≡ английский язык
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 711517

Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если ва­ри­ант задан учителем, вы мо­же­те вписать от­ве­ты на за­да­ния части С или за­гру­зить их в си­сте­му в одном из гра­фи­че­ских форматов. Учи­тель уви­дит ре­зуль­та­ты вы­пол­не­ния за­да­ний части В и смо­жет оце­нить за­гру­жен­ные от­ве­ты к части С. Вы­став­лен­ные учи­те­лем баллы отоб­ра­зят­ся в вашей статистике. Тексты недостаточного объема, а также часть текста, превышающая требуемый объем, не оцениваются.



Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 1556

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 4926.mp3, чтобы прослушать запись.

 

1. For some people, old habits never die.

2. Sometimes it is a mistake to write a letter.

3. Writing letters in English is good practice.

4. Letter writing is a waste of time.

5. It is a waste of time making your views known.

6. Persistence eventually gives some results.

7. Seven together will be better than one.

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2754

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 12746.mp3, чтобы прослушать запись.

 

A) The woman wants to find out details about ordering a special book for her son's birthday.

B) The birthday special includes a tour of the cinema.

C) The cinema provides food and drink but it costs extra.

D) It is NOT safe to leave things in the birthday room during the film.

E) You must pay for the birthday room before the day of the party.

F) The cinema is fully booked on the day of the boy’s birthday.

G) The woman is going to pay for the special online.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 891

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4979.mp3, чтобы прослушать запись.

 

I Fred describes the outgoing year as the one which

 

1) brought him new financial problems.

2) seriously changed his whole life.

3) marked the end of his construction business.


Ответ:

4
Задание 4 № 892

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4979.mp3, чтобы прослушать запись.

 

Fred worked with the children who

 

1) lacked some physical ability.

2) attended a weekend school.

3) had to stay in a hospital.


Ответ:

5
Задание 5 № 893

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4979.mp3, чтобы прослушать запись.

 

When dealing with the children Fred was instructed to

 

1) be aware of their depression.

2) try to avoid getting them excited.

3) behave in the usual way.


Ответ:

6
Задание 6 № 894

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4979.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The new experience helped Fred to become more

 

1) persistent.

2) determined in doing what he wanted.

3) patient.


Ответ:

7
Задание 7 № 895

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4979.mp3, чтобы прослушать запись.

 

Fred says that before becoming a father he was particularly good at

 

1) losing the time.

2) spending the leisure hours.

3) entertaining his friends.


Ответ:

8
Задание 8 № 896

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4979.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The parenthood made Fred

 

1) pay more attention to sports activities.

2) spend less time at work.

3) more responsible.


Ответ:

9
Задание 9 № 897

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4979.mp3, чтобы прослушать запись.

 

Fred mentions as his special father’s talent the ability

 

1) to understand his wife.

2) for a sound sleep.

3) to calm down a crying child.


Ответ:

10
Задание 10 № 453

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. The House of Commons

2. Parliamentary Procedure

3. The House of Lords

4. Westminster

5. The System of Government

6. Parliamentary Committees

7. Whitehall

8. The Crown

 

A. Her Majesty’s Government, in spite of its name, derives its authority and power from its party representation in Parliament. Parliament is housed in the Palace of Westminster, once a home of the monarchy. Like the monarchy, Parliament is an ancient institution, dating from the middle of the thirteenth century. Parliament is the seat of British democracy, but it is perhaps valuable to remember that while the House of Lords was created in order to provide a council of the nobility for the king, the Commons were summoned originally in order to provide the king with money.

 

B. The reigning monarch is not only head of state but symbol of the unity of the nation. The monarchy is Britain’s oldest secular institution, its continuity for over a thousand years broken only once by a republic that lasted a mere eleven years (1649-60). The monarchy is hereditary, the succession passing automatically to the oldest male child, or in the absence of males to the oldest female offspring of the monarch. In law the monarch is head of the executive and of the judiciary, head of the Church of England, and commander-in-chief of the armed forces.

 

C. The dynamic power of Parliament lies in its lower chamber. Of its 650 members, 523 represent constituencies in England, 38 in Wales, 72 in Scotland and 17 in Northern Ireland. There are only seats in the Commons debating chamber for 370 members, but except on matters of great interest, it is unusual for all members to be present at any one time. Many MPs find themselves in other rooms of the Commons, participating in a variety of committees and meetings necessary for an effective parliamentary process.

 

D. Britain is a democracy, yet its people are not, as one might expect in a democracy, constitutionally in control of the state. The constitutional situation is an apparently contradictory one. As a result of a historical process the people of Britain are subjects of the Crown, accepting the Queen as the head of the state. Yet even the Queen is not sovereign in any substantial sense since she receives her authority from Parliament, and is subject to its direction in almost all matters. This curious situation came about as a result of a long struggle for power between the Crown and Parliament during the sixteenth and the seventeenth centuries.

 

E. Her Majesty’s Government governs in the name of the Queen, and its hub, Downing Street, lies in Whitehall, a short walk from Parliament. Following a general election, the Queen invites the leader of the majority party represented in the Commons, to form a government on her behalf. Government ministers are invariably members of the House of Commons, but infrequently members of the House of Lords are appointed. All government members continue to represent “constituencies” which elected them.

 

F. Each parliamentary session begins with the “State Opening of Parliament”, a ceremonial occasion in which the Queen proceeds from Buckingham Palace to the Palace of Westminster where she delivers the Queen’s Speech from her throne in the House of Lords. Her speech is drafted by her government, and describes what the government intends to implement during the forthcoming session. Leading members of the Commons may hear the speech from the far end of the chamber, but are not allowed to enter the House of Lords.

 

G. The upper chamber of Parliament is not democratic in any sense at all. It consists of four categories of peer. The majority are hereditary peers, a total of almost 800, but of whom only about half take an active interest in the affairs of the state. A smaller number, between 350 and 400, are “life” peers – an idea introduced in 1958 to elevate to the peerage certain people who rendered political or public service to the nation. The purpose was not only to honour but also to enhance the quality of business done in the Lords.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 2917

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

Starting your own business

 

What are the reasons for starting your own business? One of them is because you believe you are the best in that line or because you have a product or service that has never been offered to the market before. Another is that you are a person in a real hurry and cannot suffer the A___________ to reach your goals. Sometimes it is because you have an inheritance B_____________ soon after you set up a business or that there already is a cash purse with loose strings and you want to make the best of this bonanza.

If your reasons are any or all of the above, abandon the thought right now and save yourself the disillusionment C____________into the world of commerce.

Start your own business just for the sake of doing a trade, or for D___________. Do not burden yourself with lofty notions of superiority when compared to your peers. When setting out to start your own business, be emotional about it, but not impractical; don’t be led by your heart, but be dictated by your mind.

Having covered those parts that are not taught in a business school, let us look at E____________ your own business. You should start with a SWOT analysis – strengths, weaknesses, opportunities and threats – analyze these for yourself, for partners in your business, if any, and for the business itself.

If the result of the analysis is encouraging, then prepare a business plan. It is like a road map for actions in the near foreseeable future to achieve your business goals. Finally, execute the business plan with precision; tweak it as you go along, only so that it helps to meet the end goal of successfully F_____________ the business.

 

1. the essentials of starting

2. that awaits when you step

3. trials and tribulations of employment

4. establishing and conducting

5. preparing a business plan

6. waiting to be acquired

7. undertaking the commercial activity

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 2094

The fears of the users about the «millennium bug» were ...

 

1) overestimated.

2) suppressed.

3) unrealistic.

4) justified.


Показать текст


Ответ:

13
Задание 13 № 2095

Which of the following was NOT the reason why the «millennium bug» didn't work?

 

1) The problem never existed.

2) The new hardware had been installed.

3) The manufacturers had improved software.

4) The users took necessary precautions.


Показать текст


Ответ:

14
Задание 14 № 2096

The number of available IP addresses is limited by ...

 

1) the number of computers connected to the Internet.

2) the number of organizations applying.

3) address space of the Internet protocol.

4) the Internet protocol version.


Показать текст


Ответ:

15
Задание 15 № 2097

The solution of the problem with the lack of IP addresses is to ...

 

1) add a temporary network.

2) speed up research.

3) improve the current Internet protocol.

4) restrict the number of users.


Показать текст


Ответ:

16
Задание 16 № 2098

The existing version of the protocol was believed appropriate because ...

 

1) the addresses were not permanent.

2) another network was being developed.

3) the net was not popular.

4) no one expected the demand to grow.


Показать текст


Ответ:

17
Задание 17 № 2099

The phrase «Internet of things» refers to ...

 

1) personal computers of the users.

2) things ordered through the Internet.

3) a new network replacing the current Internet.

4) appliances with access to the Web.


Показать текст


Ответ:

18
Задание 18 № 2100

Speaking of the future of the world-wide web, the author appears to be

 

1) overexcited.

2) hopeful.

3) pessimistic.

4) doubtful.


Показать текст


Ответ:

19
Задание 19 № 3303

Преобразуйте, если это необходимо, слово «BUILD» так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Souvenirs From the Past

 

The lands of southern England have always been associated with mystery. Pre-historic sites like Stonehenge are souvenirs from the past ______by civilizations we still know very little about.


Ответ:

20
Задание 20 № 3304

Преобразуйте, если это необходимо, слово BRING так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

In 2009 an amazing discovery near a village called Damerham ______ to life a whole complex that archaeologists did not even know existed. At first scientists believed that they were crop circles.


Ответ:

21
Задание 21 № 3305

Преобразуйте, если это необходимо, слово CLOSELY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

When they investigated the circles _______ , they found that the circles had been cut into the land.


Ответ:

22
Задание 22 № 3306

Преобразуйте, если это необходимо, слово IT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The circles existed 6,000 years ago, before Stonehenge ______ had been built.


Ответ:

23
Задание 23 № 3307

Преобразуйте, если это необходимо, слово MAKE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Moab Mountain

 

Moab Mountain in Utah, the USA, is a breathtaking place to visit. Desert land and the canyons _______ of hard, red rock.


Ответ:

24
Задание 24 № 3308

Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Moab is a popular venue for mountain biking, half marathons and Jeep Safari. In recent years, it _______ a unicycling playground too.


Ответ:

25
Задание 25 № 3309

Преобразуйте, если это необходимо, слово BE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Around 150,000 riders come here throughout the year. If you _______ a cycling fan, Moab will provide you with a challenge.


Ответ:

26
Задание 26 № 1612

Образуйте от слова GREAT однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

 

New Tourism in France

 

France is one of the world’s most popular tourist destinations. To most people perhaps, the ______ of France lies in her art and culture.


Ответ:

27
Задание 27 № 1613

Образуйте от слова ADVENTURE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

But for the more ______ tourists there is a different side to France that will reward all who make the journey.


Ответ:

28
Задание 28 № 1614

Образуйте от слова IMPORTANCE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Surprisingly enough, old factories and plants have become ______ to French tourism. In France, every year, no fewer than 1400 companies, heritage museums or industrial sites draw 20 million visitors.


Ответ:

29
Задание 29 № 1615

Образуйте от слова GENERAL однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

It is ______ the giants of the food and agricultural industry together with the traditional crafts that have the most appeal.


Ответ:

30
Задание 30 № 1616

Образуйте от слова INDUSTRY однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

With attractions such as the 17th century Strasbourg breweries and the Millau Viaduct (the highest road bridge in the world) ______ tourism has become a flourishing sector.


Ответ:

31
Задание 31 № 1617

Образуйте от слова REAL однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Whether it is sugared almonds or cast iron dishes, Reblochon cheese, beer making or sparkling French crystal — many people are fascinated by the ______ of how things are made.


Ответ:

32
Задание 32 № 2470

Вставьте пропущенное слово:

 

1) remind

2) commemorate

3) recollect

4) remember


Показать текст


Ответ:

33
Задание 33 № 2471

Вставьте пропущенное слово:

 

1) took

2) kept

3) held

4) was


Показать текст


Ответ:

34
Задание 34 № 2472

Вставьте пропущенное слово:

 

1) above

2) along

3) under

4) behind


Показать текст


Ответ:

35
Задание 35 № 2473

Вставьте пропущенное слово:

 

1) in

2) up

3) out

4) of


Показать текст


Ответ:

36
Задание 36 № 2474

Вставьте пропущенное слово:

 

1) crew

2) class

3) command

4) staff


Показать текст


Ответ:

37
Задание 37 № 2475

Вставьте пропущенное слово:

 

1) went

2) reached

3) arrived

4) came


Показать текст


Ответ:

38
Задание 38 № 2476

Вставьте пропущенное слово:

 

1) for

2) from

3) in

4) on


Показать текст


Ответ:

39
Задание 39 № 192

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Nicole who writes:

 

...When I think about leaving school it is clear I'm going to miss my school friends, classes and teachers very much. They’re so important to me. We seem to be very friendly and enthusiastic about participating in all the school events. What does school mean to you? Do you feel the same about it? Do you think you will miss school? Are you going to meet your school friends after you finish school?

I have lived in London most of my life but I'd really love to travel to other countries...

 

Write a letter to Nicole. In your letter answer her questions, ask 3 questions about her plans for travelling. Write 100—140 words. Remember the rules of letter writing. You have 20 minutes to do this task.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 3

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. It's reported that billions of dollars are spent on space exploration projects every year. Some people believe that this money should be used to solve problems on Earth.

2. A person who is fluent in a foreign language can easily teach it.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2862

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

No ostrich has ever been observed to bury its head in the sand. It would suffocate if it did. When danger threatens, ostriches run away like any other sensible animal. The myth about ostriches may have arisen because they sometimes lie down in their nest with their necks stretched out flat and scan the horizon for trouble. If the predator gets too close they get up and leg it. The ostrich is the largest bird in the world.

The head-burying myth was first reported by the Roman historian, who also thought ostriches could hatch their eggs by looking at them aggressively. He didn’t mention their ability to swallow odd things. As well as the stones they use to aid digestion, ostriches will eat iron, copper, brick or glass. One ostrich in London Zoo was found to have eaten a metre-length of rope, a spool of film, a watch and a number of coins.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2790

Study the advertisement.

 

 

You are considering staying a night at the hotel and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) number of available rooms

2) Russian speaking staff

3) entertainment programs

4) museums and theatres nearby the hotel

5) if they take credit cards

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2823

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2884

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say which photo is more attractive for you

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения; если работа задана учителем, она будет ему отправлена.