английский язык
Информатика
Русский язык
Английский язык
Немецкий язык
Французcкий язык
Испанский язык
Физика
Химия
Биология
География
Обществознание
Литература
История
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 685764

Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если ва­ри­ант задан учителем, вы мо­же­те вписать от­ве­ты на за­да­ния части С или за­гру­зить их в си­сте­му в одном из гра­фи­че­ских форматов. Учи­тель уви­дит ре­зуль­та­ты вы­пол­не­ния за­да­ний части В и смо­жет оце­нить за­гру­жен­ные от­ве­ты к части С. Вы­став­лен­ные учи­те­лем баллы отоб­ра­зят­ся в вашей статистике. Тексты недостаточного объема, а также часть текста, превышающая требуемый объем, не оцениваются.



Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 406

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 4957.mp3, чтобы прослушать запись.

 

1. I feel unhappy because I can’t change public attitude to our planet.

2. I would like to see new energy saving laws introduced.

3. I am afraid of the after-effects of human activities.

4. I am sure that wise attitude to basic earth supplies is necessary.

5. I do not want my family to live in polluted environment.

6. I am for the use of energy saving practices in house construction.

7. I find many simple ways to help our planet in everyday life.

 

 

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2743

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 8890.mp3, чтобы прослушать запись.

 

A) Katy is a regular cinema goer.

B) Katy and Mike promised their friends to see the film.

C) Mike offers his help with Math to Katy.

D) Katy has some chores to do in the evening.

E) Katy loves sports, especially yoga.

F) Katy and Mike will watch Men in Black on Thursday.

G) Katy agrees to see a film on DVD with Mike.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 845

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The narrator made mistakes in his scheduling because his weekly planner

 

1) was written in a foreign language.

2) included a lot of additional information.

3) listed the days of the week in an unusual order.


Ответ:

4
Задание 4 № 846

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The planner contains the calendar that lets you know

 

1) many useful facts about natural phenomena.

2) how to organise your working time efficiently.

3) what places of interest are worth visiting in this season.


Ответ:

5
Задание 5 № 847

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The main idea of “The Book of Days” was

 

1) to make people loosen the stress of life.

2) to show the significance of each season.

3) to help the readers to realise their dreams.


Ответ:

6
Задание 6 № 848

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The project of “The Book of Days” was not finished because of a lack of

 

1) new ideas.

2) enthusiasm.

3) finance.


Ответ:

7
Задание 7 № 849

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

“The Ecological Calendar” is

 

1) completely identical to “the Book of Days”.

2) absolutely different from “the Book of Days”.

3) partly similar to “the Book of Days”.


Ответ:

8
Задание 8 № 850

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

According to “The Clock of the Long Now” people should

 

1) forget about the time.

2) expand their concept of time.

3) not care about their future.


Ответ:

9
Задание 9 № 851

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The narrator wants to

 

1) give up calendar projects.

2) make somebody else manage his project.

3) see his ideas accomplished.


Ответ:

10
Задание 10 № 1465

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Musical performance

2. Attractive landscape

3. Perfect holidays

4. Portrait of a girl

5. Film for all ages

6. Exciting hobby

7. Colourful festival

8. Interesting book

 

A. This is a full-length (ninety minutes) cartoon, which is entertaining for both adults and children over six. The animation and colour are of very high quality and the story has lots of fun and excitement. The plot is quick moving and full of surprises. There’s romance, action, comedy, music and lots of fantastic songs and dances.

 

B. This is a full-blooded magnificently written portrait of history’s most fascinating woman. Readers will lose themselves for hours in this richly entertaining novel full of dramatic twists and turns. From the spectacular era that bears her name comes the spellbinding story of Elizabeth I — her tragic childhood, her confrontation with Mary, Queen of Scots and her brilliant reign.

 

C. The young woman is shown in a “shepherdess” hat and white dress, recalling a classical chiton. The background landscape, common in such paintings, seems to indicate the heroine’s closeness to nature, to the ordinary joys of life. The painter’s colour range — at times as translucent as porcelain, at others muted like mother -of- pearl — is based upon subtle plays of gray and green, light blue and pink.

 

D. In this picture one is struck by the artist’s absolute mastery in portraying natural details, whether the dry, sandy soil of the forest, the clear stream of water in the foreground, the yellow bark and fluffy needles of the pines, or the sense of a bright, clear, calm summer day. The artist managed to create an image familiar to anyone who has seen a Russian forest.

 

E. Have a good time on the most lively and exciting island in the Caribbean. Relax under a palm tree on the white sandy beaches. Swim in the clear, blue sea. Listen to the bands playing Calypso music. Or get really adventurous and go scuba diving for sunken treasure on the sea bed. Join in the many cultural celebrations we offer, for example the sugar harvest festival.

 

F. This event is considered the greatest attraction for visitors to the Isle of Man. No definite date can be given, but it is normally held between 5th and 15th July. The Pageant begins at about 8 p.m. First we are given a glimpse of village life in Celtic times. Then suddenly Viking long ships appear and then there are scenes of war. Then Celts and Vikings unite, and the Manx nation is born. The actual Pageant is followed by a grand torchlight procession and firework display.

 

G. Do you like Latin American dancing? Do you want to dance like you see in the films and on the stage? Do you want to feel the rhythm of the music in your body and in your soul? Do you want to meet other people who have a love for the same music as you? If you have answered “Yes” to any of these questions, join our Latin dance classes on Thursday night between seven and ten. All are welcome.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 3234

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

The Survival of the Welsh Language

 

Wales is a small country of just over 3 million people, on the north west seaboard of Europe. Despite many historical incursions of other peoples, particularly the English, it has preserved its ancient Celtic language, A___________________________. Welsh is habitually spoken by about 10% of the people, half understood by a further 10%, and not spoken at all by the majority in this ‘bilingual’ society.

Up to the First World War most people were Welsh speaking, especially in the mountains of North Wales. The English-speaking areas were along the more fertile coastal plains. On the whole there was an easy tolerance of the two languages, B___________________________.

By 1919 there was a considerable drop in Welsh speakers. This was due to the large flows of capital investment from England into the South Wales coalfield, C___________________________.

Now, D___________________________, commerce and everyday business were carried out in English.

In the rural mountain areas 80% to 85% of the population were Welsh speakers, E ___________________________. However, in the coalfield country of Glamorgan 70% spoke English only, and in its neighbour border county the figure was over 90%.

By 1931 the number of people able to speak Welsh in the whole of Wales had fallen to 37% of the population, F ___________________________. It continued to drop and reached its lowest – 18.6% — in the 1990s. But by the start of the 21st century, numbers had begun to increase again and reached 21.7% in 2004!

 

1. as well as education and the law

2. the only one of a number of allied languages that remain

3. with radio and the English press further speeding the decline

4. many being able to speak Welsh only

5. where Welsh was studied as language and literature in an academic manner

6. apart from the fact that Welsh was not permitted to be used at all in the schools

7. bringing a flood of immigrant labour from all over Britain

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 1358

The narrator and his companion decided to choose the Cardona ski resort because

 

1) it was a short distance from Queenstown.

2) they couldn’t find a room at other resorts.

3) somebody said that it was worth going to.

4) it was popular with snowboarders.


Показать текст


Ответ:

13
Задание 13 № 1359

The Ski Patrol suggested that the narrator should wear a vest in order to

 

1) make it easier for them to locate the narrator in case of an accident.

2) make the narrator feel more confident during his first go at snowboarding.

3) keep an eye on him on the slope.

4) prevent other people from colliding with him on the slopes.


Показать текст


Ответ:

14
Задание 14 № 1360

When the narrator was standing in the queue he

 

1) felt annoyed by people’s comments.

2) felt comfortable in his vest.

3) tried to focus his eyes on the track.

4) tried to ignore his fear.


Показать текст


Ответ:

15
Задание 15 № 1361

“This” in “This was better than a white stick in the crowd” refers to

 

1) the fact that people were getting out of the narrator’s way.

2) the narrator’s moving at a high speed down the slope.

3) the fact that Rhona was giving the narrator directions.

4) the narrator’s hearing more people talking about the vest.


Показать текст


Ответ:

16
Задание 16 № 1362

The narrator did the second run solo and he

 

1) tried to memorize all the bends.

2) failed to go round one of the bends.

3) tried not to listen to Rhona’s directions.

4) fell down and was injured.


Показать текст


Ответ:

17
Задание 17 № 1363

The narrator believes that his successful leaps into the air and landing on his feet were due to

 

1) his personal courage.

2) people’s encouragement.

3) his intensive practising.

4) pure chance.


Показать текст


Ответ:

18
Задание 18 № 1364

The narrator recommends the Cardona ski resort because

 

1) of the Ski Patrol efficient service

2) skiers are supplied with vests there.

3) it is less crowded than other places.

4) there are few crashes on the slopes.


Показать текст


Ответ:

19
Задание 19 № 869

Преобразуйте, если это необходимо, слово SITUATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The Climate of Russia

 

Russia has a varied climate. Almost all of Russia ______ in the North Temperature Zone.


Ответ:

20
Задание 20 № 2603

Преобразуйте, если это необходимо, слово WARM так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

And the more trees that grow, the __________________ the region becomes.


Ответ:

21
Задание 21 № 3244

Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT FORGET так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

After the tour they had so many questions for the senator! I could not help smiling at the interesting topics they raised. I’m sure they __________________ this great experience for a long time…


Ответ:

22
Задание 22 № 642

Преобразуйте, если это необходимо, слово LISTEN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

One day I decided to ask him why he always chose this type while driving. “Well, sister,” he reluctantly replied, “to be frank, it’s mainly so you can’t sing along.” He added that he ______ to anything else if only I promised not to sing along.


Ответ:

23
Задание 23 № 689

Преобразуйте, если это необходимо, слово DECLARE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

In the USA, Memorial Day is the last Monday in May. Memorial Day ______ a national holiday in 1971.


Ответ:

24
Задание 24 № 1748

Преобразуйте, если это необходимо, слово BEGIN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The construction of the Wall __________________ in the 6th century BC and lasted until the 6th century AD.


Ответ:

25
Задание 25 № 1749

Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Since then, the Great Wall of China __________________ a symbol of wisdom and bravery of the Chinese people and a monument to Chinese nation for many hundreds of years.


Ответ:

26
Задание 26 № 2440

Образуйте от слова ROME однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

English Heritage

 

English Heritage is a public body within the British Government that looks after historic sites. History is all around us — not just in museums, beautiful castles, stately homes or __________________ ruins.


Ответ:

27
Задание 27 № 2441

Образуйте от слова EXPECTED однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

You can find it in __________________ places too — an 18th century milestone that still points the way to the village or the dusty remains of an old factory can be just as important for a historian.


Ответ:

28
Задание 28 № 3251

Образуйте от слова EMPLOY однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

The mechanization of agriculture and the abolition of serfdom in Europe left an excess of labour in rural areas, and that labour force flooded into the cities when the Industrial Revolution provided a new form of __________________ in the shape of factories and workshops.


Ответ:

29
Задание 29 № 51

Образуйте от слова SIMILAR однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Konrad Zuce also developed the first real programming language, which shows an amazing _____ to today’s most advanced computer languages.


Ответ:

30
Задание 30 № 2306

Преобразуйте, если это необходимо, слово BUSY так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Morse patented a working telegraph machine in 1837, with help from his __________ partners, Leonard Gale and Alfred Vail.


Ответ:

31
Задание 31 № 1939

Преобразуйте, если это необходимо, слово EXPECT так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

If funding levels are maintained and progress continues for the next four years, the defense of third place could be a realistic _____________.


Ответ:

32
Задание 32 № 2331

Вставьте пропущенное слово:

 

1) glimpse

2) view

3) sight

4) look


Показать текст


Ответ:

33
Задание 33 № 2332

Вставьте пропущенное слово:

 

1) reached

2) arrived

3) completed

4) achieved


Показать текст


Ответ:

34
Задание 34 № 2333

Вставьте пропущенное слово:

 

1) Few

2) Little

3) Much

4) Many


Показать текст


Ответ:

35
Задание 35 № 2334

Вставьте пропущенное слово:

 

1) disappointed

2) apologized

3) regretted

4) dissatisfied


Показать текст


Ответ:

36
Задание 36 № 2335

Вставьте пропущенное слово:

 

1) rarely

2) hardly

3) nearly

4) merely


Показать текст


Ответ:

37
Задание 37 № 2336

Вставьте пропущенное слово:

 

1) went

2) got

3) came

4) fell


Показать текст


Ответ:

38
Задание 38 № 2337

Вставьте пропущенное слово:

 

1) nevertheless

2) although

3) however

4) therefore


Показать текст


Ответ:

39
Задание 39 № 2989

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mary who writes:

 

… I know you went to a museum with your class last week. How far was it from your school and how did you get there? What kind of a museum was it? Would you like to go there again, why?

We have two new classmates. They have just moved to our town …

 

Write a letter to Mary.

In your letter

− answer her questions

− ask 3 questions about her new classmates

 

Write 100–140 words.

Remember the rules of letter writing.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 3416

Comment on the following statement.

 

Good books are only those books that everyone likes and understands.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement?

Write 200–250 words.

Use the following plan:

- make an introduction (state the problem)

- express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

- express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

- explain why you don’t agree with the opposing opinion

- make a conclusion restating your position


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 3523

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Until fairly recently, it was a mystery how certain large bees, bumblebees in particular, were able to fly. To scientists who study the physical laws of flight a bee’s body seemed too heavy and its wings too small for it to become airborne and remain so. Bees “can’t” fly... but do. The mystery became so intriguing that a few scientists decided to study it.

Most insects fly by using muscles that flap their wings with great speed. For example, the locust beats its wings at a rate of about 20 times per second to fly. Other flying insects have to beat their wings even faster — some as rapidly as 100 times per second.

But bees must work extra hard to become airborne. Honeybees, for instance, must beat their wings about 200 times a second to fly. Yet larger bees — like bumblebees — whose bodies are heavier, wider, and longer — have to do even better.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2771

Study the advertisement.

 

 

You are considering visiting the gift shop and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) if they have gifts for anniversary

2) availability of discount cards

3) size of the shop

4) if they have lunch hours

5) website

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2808

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2870

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say what kind of help presented in the photos you prefer

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения; если работа задана учителем, она будет ему отправлена.