE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

 

Windsor Castle

 

Windsor is a small town not far from London which is about a thousand years old.

It became the setting for The Merry ___________ of Windsor,


Ответ:

23
Задание 23 № 3642

Преобразуйте, если это необходимо, слово HE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Shakespeare’s only comedy that takes place in England, when Queen Elizabeth I commanded ______ to write a play for her court.


Ответ:

24
Задание 24 № 3643

Преобразуйте, если это необходимо, слово DESTROY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

What the town is famous for today is Windsor Castle, the Royal residence. From a plane Windsor Castle with its big round tower looks like a child's dream of a sand castle. Sadly, in 1992 fire ___________ a large part of the castle buildings.


Ответ:

25
Задание 25 № 3644

Преобразуйте, если это необходимо, слово WILLING так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

In 1770, James Cook landed on the east coast of Australia and claimed the land for Great Britain. For many years after that, only a few people came to Australia ___________. It was too far from Europe to attract many outsiders.


Ответ:

26
Задание 26 № 2976

Образуйте от слова BUILD однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

St. Basil’s Cathedral

St. Basil’s Cathedral in Moscow was built between 1555 and 1561. According to legends, Ivan the Terrible blinded its

__________________ so that he could never build such a magnificent structure again.


Ответ:

27
Задание 27 № 2977

Образуйте от слова TRUE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

However, these legends seem __________________. Old documents say that the same Russian architect built another

cathedral in Vladimir later.


Ответ:

28
Задание 28 № 2978

Образуйте от слова COLOUR однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

There is a deep contrast between the __________________ exterior of the church and its modest interior.


Ответ:

29
Задание 29 № 2979

Образуйте от слова DECORATE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

People can see very few __________________ and very narrow corridors inside.


Ответ:

30
Задание 30 № 2980

Образуйте от слова TERRIBLE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Several times throughout its history, the cathedral suffered __________________ from fires and enemy attacks.


Ответ:

31
Задание 31 № 2981

Образуйте от слова MYSTERY однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

In one legend, Napoleon even wanted to take the church back to France with him. As he couldn’t do this, he ordered his army to destroy the church. The soldiers had already lit up the gunpowder, but a __________________ rain prevented the fire.


Ответ:

32
Задание 32 № 905

Вставьте пропущенное слово:

 

1) look

2) gaze

3) view

4) stare


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 906

Вставьте пропущенное слово:

 

1) made

2) held

3) kept

4) did


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 907

Вставьте пропущенное слово:

 

1) saying

2) speaking

3) telling

4) talking


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 908

Вставьте пропущенное слово:

 

1) raising

2) bringing

3) rearing

4) growing


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 909

Вставьте пропущенное слово:

 

1) comfortable

2) relaxing

3) convenient

4) suitable


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 910

Вставьте пропущенное слово:

 

1) Although

2) Unlike

3) Instead

4) Despite


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 911

Вставьте пропущенное слово:

 

1) wanted

2) longed

3) wished

4) willed


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 1710

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Jack who writes:

 

...This year we started learning French. I think it’s fun. I can already use some simple phrases. I like the melody of the language, but it’s quite difficult to pronounce some sounds. Is English the only foreign language that pupils learn in Russia or can you choose other foreign languages? Is it fun to learn a foreign language for you? How do you plan to use it in the future?

By the way, I was elected to our School Government and hope to get the position of the Minister of Sports...

 

Write a letter to Jack. In your letter answer her questions, ask 3 questions about the rights and responsibilities of members of the School Government. Write 100—140 words. Remember the rules of letter writing. You have 20 minutes to do this task.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 1665

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Good clothes open all doors.

2. Exams motivate students to study harder.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2840

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Champagne was not invented in France. It may come as surprise – even an outrage – to them but champagne is an English invention. As anyone who has made their own ginger beer knows, fermentation naturally produces bubbles. The problem has always been controlling it. The English developed a taste for fizzy wine in the sixteenth century, importing barrels of green, flat wine from Champagne and adding sugar and molasses to start it fermenting. They also developed the strong coal-fired glass bottles and corks to contain it.

A legal loophole uniquely allows Americans to call their sparkling wines champagne. The Treaty of Madrid decreed that only the Champagne region may use that name. This was reaffirmed by the Treaty of Versailles but the US signed a separate peace agreement with Germany. When prohibition was lifted, American wine-merchants took advantage of this loophole, freely selling their own Champagne, much to the annoyance of the French.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2785

Study the advertisement.

 

 

You are considering visiting the tattoo shop and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) location of the shop

2) if they have discount cards

3) working hours

4) house call service

5) most popular tattoos among clients

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 3327

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number… "


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 3267

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say which of the activities presented in the pictures you’d prefer

• explain why

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.