английский язык
Информатика
Русский язык
Английский язык
Немецкий язык
Французcкий язык
Испанский язык
Физика
Химия
Биология
География
Обществознание
Литература
История
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 685760

Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если ва­ри­ант задан учителем, вы мо­же­те вписать от­ве­ты на за­да­ния части С или за­гру­зить их в си­сте­му в одном из гра­фи­че­ских форматов. Учи­тель уви­дит ре­зуль­та­ты вы­пол­не­ния за­да­ний части В и смо­жет оце­нить за­гру­жен­ные от­ве­ты к части С. Вы­став­лен­ные учи­те­лем баллы отоб­ра­зят­ся в вашей статистике. Тексты недостаточного объема, а также часть текста, превышающая требуемый объем, не оцениваются.



Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3:00:00
1
Задание 1 № 2430

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 12384.mp3, чтобы прослушать запись.

 

1. Don’t rely on others to improve your own eating habits.

2. It’s difficult to eat healthily when you are poor.

3. There is no time to cook when you’re working.

4. The government should do more to help people.

5. We should learn from different cultures.

6. The wrong things are taught in schools.

7. Some people don’t care that their diet is unhealthy.

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 3286

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 23402.mp3, чтобы прослушать запись.

 

A. It’s difficult for both Bill and Cindy to get up early.

B. Cindy expected to have earned more money than she got.

C. Cindy’s old camera had to be repaired several times.

D. Cindy is an enthusiastic photographer.

E. Cindy is going to buy a toy for her younger sister.

F. Bill hopes his savings will be enough to pay for college tuition.

G. Cindy and Bill have never been to the coffee house on Main Street.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 1581

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4931.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The narrator was

 

1) a naturally talented cook.

2) just able to follow recipes.

3) a qualified chef.


Ответ:

4
Задание 4 № 1582

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4931.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The narrator worked in the kitchen with a man, who was from

 

1) Panama City, Florida.

2) French Louisiana.

3) Los Angeles.


Ответ:

5
Задание 5 № 1583

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4931.mp3, чтобы прослушать запись.

 

When the narrator was asked in the dining room he worried because he thought

 

1) the problem might have been his fault.

2) the woman would make a complaint.

3) that Suzie would call the police.


Ответ:

6
Задание 6 № 1584

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4931.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The lady was unhappy because she

 

1) expected better service.

2) didn’t like the taste of the food.

3) was afraid of the shrimp ‘staring’ at her.


Ответ:

7
Задание 7 № 1585

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4931.mp3, чтобы прослушать запись.

 

In the end the unhappy customer

 

1) ate the same dish.

2) ordered another dish.

3) refused to eat anything at the restaurant.


Ответ:

8
Задание 8 № 1586

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4931.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The narrator was asked to return to the dining room again because

 

1) Suzie wanted to see him.

2) other customers insisted on it.

3) the unhappy customer came back.


Ответ:

9
Задание 9 № 1587

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4931.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The narrator was generously rewarded for

 

1) being inventive as a cook.

2) his ability to compromise.

3) being calm and kind to a difficult client.


Ответ:

10
Задание 10 № 315

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Not Just Fun

2. Running For Heart and Mind

3. United By The Game

4. I Want To Be A Coach

5. Team Work in Sport and Life

6. Next Year We Win

7. Learning From Father

8. School between Practices

 

A. I believe playing sports is more than an activity to fill your day, it can teach important life lessons. When I was a child, my dad spent a lot of time teaching me how to play different sports. He told me that if I can succeed in sports, I can succeed at anything in life. He used to say, ‘It’s not about how good you become. It’s about working hard to get where you want to be.’

 

B. I like bicycles. Group rides help me to get new skills and make new friends. I try to apply the tactics of group riding to team work in the real world. In the perfect group ride, each rider takes a turn leading the pack, while the others enjoy the benefits of drafting. I think this way of working is a great method for approaching a group task anywhere.

 

C. I believe in the power of running. Running should not be a battle for your body but rather a rest for your mind. I felt this last fall, when I was running in the park. Suddenly I felt as if I could have run forever, as if I could use running as a source of therapy for my body. Running allows the body to release different types of stress and even change our understanding of life.

 

D. My father coached basketball every day of his life, and I was right there with him in the gym watching him work his magic. Basketball appears entertaining and exciting. But the path to success is not simple. My father always told me, ‘Nothing is free.’ I took this advice and ran with it. I truly believe that only practice and determination lead to success.

 

E. Baseball is so much more than a sport. One of the powers of baseball is that it brings people together. It unites fans of all ages, genders, and nationalities. No matter who you are, you can be a baseball fan. My mom and I have one unspoken rule: no matter what has been going on before, no fighting at the game.

 

F. I believe that you must always be loyal to the sport teams you support. The teams I follow in the United States generally lose many more than they win. The start of each season brings dreams of victory in baseball, basketball or football, dreams that fade away soon. But then there is always next year. It will be our year for sure.

 

G. I was determined to join the swim team. I knew I would get my strengths and learn my weaknesses there. Waking up early for 6:30 a.m. practices is what swim team is all about, as it helps us get into state. On a long school day you think about the practice in the pool after school. You want to hear the crowd cheering you, telling you that you have to do more than your best.

 

 

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 3185

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

Visiting the Royal Parks

 

London has a well-deserved reputation as one of the greenest cities in Europe, with a huge number of open spaces across the center of the city. Tourists A_______________________ can always relax in a lovely, quiet London park.

The Royal Parks, such as St James’s, Green Park, the Regent’s Park, Hyde Park, Richmond, Greenwich, Bushy Park and Kensington Gardens, are beautifully maintained and popular with locals and visitors alike. Many are former hunting estates of English monarchs, preserved as open space B_______________________. They are ideal places to relax and sunbathe in summer, enjoy gorgeous flower beds in spring C_______________________.

The Royal Parks provide fantastic green routes in London D_______________________ and through some of the most attractive areas of the capital. Picnics in the parks are also a popular activity especially during the busy summer months.

Dogs are welcome in all the Royal Parks, although there are some places E_______________________. These are clearly indicated within each park and are usually ecologically sensitive sites, children's play areas, restaurants, cafes and some sports areas. Ground nesting birds are particularly sensitive to disturbance by dogs and people. So it is necessary to observe the warning signs F_______________________. In Bushy Park and Richmond Park dogs should be kept away from the deer.

The Royal Parks are for everyone to enjoy.

 

1. that are displayed during the nesting season

2. while the city has grown up around them

3. and admire the changing leaves as autumn arrives

4. where they are not allowed or should be kept on a lead

5. who are tired of the noise, crowds and excitement of sightseeing

6. who does not know the route to the place of destination

7. that take cyclists away from traffic

 

ПропускABCDEFG
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 668

In paragraph 1 “I was running wild” means that the boy

 

1) hardly spent any time at home.

2) led an uncontrolled life.

3) became very angry.

4) had an unhealthy lifestyle.


Показать текст


Ответ:

13
Задание 13 № 669

How did the boy’s family react to the problem of his education?

 

1) Actively discussed the situation.

2) Avoided any disputes on this topic.

3) Showed no desire in solving it.

4) Felt indifferent.


Показать текст


Ответ:

14
Задание 14 № 670

George was

 

1) a teacher.

2) a dancer.

3) a writer.

4) a mathematician.


Показать текст


Ответ:

15
Задание 15 № 671

How did the boy and George feel when they first met?

 

1) They treated the situation with humor.

2) They were upset about their studies.

3) They didn’t trust each other.

4) They liked each other very much.


Показать текст


Ответ:

16
Задание 16 № 672

Why did the boy enjoy his lessons of natural history?

 

1) He remembered much more from those lessons.

2) He got very interested in the subject.

3) He learned how to focus on the lesson.

4) He finally learnt how to write.


Показать текст


Ответ:

17
Задание 17 № 673

The boy couldn’t solve the mathematics problem because he

 

1) didn’t like to make any effort.

2) was not interested in caterpillars.

3) refused to do mathematics in general.

4) was distracted by his teacher’s dances.


Показать текст


Ответ:

18
Задание 18 № 674

The geography lessons were more successful because

 

1) George knew geography better than mathematics.

2) the boy was fond of drawing maps of the continents.

3) the boy knew lots of interesting places already.

4) George also managed to involve the boy’s interest in fauna.


Показать текст


Ответ:

19
Задание 19 № 3594

Преобразуйте, если это необходимо, слово «CHOOSE» так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Did you know?

Here are some interesting facts about Australia. Canberra __________________ as the capital because Sydney and Melbourne could not stop arguing which city should be the capital of Australia.


Ответ:

20
Задание 20 № 42

Преобразуйте, если это необходимо, слово SEE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Since then Teotihuacan _____ the Aztecs, the Spanish invasion and many other people and events.


Ответ:

21
Задание 21 № 2482

Преобразуйте, если это необходимо, слово REBUILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Most of the archbishops were consecrated in the little chapel. It __________________ almost entirely after World War Two.


Ответ:

22
Задание 22 № 1976

Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT HAVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

 

She __________ a flashlight and imagined how nice it would be to have a paper that glows in the dark and allows you to write effortlessly without light. A year of research and experiment and she did it!


Ответ:

23
Задание 23 № 2703

Преобразуйте, если это необходимо, слово SURVIVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Since the Middle Ages, the Alhambra __________________ as a remarkable example of a Spanish-Moorish town. As most fortresses of that time, it has a surrounding wall, but it looks fairly weak.


Ответ:

24
Задание 24 № 2704

Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT DEFEND так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Later it __________________ the kings of Granada and was just supposed to offer nice views.


Ответ:

25
Задание 25 № 2163

Преобразуйте, если это необходимо, слово CHEW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

One day, during a lesson on efficiency, she thundered, «William, put that gum you ___________ in the wastepaper bin at once!» All three of them started to rise, paused, then walked to the front of the class to dispose of their gum. The teacher beamed. «Three for one! Now that's efficiency.»


Ответ:

26
Задание 26 № 1796

Преобразуйте, если это необходимо, слово CONSERVE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Cyberspace communication

 

Nowadays most of us go to our computers to connect with friends instead of using our phones. Cyberspace relationships have become the norm for many people, even the most ____________ ones.


Ответ:

27
Задание 27 № 3311

Образуйте от слова FAIR однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

These may be seen as strong, loyal, upright or stubborn, ______, cruel and mean.


Ответ:

28
Задание 28 № 1384

Образуйте от слова HONEST однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

One day two ______ men appeared at the palace and said they could make beautiful clothes which had magical properties.


Ответ:

29
Задание 29 № 1385

Образуйте от слова VISIBLE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Only clever people would be able to see them — but they would be ______ to anyone who was stupid or not good at their job. The King thought this was an excellent opportunity to find out who was wise and who was foolish in his kingdom.


Ответ:

30
Задание 30 № 1708

Образуйте от слова ANXIETY однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

All of these measures made the theatre’s new owner rather ______ . Would there be enough new customers to make up for all the money invested?


Ответ:

31
Задание 31 № 3650

Образуйте от слова COVERED однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Few settlers were willing to risk their life in such a harsh land. Then gold was ___________ there in 1852. Thousands flocked to the outback of Australia to make their fortunes.


Ответ:

32
Задание 32 № 2193

Вставьте пропущенное слово:

 

1) However

2) Although

3) Moreover

4) Therefore


Показать текст


Ответ:

33
Задание 33 № 2194

Вставьте пропущенное слово:

 

1) managed

2) achieved

3) succeeded

4) fulfilled


Показать текст


Ответ:

34
Задание 34 № 2195

Вставьте пропущенное слово:

 

1) Few

2) Much

3) Little

4) Many


Показать текст


Ответ:

35
Задание 35 № 2196

Вставьте пропущенное слово:

 

1) look

2) glimpse

3) view

4) sight


Показать текст


Ответ:

36
Задание 36 № 2197

Вставьте пропущенное слово:

 

1) nearly

2) hardly

3) simply

4) merely


Показать текст


Ответ:

37
Задание 37 № 2198

Вставьте пропущенное слово:

 

1) lacked

2) lost

3) failed

4) missed


Показать текст


Ответ:

38
Задание 38 № 2199

Вставьте пропущенное слово:

 

1) Familiar

2) Like

3) Similar

4) Alike


Показать текст


Ответ:

39
Задание 39 № 1894

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Nick who writes:

 

...I'm, going to do a project on reading in different countries. Could you help me? Do young people read as much as old people in your country? Do you prefer to read E-books or traditional books? Why? How much time do you and your friends spend reading daily? As for the latest news, I have just joined a sport club...

 

Write a letter to Nick. In your letter answer his questions, ask 3 questions about sports. Write 100–140 words. Remember the rules of letter writing.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 423

Comment on the following statement: Some parents think that if there is a computer at home their children will waste much of their time on videogames and social networking. What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

- make an introduction (state the problem)

- express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

- express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

- explain why you don’t agree with the opposing opinion

- make a conclusion restating your position


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2857

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

The oldest definite record of someone using a V-sign only dates back as far as 1901, when there is documentary footage of a young man who clearly didn’t want to be filmed using the gesture to camera outside an ironworks. This proves that the gesture was being used by the late nineteenth century. According to the legend, English archers waved their fingers in contempt at their French counterparts, who were supposed to be in the habit of cutting off the fingers of captured bowmen – a fingerless archer being useless, as he could not draw back the string.

But if archers were captured by the French they were much more likely to be killed rather than be subject to the time-consuming process of having their fingers amputated. Prisoners were usually only taken to be ransomed and bowmen were considered inferior merchandise. Whatever its date of origin, the V-sign wasn’t universally understood until quite recently when Winston Churchill first began to use it.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2766

Study the advertisement.

 

 

You are considering visiting the fitness club and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) membership card

2) personal trainings

3) working hours

4) if they have muscle gain programs

5) guest passes

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2827

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 3328

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say which of thе profеssions presented in the pictures you’d prefer

• explain why

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения; если работа задана учителем, она будет ему отправлена.