английский язык
Информатика
Русский язык
Английский язык
Немецкий язык
Французcкий язык
Испанский язык
Физика
Химия
Биология
География
Обществознание
Литература
История
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 789859

Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если ва­ри­ант задан учителем, вы мо­же­те вписать от­ве­ты на за­да­ния части С или за­гру­зить их в си­сте­му в одном из гра­фи­че­ских форматов. Учи­тель уви­дит ре­зуль­та­ты вы­пол­не­ния за­да­ний части В и смо­жет оце­нить за­гру­жен­ные от­ве­ты к части С. Вы­став­лен­ные учи­те­лем баллы отоб­ра­зят­ся в вашей статистике. Тексты недостаточного объема, а также часть текста, превышающая требуемый объем, не оцениваются.



Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 3813

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 34294.mp3, чтобы прослушать запись.

 

1. Dogs may turn out to be better friends than people.

2. People love dogs because they look pretty.

3. Dogs don’t love people as much as you may think.

4. It’s not a good idea to have a dog as a pet.

5. Dogs are good pets because they are clever.

6. There are many advantages of having a dog.

7. People love dogs because dogs are faithful.

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 3748

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 32699.mp3, чтобы прослушать запись.

 

A. Bill and Peggy are planning their trip to Moscow.

B. Bill and Peggy study together at the university.

C. Peggy has never been to Moscow before.

D. While in Moscow, Bill rode a bicycle.

E. Bill is a vegetarian.

F. Peggy speaks good Russian.

G. Bill liked literary museums in Moscow.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 1719

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 6264.mp3, чтобы прослушать запись.

 

What’s the main role of English in India according to the speaker?

 

1) Enabling communication between the country’s people.

2) Serving as the language of Indian Mass Media.

3) Connecting India with the rest of the world.


Ответ:

4
Задание 4 № 1720

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 6264.mp3, чтобы прослушать запись.

 

Which of the following is TRUE about Indian English?

 

1) It has specific features in grammar as well as in vocabulary and phonetics.

2) It exists only in local newspapers.

3) It’s similar to Australian English.


Ответ:

5
Задание 5 № 1721

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 6264.mp3, чтобы прослушать запись.

 

What, according to the speaker, partly explains the specifics of Indian English?

 

1) Education traditions in India.

2) Indian history and culture.

3) Structure of local languages.


Ответ:

6
Задание 6 № 1722

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 6264.mp3, чтобы прослушать запись.

 

Which of the following is mentioned as a grammatical feature of Indian English?

 

1) Use of a plural form of a certain word in relation to a single object.

2) Avoiding use of the progressive tense.

3) Overuse of the definite article.


Ответ:

7
Задание 7 № 1723

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 6264.mp3, чтобы прослушать запись.

 

Which of the following phrases is used in Indian English for “How can I help you?”?

 

1) Where are you put up?

2) Hello, what do you want?

3) Tell me …


Ответ:

8
Задание 8 № 1724

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 6264.mp3, чтобы прослушать запись.

 

What does the speaker say about the language of Indian teenagers?

 

1) It makes Indian English more modern.

2) It’s devised to confuse older people.

3) It consists of slang mostly.


Ответ:

9
Задание 9 № 1725

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 6264.mp3, чтобы прослушать запись.

 

What’s the basic direction of changes in modern Indian English according to the speaker?

 

1) Purification.

2) Simplification.

3) Localization.


Ответ:

10
Задание 10 № 1695

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Motivating opportunity

2. Books come first

3. Teachers to come first

4. Junk food — out

5. Numbers come first

6. Relevant for today

7. Learn by using

8. Fewer and worse

 

A. High school students have rights protected by the Constitution like everyone else, but it is complicated. There is no one set of rules. State laws differ from federal laws, and school board regulations vary from place to place. Students discover what rights they have by trying to exercise them, and, if prevented, taking the school to court.

 

B. Kids who live on junk food grow up to be fat and unhealthy, so schools should teach good health. They should fill their vending machines with health foods, and lunch programs should serve nothing but nutritious meals. If some kids complain, so what? They complain about algebra, too.

 

C. There is a new five-year program that lets students earn a high school diploma and two years of college at no cost. It is getting kids who are at risk to become more mature in the lower grades, to take college-prep courses, study harder, and focus on a career. Once in the program, very few drop out.

 

D. Neuroscience (brain science) is finding out how teaching affects the brain. It has discovered pre-school kids can learn numbers and simple math because the number instinct is hard-wired in the brain. So is the language instinct, but teaching kids to read is harder. It takes longer for the brain to connect sounds with letters — up to 11 years.

 

E. In hard times, colleges must be relevant. Today’s students want Chinese and Arabic, not Latin and Greek. Economics is in demand; and even English classes are teaching how to network, write a resume, and present oneself in an interview. It is not a good time to be a philosophy professor.

 

F. Computers help with drills and practice, but they are not much help in higher-level thinking. In the lower grades, money is better spent on new textbooks, music programs and the arts. In the higher grades, there is no choice. Everyone should learn to use the electronic genie.

 

G. The US program, No Child Left Behind, seeks to place a qualified teacher in every classroom. But where is the pool of qualified people out there waiting to teach disadvantaged kids in the cities? US policy should provide better training and support for those already teaching. They could start a new program and call it No Teacher Left Behind.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 1926

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

 

Number of teenagers with Saturday job drops

 

The number of teenagers with Saturday jobs has dropped. Young people do not acquire any experience for their CVs — a crucial step towards getting full-time work. The proportion of teenagers combining part-time jobs with school or college has slumped from 40% in the 1990s to around 20% now, according to the UK Commission for Employment and Skills (UKCES), a government agency. Latest figures show that only A _________________________ in 1997.

The trend is not just recession-related, but the result of an increasing expectation В _________________________ well as a falling number of Saturday jobs, according to the report. Many of the jobs that young people do, such as bar work, are in long-term decline, and are forecast to decline further over the next decade.

«Recruiters place significant emphasis on experience С _________________________,» the report says. Word of mouth is the most common way to get a job, D _________________________ young people are unable to build up informal contacts, it adds.

Ms. Todd, a commissioner at the UKCES, said: «There's more emphasis on doing well at school, young people are finding less time to do what they would have done a few years ago.» «I think it's also the changing structure of the labour market. Retail is still a big employer, E _________________________. As a consequence, we need to think about how we get young people the work experience they need.»

A new initiative to send employees into state schools to talk about their careers was also launched recently. The scheme, Inspiring the Future, is meant to give state schoolchildren access to the kind of careers advice that private schools offer. The deputy prime minister said: «The power of making connections F _________________________ and can be life-changing.»

 

1. that it was researching the system of funding education after 16

2. 260,000 teenagers have a Saturday job compared with 435,000

3. but young people are leaving education increasingly less experienced

4. that inspire young people is immeasurable

5. but an increasing shortage of work experience means

6. that young people should stay on at school, as

7. but a lot more of it is being done online

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 1680

The first similarity between the narrator’s school and Hogwarts is that both schools are situated

 

1) far from pupils’ homes.

2) in an unusual school building.

3) not far from London.

4) near a village.


Показать текст


Ответ:

13
Задание 13 № 1681

Students in Kimbolton School believed that

 

1) Katherine of Aragon became a ghost as Henry VIII murdered her.

2) the ghost could be scared by moving furniture with a fishing line.

3) the ghost regularly appeared in the castle at midnight.

4) the ghost could be seen partially, if at all.


Показать текст


Ответ:

14
Задание 14 № 1682

Kimbolton School had four houses that

 

1) got their names as in Hogwarts.

2) selected students similarly to Hogwarts.

3) had different reputation as at Hogwarts.

4) had the same names as houses at Hogwarts.


Показать текст


Ответ:

15
Задание 15 № 1683

The house the narrator belonged to

 

1) was the privileged one.

2) had an evil reputation.

3) had one particular difference.

4) was similar to other houses.


Показать текст


Ответ:

16
Задание 16 № 1684

The narrator thinks Kimbolton was not like other schools as it had

 

1) a special system of punishments.

2) a very special kind of decor.

3) common rooms.

4) several houses.


Показать текст


Ответ:

17
Задание 17 № 1685

Both teachers and students in the narrator’s school

 

1) had to follow a certain dress code.

2) were dressed in school uniform.

3) were addressed by their surnames.

4) could be compared to the ones in Hogwarts.


Показать текст


Ответ:

18
Задание 18 № 1686

According to the narrator, Kimbolton was unlike Hogwarts because it

 

1) had a different exam system.

2) had a different kind of magic.

3) used to be a school for boys.

4) had recently become a school for boys.


Показать текст


Ответ:

19
Задание 19 № 2157

Преобразуйте, если это необходимо, слово LOCATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

What country has no rivers?

 

Hard to believe it, but there is such a country! Libya ____________ in North Africa and borders on the Mediterranean Sea.


Ответ:

20
Задание 20 № 2158

Преобразуйте, если это необходимо, слово FIFTEEN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

It's the ___________ largest country on Earth. But more than 90 percent of Libya is desert, and there's not a single permanent river in Libya!


Ответ:

21
Задание 21 № 2159

Преобразуйте, если это необходимо, слово SMALL так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

This huge country, more than four times the size of California, has a ____________ population than a number of cities in California.


Ответ:

22
Задание 22 № 2160

Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Libya ____________ an independent nation in 1951.


Ответ:

23
Задание 23 № 2161

Преобразуйте, если это необходимо, слово NAME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

A lesson on efficiency

 

I remember my last year at school very well. There were three boys ____________ William in my class.


Ответ:

24
Задание 24 № 2162

Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT KNOW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Miss Fisher, one of the teachers, called them all William, and we ____________ which one she was talking to.


Ответ:

25
Задание 25 № 2163

Преобразуйте, если это необходимо, слово CHEW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

One day, during a lesson on efficiency, she thundered, «William, put that gum you ___________ in the wastepaper bin at once!» All three of them started to rise, paused, then walked to the front of the class to dispose of their gum. The teacher beamed. «Three for one! Now that's efficiency.»


Ответ:

26
Задание 26 № 830

Образуйте от слова EXPENSIVE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

 

Invention of Potato Chips

 

The potato chip was invented in 1853 by George Crum who was a chef at a restaurant in New York. Fried potatoes were popular at the restaurant because they were rather ______ , but one day a visitor complained that the slices were too thick.


Ответ:

27
Задание 27 № 831

Образуйте от слова NERVE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Crum made thinner slices, but the ______ customer was still dissatisfied.


Ответ:

28
Задание 28 № 832

Образуйте от слова EXTREME однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Crum finally made fries that were too thin to eat with a fork, hoping to annoy the ______ difficult customer.


Ответ:

29
Задание 29 № 833

Образуйте от слова INVENT однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

But the customer was happy — and that was the ______ of potato chips!


Ответ:

30
Задание 30 № 834

Образуйте от слова INDUSTRY однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

______ manufacturing of potato chips began in Cleveland, Ohio, in 1895.


Ответ:

31
Задание 31 № 835

Образуйте от слова POPULAR однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

 

The chips gained even more ______ in 1926 when a wax paper potato chip bag was invented that helped to keep them fresh and crisp.


Ответ:

32
Задание 32 № 997

Вставьте пропущенное слово:

 

1) help

2) make

3) give

4) take


Показать текст


Ответ:

33
Задание 33 № 998

Вставьте пропущенное слово:

 

1) agree

2) suit

3) fit

4) match


Показать текст


Ответ:

34
Задание 34 № 999

Вставьте пропущенное слово:

 

1) held

2) kept

3) used

4) took


Показать текст


Ответ:

35
Задание 35 № 1000

Вставьте пропущенное слово:

 

1) speak

2) talk

3) say

4) tell


Показать текст


Ответ:

36
Задание 36 № 1001

Вставьте пропущенное слово:

 

1) pay

2) draw

3) bring

4) turn


Показать текст


Ответ:

37
Задание 37 № 1002

Вставьте пропущенное слово:

 

1) admit

2) adopt

3) decide

4) promise


Показать текст


Ответ:

38
Задание 38 № 1003

Вставьте пропущенное слово:

 

1) in

2) on

3) at

4) of


Показать текст


Ответ:

39
Задание 39 № 2618

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mary who writes:

 

…Last week our family went to the famous Niagara Falls. It was my first visit there and it was fun! We enjoyed the weather and the splashes of falling water on our faces. It reminded us of our last rafting trip. Where can you see beautiful water sights in Russia, if at all? Have you ever gone rafting? What do you think about extreme sports in general?

By the way, we are going to Greece this summer…

 

Write a letter to Mary. In your letter answer her questions, ask 3 questions about his trip to Greece. Write 100–140 words. Remember the rules of letter writing.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 1573

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. The best things in life are free.

2. Space exploration was the greatest achievement of the 20th century.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 3264

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Many parents do not like their children to play video games. One reason is that it is a waste of time. Instead of playing games, they could be spending their time wisely, doing homework, exercising, or cleaning the house. Another reason is that many games are destructive and violent, causing children to behave badly and aggressively in the real world. Finally, video games are often addictive and thus discourage children from having other hobbies and interests. All of these are good reasons to dislike video games. Nevertheless, there are some good reasons to allow children to play them. For one thing, not all video games are mindless time-wasters. Nowadays, there is much more variety and lots of games to choose from that are educational and instructive. Parents simply need to spend more time paying attention to the kinds of games children play and encourage them to choose games that develop their minds.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 3982

Study the advertisement.

 

 

You are considering renting bicycles and now you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following:

 

1) location

2) opening hours

3) rental price of adults' and children's bicycles

4) discounts for families

5) possibility of renting a helmet

 

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2826

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2864

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say in which audience presented in the pictures you would like to be

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения; если работа задана учителем, она будет ему отправлена.