английский язык
Информатика
Русский язык
Английский язык
Немецкий язык
Французcкий язык
Испанский язык
Физика
Химия
Биология
География
Обществознание
Литература
История
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 644843

Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если ва­ри­ант задан учителем, вы мо­же­те вписать от­ве­ты на за­да­ния части С или за­гру­зить их в си­сте­му в одном из гра­фи­че­ских форматов. Учи­тель уви­дит ре­зуль­та­ты вы­пол­не­ния за­да­ний части В и смо­жет оце­нить за­гру­жен­ные от­ве­ты к части С. Вы­став­лен­ные учи­те­лем баллы отоб­ра­зят­ся в вашей статистике. Тексты недостаточного объема, а также часть текста, превышающая требуемый объем, не оцениваются.



Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 1970

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 8895.mp3, чтобы прослушать запись.

 

1. This technique is not good for remembering things.

2. Keeping a diary can help not to forget things.

3. One should keep used diaries and daily planners.

4. Writing things on pieces of paper is convenient.

5. A diary in your mobile may be a good idea.

6. Good memory may be a question of genetics.

7. This way to remember things doesn't go well with hygiene.

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2744

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 8893.mp3, чтобы прослушать запись.

 

A) Kate is thinking about a present for her former school friend.

B) Kate usually easily chooses presents for her friends.

C) Kate keeps in contact with her friend via a social network.

D) Kate's friend was born in Peru.

E) Kate's friend enjoys local music.

F) Tom believes music preferences reveal a lot about a person.

G) Tom is a connoisseur of the type of music Kate needs.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 1535

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4928.mp3, чтобы прослушать запись.

 

Watching the displays at the exhibition the speaker was eager to test personally

 

1) only some of them..

2) the first twelve.

3) all of them.


Ответ:

4
Задание 4 № 1536

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4928.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The speaker came to the exhibition

 

1) alone.

2) with James.

3) with a group of friends.


Ответ:

5
Задание 5 № 1537

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4928.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The speaker managed to do well in the

 

1) Brush boarding.

2) Roller skiing.

3) Land yachting.


Ответ:

6
Задание 6 № 1538

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4928.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The speaker didn’t do well in the Aquathlon because

 

1) he didn’t take it seriously.

2) he was saving energy for Kite surfing.

3) it was technically tricky.


Ответ:

7
Задание 7 № 1539

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4928.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The secret of successful Kite surfing lies in

 

1) choosing the largest possible kite.

2) ‘jumping’ and landing smoothly.

3) avoiding getting dragged in the air.


Ответ:

8
Задание 8 № 1540

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4928.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The speaker stopped Kite surfing after 30 minutes because

 

1) of extreme tiredness.

2) there was an off shore wind.

3) the instructor suggested it.


Ответ:

9
Задание 9 № 1541

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4928.mp3, чтобы прослушать запись.

 

All the displays were

 

1) experimental models with designers used as instructors.

2) real practiced sports.

3) computer installations of real sports.


Ответ:

10
Задание 10 № 821

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Controlling skies

2. Lack of safety

3. Bicycle is faster

4. Office at home

5. Blocked roads

6. Paid roads

7. Improving railways

8. Buses instead of cars

 

A. The world’s first public passenger railway was built in Great Britain in 1826 and ran between the industrial north-eastern towns of Stockton and Darlington. After 180 years’ experience the British say that their trains still don’t seem to run efficiently or even safely. On average, about 500 accidents with broken rail tracks happen in the country every year.

 

B. The British government is promising to give £33.5 billion to modernise the railways before 2010. Another £30 billion is to come from the private sector. The main target is to increase safety and speed. For example, new London-to-Scotland high-speed trains significantly reduce journey times and in 2004 a warning system was installed throughout the country.

 

C. Statistics show that only 12% of all journeys made in Britain are by public transport. The remaining 88% are made by car. Every year British people spend about two weeks travelling to and from work including nine days in their own cars. But anyone will say this isn’t a quick and easy way to travel. In fact, a journey from London to Manchester frequently takes seven hours. A cyclist could get there quicker.

 

D. Every year there are about half a million traffic jams in Britain. That is nearly 10,000 a week. There are hundreds of big traffic jams every day. According to the forecast, the number of jams will grow by 20 per cent over the next ten years. Nearly a quarter British people find themselves in a jam every day and 55 per cent at least once a week.

 

E. Nowadays many British people take their children to school by car. Twenty years ago, nearly one in three primary school children made their own way to school. Now only one child in nine makes their own way. During the school year at 08:50 a. m. one car in five on the roads in any British town is taking children to school. The solution could be special school buses widely used in the USA.

 

F. Many scientists hope that new technologies allowing more people to work at home may help with traffic problems. Fewer people will work from 9 to 5 and travel to and from work during the rush hour. But only 15% of people now want to spend more time working at home. The workplace is, for many people, a place to meet other people and to talk to them, so they would miss it if they worked from home. 

 

G. In 1903, the Wright brothers made the first aeroplane flight. It only lasted 12 seconds but changed the world forever. A century later, air travel is no longer a miracle, it is part of everyday life. One billion air passengers now fly every year — that’s equivalent to a sixth of the world’s population. To make sure everything runs smoothly, there are special air traffic control centres in each country which watch every aeroplane.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 1604

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

 

Mikhail Lomonosov and Moscow State University

 

Mikhail Lomonosov was one of the intellectual titans of XVIII century. His interests ranged from history, rhetoric, art and poetry A ______ . Alexander Pushkin described him as В ______ , whose lifelong passion was learning.

Lomonosov’s activity is a manifestation of the enormous potential of the Russian scientific community. Peter I reformed Russia, which allowed the country to reach the standard of С ______ many spheres. Great importance was placed on education. St. Petersburg Academy of Sciences, founded by Peter I, established a university and a grammar school to educate intellectuals and researchers the country needed; however, these educational establishments could not fulfill the task they took on. It was Michail Lomonosov D ______ of establishing a university in Moscow. An influential courtier and the E ______ Count Shuvalov supported Lomonosov's plans for a new university and presented them to the Empress.

In 1755, on 25 January-St. Tatiana's Day according to the Russian Orthodox Church calendar — Elizaveta signed the decree that a university should be founded in Moscow. The opening ceremony took place on 26 April, when Elizaveta's coronation day was celebrated. Since 1755 25 January and 26 April F ______ Moscow University; the annual conference where students present the results of their research work is traditionally held in April.

 

1. who suggested in his letter to Count Shuvalov the idea

2. to mechanics, chemistry and mineralogy

3. a person of formidable willpower and keen scientific mind

4. favourite of Empress Elizaveta Petrovna, the patron of arts and science

5. the contemporary European powers in

6. are marked by special events and festivities at

7. famous among all educated people

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 760

What did the girls hope to do that weekend?

 

1) Talk all the weekend.

2) Have some more studies that weekend.

3) Go to the cinema.

4) Have a quiet weekend in.


Показать текст


Ответ:

13
Задание 13 № 761

When the girl first met her friend, Lily

 

1) lived with her parents.

2) visited her grandmother.

3) just came to live in Avon.

4) had just lost her parents.


Показать текст


Ответ:

14
Задание 14 № 762

Lily was crying when the girl first met her because

 

1) she missed her parents.

2) her grandmother didn’t like the way she talked.

3) she had to wear clothes she didn’t like.

4) her grandmother had cut her hair short.


Показать текст


Ответ:

15
Задание 15 № 763

Why did the girl become friends with Lily?

 

1) She liked Lily’s dress.

2) She became fascinated with her.

3) They had common problems.

4) She wanted to comfort her.


Показать текст


Ответ:

16
Задание 16 № 764

“We complemented each other well” in paragraph 2 means that they

 

1) were a perfect match.

2) liked the same things.

3) supported each other.

4) found a common language.


Показать текст


Ответ:

17
Задание 17 № 765

Why did Lily have to do some occasional jobs?

 

1) She had to pay for her studies.

2) She had to support her grandmother.

3) She liked to change jobs.

4) She spent a lot on her clothes.


Показать текст


Ответ:

18
Задание 18 № 766

The girl “couldn’t wait for the weekend” because she

 

1) wanted to eat properly at last.

2) needed to get well after a flue infection.

3) wanted Lily to have a break from her studies.

4) needed a rest from her job.


Показать текст


Ответ:

19
Задание 19 № 3242

Преобразуйте, если это необходимо, слово «FIVE» так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

An Entry in a Teacher’s Diary

 

November 21. Today, I took the entire __________________ grade on a fieldtrip to the state capital. It was incredible!


Ответ:

20
Задание 20 № 3348

Преобразуйте, если это необходимо, слово SEE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Millions of kids worldwide __________________ this cartoon since it was made.


Ответ:

21
Задание 21 № 549

Преобразуйте, если это необходимо, слово DECORATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Usually on this day parades and outdoor picnics with friends and families take place. Most houses________ with flags and flowers.


Ответ:

22
Задание 22 № 90

Преобразуйте, если это необходимо, слово KNOW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

It ______ that from 2 to 3 million Chinese people died during its construction.


Ответ:

23
Задание 23 № 1747

Преобразуйте, если это необходимо, слово BUILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The Great Wall __________________ in order to protect the country form different aggressors.


Ответ:

24
Задание 24 № 3555

Преобразуйте, если это необходимо, слово THEY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Pan would also use this power on his enemies, driving some of _____________ mad.


Ответ:

25
Задание 25 № 1795

Преобразуйте, если это необходимо, слово BE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

"No, dear," replied her father, "it's Mother's Day." Immediately the boy had another question. "Oh," he said, "then __________ every other day Father's Day?"


Ответ:

26
Задание 26 № 2706

Образуйте от слова SUDDEN однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Victoria Falls

Before you even see the falls, you hear and feel them. As you walk along the trail to the entrance, the sound of rumbling water sounds in the background and __________________ your face is hit with a breeze of humidity and mist.


Ответ:

27
Задание 27 № 3646

Образуйте от слова PRISON однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

The first settlers were ______________. They were not asked if they wanted to come.


Ответ:

28
Задание 28 № 1752

Преобразуйте, если это необходимо, слово VISIT так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Most of the land in National Parks is privately owned, but administered by an independent National Park Authority which works to balance the expectations of _________________ with the need to conserve these open spaces for future generations.


Ответ:

29
Задание 29 № 419

Образуйте от слова REMARK однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

These 30-minute personal audio tours give a unique “overview” of Chicago’s wonderful sights and ______ history! Sky Tours are available in English, Spanish and German.


Ответ:

30
Задание 30 № 282

Образуйте от слова POWER однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

How long can birds fly for without a stop? The tiny hummingbird weighs only about as much as a small coin. But it has ______ wings.


Ответ:

31
Задание 31 № 1617

Образуйте от слова REAL однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Whether it is sugared almonds or cast iron dishes, Reblochon cheese, beer making or sparkling French crystal — many people are fascinated by the ______ of how things are made.


Ответ:

32
Задание 32 № 31

Вставьте пропущенное слово:

 

1) scare

2) disturb

3) worry

4) fear


Показать текст


Ответ:

33
Задание 33 № 32

Вставьте пропущенное слово:

 

1) failed

2) broke

3) ruined

4) fell


Показать текст


Ответ:

34
Задание 34 № 33

Вставьте пропущенное слово:

 

1) look at

2) look to

3) look after

4) look for


Показать текст


Ответ:

35
Задание 35 № 34

Вставьте пропущенное слово:

 

1) search

2) investigation

3) exploration

4) study


Показать текст


Ответ:

36
Задание 36 № 35

Вставьте пропущенное слово:

 

1) stay

2) keep

3) put

4) take


Показать текст


Ответ:

37
Задание 37 № 36

Вставьте пропущенное слово:

 

1) dumb

2) cool

3) still

4) silent


Показать текст


Ответ:

38
Задание 38 № 37

Вставьте пропущенное слово:

 

1) dull

2) tired

3) angry

4) boring


Показать текст


Ответ:

39
Задание 39 № 2989

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mary who writes:

 

… I know you went to a museum with your class last week. How far was it from your school and how did you get there? What kind of a museum was it? Would you like to go there again, why?

We have two new classmates. They have just moved to our town …

 

Write a letter to Mary.

In your letter

− answer her questions

− ask 3 questions about her new classmates

 

Write 100–140 words.

Remember the rules of letter writing.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 285

Comment on the following statement: Some people think that to be a success you need talent; others believe that hard work can compensate for the lack of it. What is your opinion? Write 200–250 words. Use the following plan:

- make an introduction (state the problem)

- express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

- express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

- explain why you don’t agree with the opposing opinion

- make a conclusion restating your position


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2831

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

How many nostrils do you have? Four. Two you can see, two you can’t. This discovery came from observing how fish breathe. Fish get their oxygen from water. Most of them have two pairs of nostrils, a forward-facing set for letting water in and a pair of «exhaust pipes» for letting it out again. The question is, if humans evolved from fishes, where did the other pair of nostrils go. The answer is that they migrated back inside the head to become internal. To do this they somehow had to work their way back through the teeth.

Similar gaps between the teeth can also be seen at an early stage of the human birth. When they fail to join up, the result is a cleft palate. So one ancient fish explains two ancient human mysteries. The most recent research on noses, incidentally, shows that we use each of our two external nostrils to detect different smells.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 3216

Study the advertisement.

 

Welcome to our school of breakdance!

 

You are considering starting breakdance lessons and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following:

1) tuition fee

2) course location

3) duration of the course

4) special clothes

5) evening classes

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2830

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 3663

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say which of thе profеssions presented in the pictures you’d prefer

• explain why

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения; если работа задана учителем, она будет ему отправлена.