СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
Английский язык
Сайты, меню, вход, новости


Вариант № 1386610

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 2477

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. It’s important to do it properly.

2. I combine keeping fit with another hobby.

3. I’ve made some new friends since I started.

4. It can cause problems in later life.

5. I’m not as enthusiastic as I could be.

6. It’s made me fitter than I thought it would.

7. It isn’t easy to find the time to do it.

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 3225

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

A. Mrs Fusspot would like to sell her old house.

B. Mrs Fusspot wants to move house as soon as possible.

C. Mrs Fusspot is very fond of her neighbours.

D. The cottage is not far from important services.

E. Mrs Fusspot doesn't have the extra 20,000 pounds.

F. The cottage has two bedrooms and a patio.

G. Mrs Fusspot will see the cottage on the following day.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 5437

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Andrea needed courage to apply to Juilliard School because she realized that

 

1) she would be competing with the very best.

2) she would have to give up having fun in life.

3) her friends would have to become her rivals.


Ответ:

4
Задание 4 № 5438

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Which of the following qualities does Andrea NOT talk about, when she describes Juilliard applicants?

 

1) discipline

2) creativity

3) will-power


Ответ:

5
Задание 5 № 5439

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

When Andrea says “It’s easy to be intimidated”, the word “intimidated” is closest in meaning to the word

 

1) discouraged.

2) distracted.

3) disappointed.


Ответ:

6
Задание 6 № 5440

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Andrea first started the blog because she wanted to

 

1) find answers to her questions about the application process.

2) save the best memories of her getting into Juilliard school.

3) help students who wanted to be accepted at Juilliard School.


Ответ:

7
Задание 7 № 5441

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Andrea compares the International Tchaikovsky Competition to the Olympic Games because

 

1) both of them are well-known international contests.

2) it is difficult to be selected to participate in them.

3) she thinks that performing music is a kind of sport.


Ответ:

8
Задание 8 № 5442

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

How many pianists from the Moscow Conservatory participated in the 16th Tchaikovsky Competition?

 

1) 5

2) 6

3) 9


Ответ:

9
Задание 9 № 5443

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What impressed Andrea most at the 16th Tchaikovsky Competition?

 

1) listeners

2) participants

3) jury members


Ответ:

10
Задание 10 № 2916

Установите соответствие между текстами A–G и заголовками 1–8. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании один заголовок лишний.

 

 

1. Controversies and developments

2. Difficult to find the difference

3. Good for various spheres of life

4. Keeping viewers glued to a TV set

5. Unusual commercials

6 . Time is money

7 . Fairer chances for business

8. The appearance of TV advertising

 

A. For about seventy years TV has been used as a vehicle for advertising in some countries . Since the late 1940s, television commercials have become far and away the most effective and most popular method of selling products of all sorts. The radio advertising industry was well-established when television made its debut in the 1940s, and television was developed as a commercial medium, based upon the successful format of the radio.

 

B. In the earliest days of television, it was often difficult to understand whether you watch actual television programmes or commercials. Many of the earliest television shows were sponsored by single companies, who inserted their names and products into the shows as much as possible. For example, Texaco employees appeared during the show to perform while the Texaco musical logo would play in the background.

 

C. Another important milestone came in the 1960s with the introduction of very short commercial breaks during a TV show. Now it was possible for several companies to use a popular programme as an advertising platform together. It was one of the most efficient ways of marketing, and companies like Tide and Crest took it as an opportunity to expand their ad campaigns.

 

D. In the 1970s, the broadcast of television advertisements which promoted cigarettes was banned by the administration. This resulted in a conflict between the government and television networks, as for them these ads constituted a significant portion of the total revenue. The period between the 1970s and the 1990s was marked by the increase of the time of commercial breaks from 9 to 19 minutes or the debut of celebrities advertising brand products.

 

E. Today the vast majority of television commercials consist of brief advertising spots, ranging in length from a few seconds to several minutes. Commercials of this sort have been used to sell literally every product imaginable over the years, from household products to goods and services, to political campaigns. It is considered impossible for a politician to wage a successful election campaign without airing a good television commercial.

 

F. The brief commercial "breaks" that interrupt shows regularly are the primary reason for the existence of modern-day television networks. The programming is intended to capture the attention of the audience so that they will not want to change the channel; instead, they will (hopefully) watch the commercials while waiting for the next segment of the show. Entire industries exist that focus solely on the task of keeping the viewing audience interested enough to sit through commercials.

 

G. The TV commercial is generally considered the most effective mass-market advertising format, and this is reflected by the high prices TV networks charge for commercial airtime during popular TV events. The ratings systems determine how successful television shows are, so that they can decide what rates to charge advertisers for their commercial airtime. For example, a single thirty-second TV spot in prime time may cost up to $2 million.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 3295

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

Secrets of Long Life

 

There are places in the world where people live longer than anywhere else. The remote Japanese island of Okinawa is one of these places. While the lifespan in Britain is 77 years for men and 81 for women, Okinawa has a population of about one million, of which 900 are centenarians — A__________________ in Britain or the USA. So what is their secret of long life?

"The calendar may say they're 80, but their body says they're 60," says Bradley Willcox, a scientist researching the extraordinary phenomenon. The research has shown hormonal differences between Okinawans and B__________________ but their longevity has been linked to diet. They eat more tofu and soya than any other people in the world and also enjoy a range of different fruit and vegetables, all rich in anti-oxidants. But the most significant thing isn't what they eat but how much. The Okinawans C__________________ known as 'hara hachi bu', which translates as 'eat until you are only 80 % full'.

Scientists refer to this way of eating as 'caloric restrictions'. No-one knows exactly why it works, but scientists believe it D__________________ that there is the danger of famine. This in turn E__________________ and so may lead to better preservation and slower aging.

"It's a stark contrast with the cultural habits that drive food consumption in F__________________ " says Mr. Willcox. If we look at high streets and supermarkets in most other countries, you will see that he is right. Restaurants offer all-you-can-eat menus and supersize portions. Supermarkets are full of special offers encouraging us to buy more food than we need.

 

1. make it a healthy diet

2. other parts of the world

3. four times higher than the average

4. have a cultural tradition

5. sends a signal to the body

6. the rest of the population

7. makes the body protect itself

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 2278

Paragraph 1 says that people ...

 

1) tend to ask strange questions about climate change.

2) think that the climate is not changing.

3) doubt that climate change is man-made.

4) believe that in medieval times climate was harsh.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 2279

According to recent studies of public attitude to climate change, more and more people ...

 

1) refuse to accept the scientific proof of warming.

2) think that scientists are wrong about climate warming.

3) have stopped trusting climate science.

4) know that there is no clear evidence of climate change.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 2280

What is meant by «uncomfortable truth» in paragraph 4?

 

1) World financial crisis.

2) Scientific reports on climate.

3) Evidence of man-made climate change.

4) People's personal beliefs.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 2281

What does «this» in paragraph 5 refer to?

 

1) The historical impact of climate change.

2) Negative public attitude to climate change.

3) The way the climate change used to be presented.

4) Scientific evidence of climate change.


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 2282

The author gives the example of cold winters in the UK to point out that...

 

1) there is evidence that the climate change has stopped finally.

2) people draw conclusions based on their own experience rather than scientific evidence.

3) the weather in Britain has always been unpredictable.

4) the Met Office doesn't make public the evidence it collected.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 2283

How does the author feel about the evidence of climate change?

 

1) It's not enough yet.

2) It's irrelevant so far.

3) It's not very convincing.

4) It soon would become conclusive.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 2284

The author wants climate scientists to continue their work because ...

 

1) people need to know how to get ready for changes.

2) they have not shared their findings with the public.

3) society demands more research in this field.

4) people don't want to make up their own minds.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 2157

Преобразуйте, если это необходимо, слово LOCATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

What country has no rivers?

 

Hard to believe it, but there is such a country! Libya ____________ in North Africa and borders on the Mediterranean Sea.


Ответ:

20
Задание 20 № 2158

Преобразуйте, если это необходимо, слово FIFTEEN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

It's the ___________ largest country on Earth. But more than 90 percent of Libya is desert, and there's not a single permanent river in Libya!


Ответ:

21
Задание 21 № 2159

Преобразуйте, если это необходимо, слово SMALL так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

This huge country, more than four times the size of California, has a ____________ population than a number of cities in California.


Ответ:

22
Задание 22 № 2160

Преобразуйте, если это необходимо, слово BECOME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Libya ____________ an independent nation in 1951.


Ответ:

23
Задание 23 № 2161

Преобразуйте, если это необходимо, слово NAME так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

A lesson on efficiency

 

I remember my last year at school very well. There were three boys ____________ William in my class.


Ответ:

24
Задание 24 № 2162

Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT KNOW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Miss Fisher, one of the teachers, called them all William, and we ____________ which one she was talking to.


Ответ:

25
Задание 25 № 2163

Преобразуйте, если это необходимо, слово CHEW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

One day, during a lesson on efficiency, she thundered, «William, put that gum you ___________ in the wastepaper bin at once!» All three of them started to rise, paused, then walked to the front of the class to dispose of their gum. The teacher beamed. «Three for one! Now that's efficiency.»


Ответ:

26
Задание 26 № 2118

Преобразуйте, если это необходимо, слово BEGIN так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Famous inventions stories

 

Have you ever wondered how the most famous inventions were created? From the ____________ of time, humans everywhere have been inventing.


Ответ:

27
Задание 27 № 2119

Преобразуйте, если это необходимо, слово IMPRESS так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

By looking into our past and bringing invention stories to life, we are all reminded that regular people, like you and me, were able to come up with _____________ ideas that ended up having a great impact.


Ответ:

28
Задание 28 № 2120

Преобразуйте, если это необходимо, слово EDUCATION так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Knowing the past can help you create the future. If you are looking for invention inspiration, background for an __________ project, or just have a curious mind — read about famous inventions. The stories of great inventions are fascinating.


Ответ:

29
Задание 29 № 2121

Преобразуйте, если это необходимо, слово SIMPLE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Some great inventions were created ____________ by mistake, others by trial and error.


Ответ:

30
Задание 30 № 2122

Преобразуйте, если это необходимо, слово INVENT так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Some _____________ of the most well-known products have incredible stories of innovation to tell.


Ответ:

31
Задание 31 № 2123

Преобразуйте, если это необходимо, слово CREATE так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Some of them were not aware at the time of their inventions that their ___________ would have a great impact on the world, while others realised immediately that they had a winner.


Ответ:

32
Задание 32 № 3651

Вставьте пропущенное слово:

 

1) seem

2) think

3) look

4) believe


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 3652

Вставьте пропущенное слово:

 

1) fingers

2) thumbs

3) toes

4) pinkies


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 3653

Вставьте пропущенное слово:

 

1) got

2) preserved

3) held

4) kept


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 3654

Вставьте пропущенное слово:

 

1) from

2) for

3) of

4) by


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 3655

Вставьте пропущенное слово:

 

1) yet

2) enough

3) so far

4) after all


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 3656

Вставьте пропущенное слово:

 

1) before

2) already

3) earlier

4) sooner


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 3657

Вставьте пропущенное слово:

 

1) everyone

2) anyone

3) all

4) each


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 1020

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Alice who writes:

 

... I have to think about my pocket money all the time. My parents try to make me earn it by doing the housework. They try to make me save up and then buy something useful. But I need pocket money for the cinema and ice-cream and other treats like that. Do you have to ‘earn’ your pocket money in any way or do your parents just give it to you? What do you spend your pocket money on? What do your parents think of the way you spend it?

Last weekend my friends and I went on a picnic to the countryside...

 

Write a letter to Alice. In your letter answer her questions, ask 3 questions about her picnic. Write 100—140 words. Remember the rules of letter writing. You have 20 minutes to do this task.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 3416

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Good books are only those books that everyone likes and understands.

2. Many people watch soap operas because they find them enjoyable and realistic.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2856

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Neither Roman spectators calling for the death of a gladiator, nor Roman Emperors authorizing one, ever gave a thumbs down. In fact, the Romans didn’t use a thumbs down sign at all. If death was desired, the thumb was stuck up – like a drawn sword. For a loser’s life to be spared, the thumb was tucked away inside the closed fist – as with a sheathed weapon. If further proof were needed, in 1997 a Roman medallion of the second or third century AD was discovered in southern France. It shows two gladiators at the end of a battle and a referee pressing his thumb against a closed fist. The inscription reads: Those standing should be released.

This has been problematic in Iraq, where American soldiers are unsure whether locals are welcoming them or about to blow them up. Desmond Morris traces the positive connotations of the thumbs up in Britain to the Middle Ages, where it was used to close business deals. It found a new lease of life in World War Two when US airforce pilots adopted it as a signal to ground crews before take-off.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2782

Study the advertisement.

 

 

You are considering buying the printer and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) warranty period

2) if you can buy the printer online

3) discount for regular customers

4) full characteristics of the device

5) advantages of the printer

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2818

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2891

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say which teacher presented in the photos you like more

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.