английский язык
Информатика
Русский язык
Английский язык
Немецкий язык
Французcкий язык
Испанский язык
Физика
Химия
Биология
География
Обществознание
Литература
История
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 789864

Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если ва­ри­ант задан учителем, вы мо­же­те вписать от­ве­ты на за­да­ния части С или за­гру­зить их в си­сте­му в одном из гра­фи­че­ских форматов. Учи­тель уви­дит ре­зуль­та­ты вы­пол­не­ния за­да­ний части В и смо­жет оце­нить за­гру­жен­ные от­ве­ты к части С. Вы­став­лен­ные учи­те­лем баллы отоб­ра­зят­ся в вашей статистике. Тексты недостаточного объема, а также часть текста, превышающая требуемый объем, не оцениваются.



Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 2477

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 12745.mp3, чтобы прослушать запись.

 

1. It’s important to do it properly.

2. I combine keeping fit with another hobby.

3. I’ve made some new friends since I started.

4. It can cause problems in later life.

5. I’m not as enthusiastic as I could be.

6. It’s made me fitter than I thought it would.

7. It isn’t easy to find the time to do it.

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 3533

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 28007.mp3, чтобы прослушать запись.

 

A. Tom and Brenda have not met for a long time.

B. Tom used to dream of becoming a doctor.

C. Brenda is an expert in scientific things.

D. For Tom medical equipment is the same thing as surgical equipment.

E. Tom’s company produces instruments which affect harmful cells with very low temperatures.

F. Tom has many friends among surgeons.

G. Tom oversees the processes of designing and creating new instruments.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 2456

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 12747.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The programme is broadcast

 

1) every day.

2) at weekends.

3) in the evening.


Ответ:

4
Задание 4 № 2457

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 12747.mp3, чтобы прослушать запись.

 

In the past, to be called up for national service you had to be

 

1) at least 21 years of age.

2) in certain occupations.

3) a male in good health.


Ответ:

5
Задание 5 № 2458

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 12747.mp3, чтобы прослушать запись.

 

Young people would have a choice about

 

1) whether they were sent to a war zone or not.

2) which community tasks they would perform.

3) whether they would do military or non-military service.


Ответ:

6
Задание 6 № 2459

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 12747.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The minister expects that

 

1) people will always find ways of avoiding national service.

2) young people will want to do national service.

3) people’s opinions of national service will change for the better with time.


Ответ:

7
Задание 7 № 2460

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 12747.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The minister does NOT mention that national service may have a positive effect on

 

1) the efficiency of the armed services.

2) the number of young people unable to find work.

3) crimes such as hooliganism or vandalism.


Ответ:

8
Задание 8 № 2461

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 12747.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The minister is determined to ensure that

 

1) everyone is forced to do national service.

2) university students do national service after their studies.

3) people from similar backgrounds do their service together.


Ответ:

9
Задание 9 № 2462

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 12747.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The minister states that

 

1) we should look to the past more often for good ideas.

2) there is a small chance that national service will be reintroduced.

3) he doesn’t understand why people would reject his ideas.


Ответ:

10
Задание 10 № 775

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Training the mind

2. Welsh roots

3. Quick reaction

4. Chemistry in tennis

5. Too fast

6. Losing control

7. Unexpected prize

8. Ads with wings

 

A. By now Wimbledon has become a popular national festival, together with Ascot and the Cup Final. Many people in Britain don’t know that tennis was first played in Wales. It was there, in 1873, that Major Walter Wingfield played a game with the recently invented rubber balls and enjoyed it so much, that he decided to develop the standards of the game. He published the first book of tennis rules later that year. The first Wimbledon championship was held a few years later in 1877 and the British Lawn Tennis Association formed in 1888.

 

B. Good mental preparation is necessary for professional tennis players. In a long match they can be on the court for several hours with nobody to talk to. There can be hundreds of stops from the crowd, their opponent and, especially at Wimbledon, the rain. Players need to practice methods for improving their concentration and for motivating themselves when the game is going against them. They are often taught to imagine some situations, such as a tense tie-break. Then they imagine what to do with it.

 

C. Many players find it impossible to stay calm in the stressful situation of a long tennis match and let their temper out. John McEnroe was famous for his quarrels with referees. Several players have been given warnings for throwing the racket or swearing. Some players lose matches they could easily win because their mind lets them down. Pat Rafter said that he couldn’t breathe in his 2000 Wimbledon final. The stress of being near the victory can be too much for a person.

 

D. The power of today’s tennis game is only partly created by the athletes themselves. Much of it comes from their rackets. New designs mean players can hit the ball with more speed and accuracy than ever before. It started in the 1970s when the traditional wooden racket was replaced with metal. Since then different materials have been used. Graphite has made the biggest influence. Now the graphite can be mixed with materials such as boron and titanium to produce even stronger, and lighter, rackets.

 

E. Speed isn’t always a good thing. Many fans are complaining that the speed of the game is making tennis boring to watch. After two years of testing, a new ball has now been invented which could slow down tennis and make it more exciting to watch. The ball is put together in exactly the same way as the one used now, but is 6% larger in diameter. The bigger ball gives the receiver 10% more reaction time in which to return the serve. So the number of aces — serves in a match that the receiver fails to return — will be far fewer.

 

F. When Irishman John Boland travelled to Athens for the first modern Olympic Games in 1896, he had no idea he would return home with the gold medal in tennis. But then, he had no idea he would compete either — he went to watch the competion. In comparison, today’s Olympic tennis players include some of the best athletes in the world. They are used to five-star hotels and hundreds of thousands of dollars, but at the Olympic Games they will stay in the Olympic Village and compete for nothing but a gold medal.

 

G. The Wimbledon tennis tournament is famous for pigeons that sometimes come flying on to Centre Court and stop the game. So, producers of a video tennis game designed for PlayStation2 decided to use specially trained homing pigeons, decorated with the game’s logo. Twenty birds will be spray-painted with the Virtual Tennis logo and trained to fly in and out of the home of British tennis during the matches of the Wimbledon championship. The advertising pigeons will go straight for the fans and show their logos to them.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 40

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

Fire Crews Hunt Escaped Hamster

 

Eight firefighters have been called in to help find an escaped hamster. Two crews used a chocolate-covered camera and a vacuum cleaner A ____ , called Fudgie, at the home of a six-year-old girl in Dunbar, Scotland.

The girl’s mother said: ‘We came down for breakfast and discovered Fudgie had opened the top lid of her cage and had made her way into the kitchen and we think she has gone В ____ .'

The fire crews spent five hours trying to recover the pet after it ran down a hole in the kitchen floor. But, the hamster still refused С ____ .

In the search for Fudgie, the firefighters took the family cooker and gas pipes apart. They also dropped a mini-camera coated with chocolate under the floorboards. They then hoped to take out the hamster using a vacuum cleaner. Despite all their efforts, they failed to find Fudgie.

In the end, the firefighters put another camera down the hole D ____ , connected to the screen of the family home computer, to see if Fudgie appeared. Besides, the girl and her parents regularly dropped food E ____ .

At last, after eight days the hamster returned to her cage safe and sound. She crawled from the hole in the kitchen floor early in the morning. It was the girl’s father who first found Fudgie F ____ .

The girl said that day it was like Christmas morning for her. Her parents added that they too felt extremely happy when Fudgie had finally returned.

 

1. through a small hole in the floor

2. through the hole for the hamster

3. and locked the runaway hamster

4. to come out of the hole

5. to look after the pet

6. to try and locate the missing hamster

7. and left it under the floorboards

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 1910

Dr. Gijbert Stoet claims that women do worse than men at maths because they ...

 

1) use improper methods in problem-solving.

2) are not encouraged to do the subject.

3) do not believe in their own competence.

4) employ wrong stereotypical techniques.


Показать текст


Ответ:

13
Задание 13 № 1911

Last year's A-levels maths results show that...

 

1) boys are more likely to fail.

2) more girls take the subject.

3) girls do better than boys.

4) boys get more A grades.


Показать текст


Ответ:

14
Задание 14 № 1912

Which of the following statements is NOT true, according to paragraphs 5 and 6?

 

1) Britain has fewer women engineers than other European countries.

2) The author has worked in engineering for over 20 years.

3) The prospects for women in science are best in Sweden.

4) The author's expectations about women in science have not come true.


Показать текст


Ответ:

15
Задание 15 № 1913

According to the author, social conditioning taking place in Britain implies that...

 

1) science could be interesting.

2) math is an optional skill.

3) boys are smarter than girls.

4) science is for boys.


Показать текст


Ответ:

16
Задание 16 № 1914

«They» in «to talk to schoolchildren about what they do» (paragraph 7) may refer to ...

 

1) schoolchildren.

2) careers.

3) experiments.

4) scientists.


Показать текст


Ответ:

17
Задание 17 № 1915

According to the final paragraphs, which of the factors discouraging girls from careers in science appears to be most important?

 

1) Academic underachievement.

2) Lack of opportunities in career growth.

3) Social stereotypes.

4) Lack of encouragement.


Показать текст


Ответ:

18
Задание 18 № 1916

The author's attitude to the problem may be called ...

 

1) interested.

2) impartial.

3) negative.

4) biased.


Показать текст


Ответ:

19
Задание 19 № 2019

Преобразуйте, если это необходимо, слово ONE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The invention of video games

 

Do you know the story behind the invention of video games? Here is the story of the __________ video game.


Ответ:

20
Задание 20 № 2020

Преобразуйте, если это необходимо, слово READ так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

If you _________ this article in 2013, you probably imagine video games as we know them now. Nowadays we are used to online games full of colour and action.


Ответ:

21
Задание 21 № 2021

Преобразуйте, если это необходимо, слово CALL так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

However, the story about the invention of video games dates back to the 1940s and to a patent registered by the US patent office. The invention patent _______________: «The cathode ray tube amusement.»


Ответ:

22
Задание 22 № 2022

Преобразуйте, если это необходимо, слово LATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

It was very primitive by today's standards but has given the inspiration for many video games created __________.


Ответ:

23
Задание 23 № 2023

Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT WANT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Grandma

 

My grandma often comes to us to babysit my sister, Ann. Yesterday she was tired after a full day of looking after an active five-year-old, but she _____________ to upset Ann and agreed to play ball in the backyard after supper.


Ответ:

24
Задание 24 № 2024

Преобразуйте, если это необходимо, слово SIT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

After 5 minutes, she __________ down on a patio chair and said, «Grandma is too old for this.»


Ответ:

25
Задание 25 № 2025

Преобразуйте, если это необходимо, слово BE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Ann came over, put her arm around Grandma's neck and said, «Grandma, I wish you _____________ newer.»


Ответ:

26
Задание 26 № 1888

Преобразуйте, если это необходимо, слово THANKFUL так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

When was the parachute invented?

 

Have you ever felt like jumping out of a plane? Plenty of people have, but _____________ most of them did it after parachutes had been invented.


Ответ:

27
Задание 27 № 1889

Преобразуйте, если это необходимо, слово DRAW так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Leonardo da Vinci made the first real studies of flight in the 1480s. He had over 100 ___________ that illustrated his theories on flight.


Ответ:

28
Задание 28 № 1890

Преобразуйте, если это необходимо, слово INVENT так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

He designed a parachute in the 1480s, though he didn't try it out. Another ____________, Faust Vrande, jumped using a similar design in 1617.


Ответ:

29
Задание 29 № 1891

Преобразуйте, если это необходимо, слово SUCCESS так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

In 1783, around the same time as the first hot-air balloon, Sebastien Lenormand invented a parachute, which he demonstrated by jumping from a tree, but it was only four meters high. A few years later, having refined his design, he B14 made a ____________ jump from a taller tower.


Ответ:

30
Задание 30 № 1892

Преобразуйте, если это необходимо, слово REAL так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

In 1785, Jean Pierre Blanchard used a dog to test his parachute design. The dog was fine, and so was Blanchard when he used the parachute in 1793 to escape a balloon accident. These early parachutes didn't catch on because there weren't any flying machines around to make them ___________ useful.


Ответ:

31
Задание 31 № 1893

Преобразуйте, если это необходимо, слово EFFECTIVE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

The invention of airplanes has made parachutes important. Since then, their ___________ has been proved many times.


Ответ:

32
Задание 32 № 675

Вставьте пропущенное слово:

 

1) used

2) kept

3) held

4) took


Показать текст


Ответ:

33
Задание 33 № 676

Вставьте пропущенное слово:

 

1) on

2) at

3) in

4) of


Показать текст


Ответ:

34
Задание 34 № 677

Вставьте пропущенное слово:

 

1) looking

2) staring

3) watching

4) gazing


Показать текст


Ответ:

35
Задание 35 № 678

Вставьте пропущенное слово:

 

1) admitted

2) adopted

3) agreed

4) accepted


Показать текст


Ответ:

36
Задание 36 № 679

Вставьте пропущенное слово:

 

1) searching

2) posing

3) asking

4) seeking


Показать текст


Ответ:

37
Задание 37 № 680

Вставьте пропущенное слово:

 

1) falling

2) heaving

3) rising

4) raising


Показать текст


Ответ:

38
Задание 38 № 681

Вставьте пропущенное слово:

 

1) say

2) tell

3) speak

4) talk


Показать текст


Ответ:

39
Задание 39 № 2569

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mary who writes:

 

…My aunt lives in Arkansas and last week her house was ruined by a tornado. What do you think are the most horrible natural disasters? Which of them are typical of the place where you live? What can people do to protect themselves from them?

My history teacher got the annual award “Best teacher of the year”, I’m so happy for her!…

 

Write a letter to Mary. In your letter answer her questions, ask 3 questions about her history teacher. Write 100–140 words. Remember the rules of letter writing.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 1803

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. A person who is fluent in a foreign language can easily teach it.

2. Some people think that young people should follow in their parents' footsteps when choosing a profession.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2835

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Despite its status as a proverbial fact, a goldfish’s memory isn’t a few seconds long. Research demonstrated beyond reasonable doubt that goldfish have a memory-span of at least three months and can distinguish between different shapes, colours and sounds. They were trained to push a lever to earn a food reward; when the lever was fixed to work only for an hour a day, the fish soon learned to activate it at the correct time. A number of similar studies have shown that farmed fish can easily be trained to feed at particular times and places in response to an audible signal.

Goldfish don’t swim into the side of the bowl, not because they can see it, but because they are using a pressure-sensing system called the lateral line. Certain species of blind cave fish are able to navigate perfectly well in their lightless environment by using their lateral line system alone.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2778

Study the advertisement.

 

 

You are considering going to the sushi bar and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) working hours

2) special dishes

3) if they have free Wi-Fi

4) location of the restaurant

5) discounts

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2801

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2887

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say how you prefer listeningto the music (according to the pictures)

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения; если работа задана учителем, она будет ему отправлена.