английский язык
Информатика
Русский язык
Английский язык
Немецкий язык
Французcкий язык
Испанский язык
Физика
Химия
Биология
География
Обществознание
Литература
История
сайты - меню - вход - новости




Вариант № 624736

Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если ва­ри­ант задан учителем, вы мо­же­те вписать от­ве­ты на за­да­ния части С или за­гру­зить их в си­сте­му в одном из гра­фи­че­ских форматов. Учи­тель уви­дит ре­зуль­та­ты вы­пол­не­ния за­да­ний части В и смо­жет оце­нить за­гру­жен­ные от­ве­ты к части С. Вы­став­лен­ные учи­те­лем баллы отоб­ра­зят­ся в вашей статистике. Тексты недостаточного объема, а также часть текста, превышающая требуемый объем, не оцениваются.



Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3:00:00
1
Задание 1 № 3427

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 24999.mp3, чтобы прослушать запись.

 

1. I try not to miss anything in the cinema.

2. It is possible to create the cinema atmosphere without going out.

3. Movie stars are very attractive.

4. The best moving pictures are in our heads.

5. When thinking about cinema I remember an accident.

6. Stage provides me with more exciting experiences than screen.

7. It feels good to make a dream come true.

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2740

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Нажмите кнопку 8884.mp3, чтобы прослушать запись.

 

A) David hasn't been to school for some time.

B) Paula knew David felt much better.

C) Doctors think David needs a month to recover.

D) David has to read 78 pages from the history book.

E) David thinks the essay task is very hard.

F) Paula will e-mail the article for the biology task to David.

G) Paula agreed to visit David the next day.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 845

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The narrator made mistakes in his scheduling because his weekly planner

 

1) was written in a foreign language.

2) included a lot of additional information.

3) listed the days of the week in an unusual order.


Ответ:

4
Задание 4 № 846

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The planner contains the calendar that lets you know

 

1) many useful facts about natural phenomena.

2) how to organise your working time efficiently.

3) what places of interest are worth visiting in this season.


Ответ:

5
Задание 5 № 847

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The main idea of “The Book of Days” was

 

1) to make people loosen the stress of life.

2) to show the significance of each season.

3) to help the readers to realise their dreams.


Ответ:

6
Задание 6 № 848

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The project of “The Book of Days” was not finished because of a lack of

 

1) new ideas.

2) enthusiasm.

3) finance.


Ответ:

7
Задание 7 № 849

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

“The Ecological Calendar” is

 

1) completely identical to “the Book of Days”.

2) absolutely different from “the Book of Days”.

3) partly similar to “the Book of Days”.


Ответ:

8
Задание 8 № 850

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

According to “The Clock of the Long Now” people should

 

1) forget about the time.

2) expand their concept of time.

3) not care about their future.


Ответ:

9
Задание 9 № 851

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Нажмите кнопку 4976.mp3, чтобы прослушать запись.

 

The narrator wants to

 

1) give up calendar projects.

2) make somebody else manage his project.

3) see his ideas accomplished.


Ответ:

10
Задание 10 № 2478

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Just Do It!

2. Just What the Doctor Ordered

3. Dangerous Consequences

4. Source of the Problem

5. Take It Easy!

6. Hard to Guess the Meaning

7. The Devil Is Not So Black As He is Painted

8. A Hidden Problem

 

A. You can often find articles and books addressing the problem of procrastination. If you don't know this word, you might think it was a terrible disease. In reality, procrastination can be defined as a bad habit of doing something less important in order to avoid doing something more important. People procrastinate in many different areas, but we will focus on procrastinating at school, where it is a frequent problem.

 

B. Procrastination at school can lead to poor grades, low test scores, and finally not getting into a good university. Another negative result of procrastination is the stress of waiting to the last minute to do something. This can lead to staying up all night to prepare for a test. Also, the constant stress of having something hanging over your head, being scolded and criticized by teachers and parents can lead to feelings of guilt and worthlessness.

 

C. Usually it is very obvious when somebody is procrastinating, for example, playing video games instead of doing homework. Sometimes, however, it can be less obvious. Sharpening your pencils and cleaning your desk may fool some people into thinking you are working hard, but can also be forms of procrastination. Some pupils are even able to fool themselves into thinking they are working, when they are just trying to avoid real work.

 

D. It is not always clear why people procrastinate. Some are just lazy or don't have enough willpower, but there may be other reasons, perfectionism for one. Some people are afraid that they will be judged by others as failures if their work is less than perfect. For example, a pupil may fear the judgment of parents and teachers on a school report. According to psychologists, this fear of failure may be a cause of procrastination.

 

E. Although it is difficult, there are ways to stop procrastinating. One way of doing it is to find out why you are procrastinating and deal with those problems. If you are a perfectionist, try to do the task quickly and not worry about it being perfect. Another solution, especially when the task seems too big, is to break it into smaller steps and do those one by one. This may lessen the desire to procrastinate.

 

F. Still, procrastinating can be a good thing. For those who spend much more time working on a project than is necessary, waiting until the last minute can be a more economical use of time. Also, some people while procrastinating do things that are creative or useful in other ways. Finally, a certain amount of procrastination is part of human nature. Feeling guilty about it can be worse and more damaging than the procrastination itself.

 

G. Procrastination is also a popular subject of laughter in films and TV shows and there are many coffee mugs, cartoons, and notebooks covered with jokes about it. Though many people consider it a serious psychological problem and even view it as a kind of disease, others laugh about it and are even proud to be procrastinators

 

 

 

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 2698

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

Promoting language learning

 

The European Union (EU) is committed to supporting the rights of its citizens to personal and professional mobility, and their ability to communicate with each other. It does so by A_____________________ to promote the teaching and learning of European languages. These programmes have at least one thing in common: they cover cross-border projects involving partners from two, and often three or more, EU countries.

The EU programmes are designed to complement the national education policies of member countries. Each government is responsible for its own national education policy, B_____________________. What the EU programmes do is to create links between countries and regions via joint projects, C_____________________.

Since 2007 the main programmes have been put under the overall umbrella of the EU’s lifelong learning programme. All languages are eligible for support under this programme: official languages, regional, minority and migrant languages, D_____________________. There are national information centres in each country, E_____________________.

The cultural programmes of the EU also promote linguistic and cultural diversity in a number of ways. The “Media” programme funds the dubbing and subtitling of European films for F _____________________. The “Culture” programme builds cross-cultural bridges by supporting the translation of modern authors into other EU languages.

 

1. and the languages of the EU’s major trading partners

2. which includes language teaching and learning

3. cinemas and television in other EU countries

4. which enhance the impact of language teaching and learning

5. funding a number of educational programmes

6. and encouraging people to learn new languages

7. where details about the application procedures are given

 

ПропускABCDEFG
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 3631

The first Star Wars movie came out in

 

1) 1963.

2) 1966.

3) 1977.

4) 1989.


Показать текст


Ответ:

13
Задание 13 № 3632

Which of the following is NOT the reason why Doctor Who has been around for so long?

 

1) It is easy to change the actors playing the main character.

2) The TV series is extremely popular all over the world.

3) Separate episodes and seasons are not connected by plot.

4) The writers of Doctor Who keep writing new stories.


Показать текст


Ответ:

14
Задание 14 № 3633

Which of the following words does NOT apply to the Doctor as a character?

 

1) clever

2) human

3) funny

4) brave


Показать текст


Ответ:

15
Задание 15 № 3634

Which word is closest in meaning to the word ‘iconic’ at the end of the third paragraph?

 

1) difficult

2) famous

3) religious

4) desirable


Показать текст


Ответ:

16
Задание 16 № 3635

Which of the following statements is true?

 

1) Trock is a music genre that first appeared in the middle of the 1960s.

2) Chameleon Circuit rock group writes music for the Doctor Who TV series.

3) Both albums of Chameleon Circuit are centered around Doctor Who.

4) The music genre that is used in the Doctor Who TV series is called Trock.


Показать текст


Ответ:

17
Задание 17 № 3636

In the 6th paragraph the author implies that

 

1) the Doctor Who TV series inspired writers to create novels about the Doctor.

2) every Doctor Who episode later gets published in the format of a book.

3) Neil Gaiman has written some episodes for the Doctor Who TV series.

4) Doctor Who is based on more than 150 books by different authors.


Показать текст


Ответ:

18
Задание 18 № 3637

Which choice is closest in meaning to the phrase ‘you feel like you are twisting your brain into a knot’ in the last paragraph?

 

1) You are trying very hard to solve a problem.

2) You come to a dead-end while solving a problem.

3) You give your brain some good training.

4) You are using intuition rather than your brain.


Показать текст


Ответ:

19
Задание 19 № 3242

Преобразуйте, если это необходимо, слово «FIVE» так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

An Entry in a Teacher’s Diary

 

November 21. Today, I took the entire __________________ grade on a fieldtrip to the state capital. It was incredible!


Ответ:

20
Задание 20 № 88

Преобразуйте, если это необходимо, слово BUILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The Great Wall ______ by several Chinese dynasties in order to protect the Chinese Empire from different aggressors.


Ответ:

21
Задание 21 № 2435

Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT CHANGE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Modern astronomers are much better equipped. But some of the questions that they ask themselves __________________, like, for example, whether there has ever been life on Mars.


Ответ:

22
Задание 22 № 1884

Преобразуйте, если это необходимо, слово LATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The British ____________ requested money from the people of Zanzibar to pay for the shells the British warships had used to win the war.


Ответ:

23
Задание 23 № 3642

Преобразуйте, если это необходимо, слово HE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Shakespeare’s only comedy that takes place in England, when Queen Elizabeth I commanded ______ to write a play for her court.


Ответ:

24
Задание 24 № 644

Преобразуйте, если это необходимо, слово CELEBRATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

On March 15, 1992 St. Patrick’s Day ______ in Moscow. Thousands of delighted Muscovites gathered at Novy Arbat to watch the parade of marching bands, Cossack horsemen and floats of Russian and Irish companies.


Ответ:

25
Задание 25 № 1749

Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Since then, the Great Wall of China __________________ a symbol of wisdom and bravery of the Chinese people and a monument to Chinese nation for many hundreds of years.


Ответ:

26
Задание 26 № 1014

Образуйте от слова USUAL однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

 

Entertaining guests

 

The most usual way to entertain friends at home is to invite them for a meal, either in the evening or at lunch-time on a Sunday. When guests are invited for a meal, they often sit and chat while they have a drink before the meal, and coffee is ______ served afterwards.


Ответ:

27
Задание 27 № 1935

Преобразуйте, если это необходимо, слово IMPRESS так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Gold medals came from 13 different sports as several made ___________ breakthroughs, including in canoe slalom, road cycling, triathlon and taekwondo.


Ответ:

28
Задание 28 № 326

Образуйте от слова SERVE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Getting more and more angry, Nuttall’s ______ chased him for three days through the forest and across rivers until he accidentally arrived back at their tents.


Ответ:

29
Задание 29 № 2443

Образуйте от слова FINANCE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

They provide __________________ support to help maintain cathedrals and churches, gardens and battlefields, as well as to improve towns and cities.


Ответ:

30
Задание 30 № 1524

Образуйте от слова ANXIETY однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Many new businesses have a rather ______ time trying to build up customers and make profits. They are encouraged and even relieved when I explain to them that it is not normal to make profits immediately. It can take years before a business is functioning correctly.


Ответ:

31
Задание 31 № 651

Образуйте от слова ACHIEVE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Millions of science fiction readers all over the world are grateful to Ray Bradbury for his outstanding ______ in the field of fantasy and science fiction.


Ответ:

32
Задание 32 № 3607

Вставьте пропущенное слово:

 

1) speak

2) talk

3) tell

4) say


Показать текст


Ответ:

33
Задание 33 № 3608

Вставьте пропущенное слово:

 

1) amazed

2) impressed

3) enjoyed

4) admired


Показать текст


Ответ:

34
Задание 34 № 3609

Вставьте пропущенное слово:

 

1) in

2) on

3) from

4) for


Показать текст


Ответ:

35
Задание 35 № 3610

Вставьте пропущенное слово:

 

1) achieve

2) manage

3) complete

4) master


Показать текст


Ответ:

36
Задание 36 № 3611

Вставьте пропущенное слово:

 

1) Regarding

2) Concerning

3) Including

4) According


Показать текст


Ответ:

37
Задание 37 № 3612

Вставьте пропущенное слово:

 

1) review

2) revise

3) recall

4) remind


Показать текст


Ответ:

38
Задание 38 № 3613

Вставьте пропущенное слово:

 

1) hold

2) make

3) take

4) keep


Показать текст


Ответ:

39
Задание 39 № 2

You have received a letter from your English-speaking pen friend Tom who writes:

 

...In Great Britain young people want to become independent from their parents as soon as possible. Could you tell me what you and your friends think about not relying on your parents? Are you ready to leave your family immediately after you finish school? Is it easy to rent a house or an apartment for students in Russia?

As for the latest news, I have just returned from a trip to Scotland ...

 

Write a letter to Tom. In your letter answer his questions, ask 3 questions about his trip to Scotland. Write 100−140 words. Remember the rules of letter writing.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 193

Comment on the following statement: Some of my friends think it’s important to do sports regularly while others would rather watch a sporting event on TV. What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

- make an introduction (state the problem)

- express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

- express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

- explain why you don’t agree with the opposing opinion

- make a conclusion restating your position


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2838

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Who invented the steam engine? Heron from Egypt. Heron lived in Alexandria and is best known as a mathematician and geometer. Unfortunately for Heron, no one was able to see its practical function, so it was considered nothing more than an amusing novelty. Amazingly, had Heron but known it, the railway had already been invented 700 years earlier.

The principle of railways was then completely forgotten about for almost another 500 years, until people had the idea of using them in mines in the fourteenth century. The historian Arnold Toynbee wrote a brilliant essay speculating what would have happened if the two inventions had been combined to create a global Greek empire, based on a fast rail network. Heron also invented the vending machine – for four drachmas you got a shot of holy water – and a portable device to ensure that no one else could drink the wine you brought along to a bottle party.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2779

Study the advertisement.

 

 

You are considering visiting Louvre museum and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) available exhibitions

2) duration of the tour

3) if they are open at weekends

4) if they provide the multilingual guide service

5) contact information

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2820

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2888

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say which of the disasters presented in the photos is more scary

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий части С не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения; если работа задана учителем, она будет ему отправлена.