≡ английский язык
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 768829

Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если ва­ри­ант задан учителем, вы мо­же­те вписать от­ве­ты на за­да­ния части С или за­гру­зить их в си­сте­му в одном из гра­фи­че­ских форматов. Учи­тель уви­дит ре­зуль­та­ты вы­пол­не­ния за­да­ний части В и смо­жет оце­нить за­гру­жен­ные от­ве­ты к части С. Вы­став­лен­ные учи­те­лем баллы отоб­ра­зят­ся в вашей статистике. Тексты недостаточного объема, а также часть текста, превышающая требуемый объем, не оцениваются.



Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 636

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 4960.mp3, чтобы прослушать запись.

 

1. I would not return to using chemical cleaners that are bad for my family.

2. I find recycling necessary to keep our planet clean.

3. I would like people to care more about our planet water resources.

4. I am sure our clean and safe future is worth new green habits today.

5. I am concerned about the long-term effects of pollution in big cities.

6. I am trying to stop people from polluting the air.

7. I want people stop and think about the way we treat waste.

 

 

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2733

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 4952.mp3, чтобы прослушать запись.

 

A) It didn’t cost Betsy anything to use the diving equipment.

B) Alex had to work more than 9 hours on Saturday.

C) Alex is pleased with the benefits he gets at his work.

D) Betsy forgot about her classmate’s birthday.

E) Betsy’s friends gave her a lift home because it was very late at night.

F) Alex was invited by his grandparents for lunch on Sunday.

G) Betsy couldn’t make herself do any homework on Sunday.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 1489

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4925.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The TV programme is designed to feature

 

1) actors pretending to be ordinary people.

2) people who vote for themselves to win a prize.

3) real people preparing dinner parties in their own homes.


Ответ:

4
Задание 4 № 1490

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4925.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The funniest part of the program is generally the

 

1) kitchen scenes of preparation and cooking.

2) contestants trying to impress each other.

3) host selecting ingredients.


Ответ:

5
Задание 5 № 1491

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4925.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The narrator believes that people are fascinated by other peoples’ homes

 

1) since everybody likes to show off their homes.

2) but doesn’t know why.

3) because decor and layout are fascinating.


Ответ:

6
Задание 6 № 1492

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4925.mp3, чтобы прослушать запись.

 

Each of the guests

 

1) gives the host a mark out of 10.

2) privately complains about the host.

3) publicly thanks the host.


Ответ:

7
Задание 7 № 1493

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4925.mp3, чтобы прослушать запись.

 

Some of the shows contestants

 

1) leave the show on a Friday.

2) become real TV stars.

3) become minor celebrities.


Ответ:

8
Задание 8 № 1494

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4925.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The celebrity version of the show works well because

 

1) much is already known about the contestants.

2) the prizes go to charity.

3) celebrities often hate each other.


Ответ:

9
Задание 9 № 1495

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4925.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The narrator might apply for the show because

 

1) he’d serve fish that he caught.

2) it would probably be good fun.

3) in reality he’s a professional chef.


Ответ:

10
Задание 10 № 1603

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Naturally different

2. Big age difference

3. Different opinions

4. Different ambitions

5. Small differences

6. No difference at all

7. Different rules

8. Learning to be different

 

A. John and James are identical twins but they don’t go to the same school. Their parents felt this would help them develop individual tastes, interests and styles-but the boys at first hated the idea. Now they are really happy at their schools but occasionally they swap places just for fun! The brothers are best friends but they now agree that their parents were probably correct.

 

B. Anna and Beth are twin sisters but they are most unlike each other. Technically they are “non-identical” twins. Anna is blonde and Beth is a brunette. Anna is noisy, energetic and always crashing around to hip hop and rap. Beth is much quieter and likes listening to classical music and reading. Anna eats anything and Beth is a vegetarian. But they are, absolutely, the closest and best of friends.

 

C. The Perkins children, Sally and John, both study hard every evening after college and most weekends. Sally studies French, history and Art. She plans to go to university in Paris and wants to either work in a museum or an art sale room. John studies the Russian language, business studies and maths. He wants to study in St. Petersburg and to set up his own import business. I am sure both will succeed.

 

D. Greg’s dad believes that there is no original, exciting new music being written and performed today. Greg strongly disagrees and can name several new bands and singers that are both completely original and really popular. But his Dad is a professional musician and was quite successful when he was young. He argues that nearly every successful song now is simply a reworked version of an older one.

 

E. In the UK you can legally do different things depending on your age. You can vote for a new government at 18 but at 17 you cannot drink a beer. At 16 you can marry and become a parent but you cannot drive to your wedding or make a traditional toast! Meanwhile lots of bars and clubs are open only to people above 21 which means, married, voting, car driving parents could still be too young to enter.

 

F. Serious stamp collectors are men and women who appreciate details. To the casual observer, the oldest postage stamps in the world — the Victorian “Penny Blacks” — all look identical. Millions were made but only a few of them are truly valuable. A serious collector knows this and the ability to find tiny variations in the paper, ink or code used helps them to find the “Penny Black’s” that are rare and valuable. 

 

G. Dina Ruiz has Japanese and black ancestry on her father’s side of the family and English, Welsh and German on her mother’s. She was born in California and married her husband, actor Clint Eastwood, in Las Vegas. When she first met Eastwood, she was 28 and he was 63. She is most famous as a TV news “anchor” and is Chair of The California Museum for History, Women and the Arts.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 2698

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

Promoting language learning

 

The European Union (EU) is committed to supporting the rights of its citizens to personal and professional mobility, and their ability to communicate with each other. It does so by A_____________________ to promote the teaching and learning of European languages. These programmes have at least one thing in common: they cover cross-border projects involving partners from two, and often three or more, EU countries.

The EU programmes are designed to complement the national education policies of member countries. Each government is responsible for its own national education policy, B_____________________. What the EU programmes do is to create links between countries and regions via joint projects, C_____________________.

Since 2007 the main programmes have been put under the overall umbrella of the EU’s lifelong learning programme. All languages are eligible for support under this programme: official languages, regional, minority and migrant languages, D_____________________. There are national information centres in each country, E_____________________.

The cultural programmes of the EU also promote linguistic and cultural diversity in a number of ways. The “Media” programme funds the dubbing and subtitling of European films for F _____________________. The “Culture” programme builds cross-cultural bridges by supporting the translation of modern authors into other EU languages.

 

1. and the languages of the EU’s major trading partners

2. which includes language teaching and learning

3. cinemas and television in other EU countries

4. which enhance the impact of language teaching and learning

5. funding a number of educational programmes

6. and encouraging people to learn new languages

7. where details about the application procedures are given

 

ПропускABCDEFG
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 668

In paragraph 1 “I was running wild” means that the boy

 

1) hardly spent any time at home.

2) led an uncontrolled life.

3) became very angry.

4) had an unhealthy lifestyle.


Показать текст


Ответ:

13
Задание 13 № 669

How did the boy’s family react to the problem of his education?

 

1) Actively discussed the situation.

2) Avoided any disputes on this topic.

3) Showed no desire in solving it.

4) Felt indifferent.


Показать текст


Ответ:

14
Задание 14 № 670

George was

 

1) a teacher.

2) a dancer.

3) a writer.

4) a mathematician.


Показать текст


Ответ:

15
Задание 15 № 671

How did the boy and George feel when they first met?

 

1) They treated the situation with humor.

2) They were upset about their studies.

3) They didn’t trust each other.

4) They liked each other very much.


Показать текст


Ответ:

16
Задание 16 № 672

Why did the boy enjoy his lessons of natural history?

 

1) He remembered much more from those lessons.

2) He got very interested in the subject.

3) He learned how to focus on the lesson.

4) He finally learnt how to write.


Показать текст


Ответ:

17
Задание 17 № 673

The boy couldn’t solve the mathematics problem because he

 

1) didn’t like to make any effort.

2) was not interested in caterpillars.

3) refused to do mathematics in general.

4) was distracted by his teacher’s dances.


Показать текст


Ответ:

18
Задание 18 № 674

The geography lessons were more successful because

 

1) George knew geography better than mathematics.

2) the boy was fond of drawing maps of the continents.

3) the boy knew lots of interesting places already.

4) George also managed to involve the boy’s interest in fauna.


Показать текст


Ответ:

19
Задание 19 № 1743

Преобразуйте, если это необходимо, слово I так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

A cup of coffee

 

Once I was travelling in Italy. It was a lovely day. I wandered along the street until I came upon some parasol-shaded tables which seemed to __________________ very nice. I settled and opened my book.


Ответ:

20
Задание 20 № 1744

Преобразуйте, если это необходимо, слово COME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

It was taking a long time for the waiter to arrive, but I was in no hurry. I was sure that the waiter __________ soon.


Ответ:

21
Задание 21 № 1745

Преобразуйте, если это необходимо, слово BAD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

But finally, becoming impatient, I turned to signal for service and saw the neon sign. That was the __________________ moment ... I discovered that I was sitting outside a store selling garden furniture.


Ответ:

22
Задание 22 № 1746

Преобразуйте, если это необходимо, слово GREAT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The Great Wall of China

The Great Wall of China runs for 6,700 kilometers from east to west of China. It is one of the __________________ wonders of the world.


Ответ:

23
Задание 23 № 1747

Преобразуйте, если это необходимо, слово BUILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The Great Wall __________________ in order to protect the country form different aggressors.


Ответ:

24
Задание 24 № 1748

Преобразуйте, если это необходимо, слово BEGIN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The construction of the Wall __________________ in the 6th century BC and lasted until the 6th century AD.


Ответ:

25
Задание 25 № 1749

Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Since then, the Great Wall of China __________________ a symbol of wisdom and bravery of the Chinese people and a monument to Chinese nation for many hundreds of years.


Ответ:

26
Задание 26 № 2976

Образуйте от слова BUILD однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

St. Basil’s Cathedral

St. Basil’s Cathedral in Moscow was built between 1555 and 1561. According to legends, Ivan the Terrible blinded its

__________________ so that he could never build such a magnificent structure again.


Ответ:

27
Задание 27 № 2977

Образуйте от слова TRUE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

However, these legends seem __________________. Old documents say that the same Russian architect built another

cathedral in Vladimir later.


Ответ:

28
Задание 28 № 2978

Образуйте от слова COLOUR однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

There is a deep contrast between the __________________ exterior of the church and its modest interior.


Ответ:

29
Задание 29 № 2979

Образуйте от слова DECORATE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

People can see very few __________________ and very narrow corridors inside.


Ответ:

30
Задание 30 № 2980

Образуйте от слова TERRIBLE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Several times throughout its history, the cathedral suffered __________________ from fires and enemy attacks.


Ответ:

31
Задание 31 № 2981

Образуйте от слова MYSTERY однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

In one legend, Napoleon even wanted to take the church back to France with him. As he couldn’t do this, he ordered his army to destroy the church. The soldiers had already lit up the gunpowder, but a __________________ rain prevented the fire.


Ответ:

32
Задание 32 № 3563

Вставьте пропущенное слово:

 

1) began

2) started

3) set

4) commenced


Показать текст


Ответ:

33
Задание 33 № 3564

Вставьте пропущенное слово:

 

1) At

2) Over

3) In

4) By


Показать текст


Ответ:

34
Задание 34 № 3565

Вставьте пропущенное слово:

 

1) speak

2) tell

3) talk

4) say


Показать текст


Ответ:

35
Задание 35 № 3566

Вставьте пропущенное слово:

 

1) out

2) over

3) off

4) up


Показать текст


Ответ:

36
Задание 36 № 3567

Вставьте пропущенное слово:

 

1) urged

2) made

3) insisted

4) suggested


Показать текст


Ответ:

37
Задание 37 № 3568

Вставьте пропущенное слово:

 

1) keeping

2) falling

3) failing

4) losing


Показать текст


Ответ:

38
Задание 38 № 3569

Вставьте пропущенное слово:

 

1) From

2) After

3) Since

4) Past


Показать текст


Ответ:

39
Задание 39 № 3705

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Joan who writes:

 

… When I forget to take an umbrella in summer, it always rains. What’s the weather like in summer where you live? What do you usually do when it rains? How do you protect yourself from bad weather?

I bought new shoes two days ago, but now I think I should take them back to the store ...

 

Write a letter to Nancy.

In your letter

- answer her questions

- ask 3 questions about her new shoes

 

Write 100–140 words.

Remember the rules of letter writing.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 2946

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Some students believe that homework should be optional.

2. Good clothes open all doors.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2844

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Nelson never wore an eye-patch. He didn’t wear anything at all over his damaged right eye. Though he had an eye-shade built into his hat to protect his good left eye from the sun. Nelson didn’t have a blind eye. His right one was badly damaged at the siege in 1794. A French cannon ball threw sand and debris into it, but it still looked normal – so normal, in fact, he had difficulty convincing the Royal Navy he was eligible for a disability pension.

There is no contemporary portrait of Nelson wearing an eye-patch, and despite what most people recall having seen, the prominent column shows him without an eye-patch. It was only after his death that the eye-patch was used to add pathos to portraits. He used the damaged eye to his advantage. At the battle of Copenhagen, he ignored the recall signal issued by his superior.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2795

Study the advertisement.

 

 

You are considering visiting Alla Scala theater and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) current performances

2) tickets price

3) location of the theater

4) if you can go backstage

5) if they have an online booking service

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 3266

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number… "


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 3663

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say which of thе profеssions presented in the pictures you’d prefer

• explain why

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения; если работа задана учителем, она будет ему отправлена.