английский язык
Информатика
Русский язык
Английский язык
Немецкий язык
Французcкий язык
Испанский язык
Физика
Химия
Биология
География
Обществознание
Литература
История
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 644848

Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если ва­ри­ант задан учителем, вы мо­же­те вписать от­ве­ты на за­да­ния части С или за­гру­зить их в си­сте­му в одном из гра­фи­че­ских форматов. Учи­тель уви­дит ре­зуль­та­ты вы­пол­не­ния за­да­ний части В и смо­жет оце­нить за­гру­жен­ные от­ве­ты к части С. Вы­став­лен­ные учи­те­лем баллы отоб­ра­зят­ся в вашей статистике. Тексты недостаточного объема, а также часть текста, превышающая требуемый объем, не оцениваются.



Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 268

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 4919.mp3, чтобы прослушать запись.

 

1. The speaker had a lot of arguments and fights with her/his classmates.

2. The speaker thought that she/he was going to be a student forever.

3. The speaker learned very important social skills in high school.

4. The speaker found school to be a hiding place in times of trouble.

5. The speaker thought of her/his class in high school as a family.

6. The speaker showed little interest in her/his studies in high school.

7. The speaker enjoyed studying with her/his classmates.

 

 

 

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 3286

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 23402.mp3, чтобы прослушать запись.

 

A. It’s difficult for both Bill and Cindy to get up early.

B. Cindy expected to have earned more money than she got.

C. Cindy’s old camera had to be repaired several times.

D. Cindy is an enthusiastic photographer.

E. Cindy is going to buy a toy for her younger sister.

F. Bill hopes his savings will be enough to pay for college tuition.

G. Cindy and Bill have never been to the coffee house on Main Street.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 845

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The narrator made mistakes in his scheduling because his weekly planner

 

1) was written in a foreign language.

2) included a lot of additional information.

3) listed the days of the week in an unusual order.


Ответ:

4
Задание 4 № 846

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The planner contains the calendar that lets you know

 

1) many useful facts about natural phenomena.

2) how to organise your working time efficiently.

3) what places of interest are worth visiting in this season.


Ответ:

5
Задание 5 № 847

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The main idea of “The Book of Days” was

 

1) to make people loosen the stress of life.

2) to show the significance of each season.

3) to help the readers to realise their dreams.


Ответ:

6
Задание 6 № 848

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The project of “The Book of Days” was not finished because of a lack of

 

1) new ideas.

2) enthusiasm.

3) finance.


Ответ:

7
Задание 7 № 849

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

“The Ecological Calendar” is

 

1) completely identical to “the Book of Days”.

2) absolutely different from “the Book of Days”.

3) partly similar to “the Book of Days”.


Ответ:

8
Задание 8 № 850

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

According to “The Clock of the Long Now” people should

 

1) forget about the time.

2) expand their concept of time.

3) not care about their future.


Ответ:

9
Задание 9 № 851

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The narrator wants to

 

1) give up calendar projects.

2) make somebody else manage his project.

3) see his ideas accomplished.


Ответ:

10
Задание 10 № 3629

Установите соответствие между текстами A–G и заголовками 1–8. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании один заголовок лишний.

 

1. A shop that inspired writers

2. Country’s brave defenders

3. A truly international place

4. Governesses of rich children

5. Birth of a popular sport

6. Textile business links

7. A nice-sounding building

8. The initial steps of commerce

 

A. Moscow has always been a multicultural city. If we look back at its history, we will see that there were several foreign communities living in Moscow on a permanent basis. We all know about German people inhabiting the banks of the Yauza river, where little Peter, the future tsar of all Russia, ran around, made friends and got his first ideas of learning about ships and fleets. But what do we know about the British community of Moscow? Did it even exist?

B. The first ties between Russia and Britain were formed in the middle of the 16th century in the time of Ivan the Terrible. It was then that some wealthy British merchants founded the Muscovy Company which held a monopoly on trade between Britain and Russia until 1698. The building of its Moscow headquarters was granted to the company by the tsar in 1556 and can be still visited at 4, Varvarka Street, known to us now as The Old English Court.

C. Beginning from the time of Peter the Great, several talented British military men moved to Russia. Many of them served as army generals and navy admirals, defending Russian borders in different wars and battles. Among the most famous ones were Field Marshall James Bruce, Field Marshall Barclay de Tolly and Admiral Thomas Mackenzie, all of them of Scottish origin.

D. In the 18th century, British industrialists made themselves known in Russia. One of the most outstanding figures was Robert McGill, who lived in Moscow and served as an intermediary between Lancashire mill engineers and the Russian cotton industry, and built over 150 mills (cotton factories) in Russia. Robert McGill had a house in Spiridonovka Street and together with his wife Jane was a prominent member of the British community in Moscow.

E. If you talk to Moscow concert musicians who were active between the 1960s and the 1990s, they will tell you of the fantastic acoustics of the “Melodiya” recording studio at 8, Voznesensky Lane, which they lovingly called ‘kirche’, mistakenly thinking it was a German church. This building, designed in the English neo-gothic architectural style, was in fact built in 1885 by Robert McGill and is St. Andrew’s Anglican Church, which was used as a recording studio in Soviet times.

F. Another spectacular example of British architecture in Moscow is the old building of TsUM next to the Bolshoy and Maly theatres. Built in the early 1900s, it was back then the biggest department store in Moscow. It was owned by Scottish merchants Andrew Muir and Archie Mirrielees. Mayakovsky mentions Muir&Mirrielees in several of his poems, while Chekhov named his dogs after its two owners.

G. In 1887, two other cotton industrialists from Lancashire, Clement and Harry Charnock, moved to work at a cotton factory in Orekhovo-Zuevo, near Moscow. They were both great football fans and decided to introduce this game to the workers of the factory. This resulted in the first professional football team in Russia which after the Revolution became the core of Moscow Dynamo team.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 1604

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

 

Mikhail Lomonosov and Moscow State University

 

Mikhail Lomonosov was one of the intellectual titans of XVIII century. His interests ranged from history, rhetoric, art and poetry A ______ . Alexander Pushkin described him as В ______ , whose lifelong passion was learning.

Lomonosov’s activity is a manifestation of the enormous potential of the Russian scientific community. Peter I reformed Russia, which allowed the country to reach the standard of С ______ many spheres. Great importance was placed on education. St. Petersburg Academy of Sciences, founded by Peter I, established a university and a grammar school to educate intellectuals and researchers the country needed; however, these educational establishments could not fulfill the task they took on. It was Michail Lomonosov D ______ of establishing a university in Moscow. An influential courtier and the E ______ Count Shuvalov supported Lomonosov's plans for a new university and presented them to the Empress.

In 1755, on 25 January-St. Tatiana's Day according to the Russian Orthodox Church calendar — Elizaveta signed the decree that a university should be founded in Moscow. The opening ceremony took place on 26 April, when Elizaveta's coronation day was celebrated. Since 1755 25 January and 26 April F ______ Moscow University; the annual conference where students present the results of their research work is traditionally held in April.

 

1. who suggested in his letter to Count Shuvalov the idea

2. to mechanics, chemistry and mineralogy

3. a person of formidable willpower and keen scientific mind

4. favourite of Empress Elizaveta Petrovna, the patron of arts and science

5. the contemporary European powers in

6. are marked by special events and festivities at

7. famous among all educated people

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 2962

What kind of a phone does the author want her children to have first?

 

1) An old-type phone.

2) A modern phone.

3) Something like her “old” phone.

4) Something like her parents’ phone.


Показать текст


Ответ:

13
Задание 13 № 2963

Which of the following statements reflects the author’s views?

 

1) Parents shouldn’t allow their children to play games on iPads.

2) Children are more attached to technology than adults.

3) It’s hard to imagine the modern life without mobile devices.

4) Children now prefer their gadgets to outdoor games.


Показать текст


Ответ:

14
Задание 14 № 2964

What does the author remember about her childhood?

 

1) She preferred to ignore her parents when she played.

2) She went for a walk outside whenever her parents told her.

3) She didn’t like to play outside.

4) She enjoyed PlayStation more than Lego.


Показать текст


Ответ:

15
Задание 15 № 2965

Teacher Kinney is worried about children’s …

 

1) writing skills.

2) communicative skills.

3) computer skills.

4) parents’ attitudes.


Показать текст


Ответ:

16
Задание 16 № 2966

“This” in paragraph 8 (This, however, is not an excuse …) refers to …

 

1) importance of computers.

2) literacy skills.

3) computer language.

4) addiction to technology.


Показать текст


Ответ:

17
Задание 17 № 2967

What does the author imply by asking “How young is too young”?

 

1) Leap Band products suit any child.

2) Wristwatch-like products are for older children.

3) Technology may enter children’s life too early.

4) Leap Band is inappropriate for young children.


Показать текст


Ответ:

18
Задание 18 № 2968

How, according to the author, will the parents solve the technological dilemma?

 

1) In favour of the computer skills.

2) In favour of both the computer and communication skills.

3) They will try to refrain from making the decision.

4) In favour of communication skills.


Показать текст


Ответ:

19
Задание 19 № 1191

Преобразуйте, если это необходимо, слово NAME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Who really discovered America?

 

Everybody knows that Christopher Columbus discovered America. However, America ______ after Amerigo Vespucci who explored the eastern coast of South America.


Ответ:

20
Задание 20 № 824

Преобразуйте, если это необходимо, слово LARGE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The crater is 4,145 feet across, and 570 feet deep. It is the ______ impact crater in the entire world.


Ответ:

21
Задание 21 № 2971

Преобразуйте, если это необходимо, слово WALK так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The best way to visit the Sydney Opera House is to see a show. In sunny weather visitors can take a picnic basket and enjoy __________________ around the Botanic Gardens near the Opera House.


Ответ:

22
Задание 22 № 1792

Преобразуйте, если это необходимо, слово EAT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Just over 1 billion popsicles __________ in the US each year. Out of the 30 flavors to choose from, orange has been the favorite for many years.


Ответ:

23
Задание 23 № 1195

Преобразуйте, если это необходимо, слово ONE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

 

Labor Day

 

Â8. Labor Day is a holiday in honor of workers. On September 5, 188 8 the______ Labor Day parade was held in New York.


Ответ:

24
Задание 24 № 2346

Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT HAVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

When the professor assigned reading from a hard-to-find book, 150 hands shot in the air to inform him they __________ it. He told them it had arrived at the bookstore that morning.


Ответ:

25
Задание 25 № 1473

Преобразуйте, если это необходимо, слово CHANGE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Albert Einstein is remembered as the greatest theoretical physicist in the world. His ideas ______ science forever.


Ответ:

26
Задание 26 № 2302

Преобразуйте, если это необходимо, слово INVENT так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Morse Code

 

Before phones, computers, and telegraphs were invented, messages would take months or even years to reach their destination. Samuel Morse was born in Charlestown, Massachusetts, in April 1791, not knowing that he would be a famous ____________.


Ответ:

27
Задание 27 № 3311

Образуйте от слова FAIR однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

These may be seen as strong, loyal, upright or stubborn, ______, cruel and mean.


Ответ:

28
Задание 28 № 878

Образуйте от слова DEVELOP однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

A year or two later, the ______ of a tourist facility and an associated airport, to be known as Yulara started.


Ответ:

29
Задание 29 № 2121

Преобразуйте, если это необходимо, слово SIMPLE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Some great inventions were created ____________ by mistake, others by trial and error.


Ответ:

30
Задание 30 № 3561

Образуйте от слова DIFFER однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

doesn’t mind being ____________ or simply enjoys attention. The person could also be hiding behind his clothes, using them as a shield.


Ответ:

31
Задание 31 № 743

Образуйте от слова DIFFICULT однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Most of us probably feel we need around eight hours sleep to function well. Some people have ______ in getting enough sleep and this may lead to serious health problems.


Ответ:

32
Задание 32 № 1641

Вставьте пропущенное слово:

 

1) realise

2) consider

3) have

4) believe


Показать текст


Ответ:

33
Задание 33 № 1642

Вставьте пропущенное слово:

 

1) borrow

2) pay

3) rent

4) lend


Показать текст


Ответ:

34
Задание 34 № 1643

Вставьте пропущенное слово:

 

1) charge

2) fee

3) pay

4) cost


Показать текст


Ответ:

35
Задание 35 № 1644

Вставьте пропущенное слово:

 

1) longest

2) biggest

3) hugest

4) tallest


Показать текст


Ответ:

36
Задание 36 № 1645

Вставьте пропущенное слово:

 

1) assured

2) comfortable

3) thoughtful

4) confident


Показать текст


Ответ:

37
Задание 37 № 1646

Вставьте пропущенное слово:

 

1) for

2) during

3) at

4) to


Показать текст


Ответ:

38
Задание 38 № 1647

Вставьте пропущенное слово:

 

1) deal

2) agree

3) handle

4) cope


Показать текст


Ответ:

39
Задание 39 № 882

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Ann who writes:

 

... More and more young people get involved in environmental protection. Could you tell me what measures young people in your country take to save the environment? What kind of support do you get from your local community and family? Is there any Green Party/Movement where you live? Wouldn’t you like to start one, if there isn’t? I am very happy now because I have just passed my last exams.

Write back soon, Ann...

 

Write a letter to Ann. In your letter answer her questions, ask 3 questions about her plans for the coming holiday. Write 100—140 words. Remember the rules of letter writing. You have 20 minutes to do this task.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 1619

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Education polishes good natures and corrects bad ones.

2. Playing videogames is a complete waste of time.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 3325

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Celebrating New Year’s is a universal tradition, but countries see the New Year in with different customs. You are probably familiar with the New Year’s Eve traditions of your own country, but do you know what the holiday looks like elsewhere around the globe? While many countries have fireworks, some also have their own unique traditions and customs. Here's a taste of some of the ways different countries usher in the New Year. Spanish New Year’s Eve usually starts with a traditional family dinner, but perhaps the most notable tradition is the countdown to midnight. Just before the clock strikes midnight, 12 grapes should be eaten as quickly as possible. In Russia a popular tradition is to bid farewell to the last year and welcome in the new one. Shortly before midnight, many Russians tune in to watch the president’s speech on TV or watch popular New Year shows.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2761

Study the advertisement.

 

 

You are considering visiting a museum and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) location of the museum

2) special offers

3) number of exhibitions

4) working hours

5) tickets for kids

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2829

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2874

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say what kind of running presented in the photos you'd prefer

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения; если работа задана учителем, она будет ему отправлена.