СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
Английский язык
Cайты, меню, вход, новости


Вариант № 1376545

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 636

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. I would not return to using chemical cleaners that are bad for my family.

2. I find recycling necessary to keep our planet clean.

3. I would like people to care more about our planet water resources.

4. I am sure our clean and safe future is worth new green habits today.

5. I am concerned about the long-term effects of pollution in big cities.

6. I am trying to stop people from polluting the air.

7. I want people stop and think about the way we treat waste.

 

 

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2720

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

A) Peter seldom goes to the library.

B) Peter is satisfied with his term studies.

C) Peter hopes to do as well in the course as his classmates.

D) Peter prefers to work at his computer at home.

E) Jane does not expect Peter to pass his language exam.

F) Jane has always been the best student in the group.

G) Jane has some problems with one of her subjects.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 983

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

I Sharon is invited to speak about how

 

1) her work influences her family life.

2) she feels about working all over the world.

3) she is bringing her children up.


Ответ:

4
Задание 4 № 984

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

How many children does Sharon have?

 

1) Two.

2) Four.

3) Three.


Ответ:

5
Задание 5 № 985

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What does Sharon say about her husband’s job of a computer scientist?

 

1) He had to leave it.

2) He manages to keep it.

3) He hopes to get it.


Ответ:

6
Задание 6 № 986

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Sharon’s husband’s name is

 

1) Finnian.

2) Rowan.

3) Julian.


Ответ:

7
Задание 7 № 987

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Sharon tries not to stay away from her family for more than five weeks because

 

1) she thinks it’s her physical and emotional limit.

2) she promised this to her husband.

3) it’s general practice of the Red Cross.


Ответ:

8
Задание 8 № 988

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The first place in Sharon’s heart is occupied by

 

1) aid work.

2) both her family and aid work.

3) her family.


Ответ:

9
Задание 9 № 989

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What according to Sharon helped her remain true to her calling?

 

1) Her husband’s help.

2) Support of her children.

3) The nature of her job.


Ответ:

10
Задание 10 № 453

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. The House of Commons

2. Parliamentary Procedure

3. The House of Lords

4. Westminster

5. The System of Government

6. Parliamentary Committees

7. Whitehall

8. The Crown

 

A. Her Majesty’s Government, in spite of its name, derives its authority and power from its party representation in Parliament. Parliament is housed in the Palace of Westminster, once a home of the monarchy. Like the monarchy, Parliament is an ancient institution, dating from the middle of the thirteenth century. Parliament is the seat of British democracy, but it is perhaps valuable to remember that while the House of Lords was created in order to provide a council of the nobility for the king, the Commons were summoned originally in order to provide the king with money.

 

B. The reigning monarch is not only head of state but symbol of the unity of the nation. The monarchy is Britain’s oldest secular institution, its continuity for over a thousand years broken only once by a republic that lasted a mere eleven years (1649-60). The monarchy is hereditary, the succession passing automatically to the oldest male child, or in the absence of males to the oldest female offspring of the monarch. In law the monarch is head of the executive and of the judiciary, head of the Church of England, and commander-in-chief of the armed forces.

 

C. The dynamic power of Parliament lies in its lower chamber. Of its 650 members, 523 represent constituencies in England, 38 in Wales, 72 in Scotland and 17 in Northern Ireland. There are only seats in the Commons debating chamber for 370 members, but except on matters of great interest, it is unusual for all members to be present at any one time. Many MPs find themselves in other rooms of the Commons, participating in a variety of committees and meetings necessary for an effective parliamentary process.

 

D. Britain is a democracy, yet its people are not, as one might expect in a democracy, constitutionally in control of the state. The constitutional situation is an apparently contradictory one. As a result of a historical process the people of Britain are subjects of the Crown, accepting the Queen as the head of the state. Yet even the Queen is not sovereign in any substantial sense since she receives her authority from Parliament, and is subject to its direction in almost all matters. This curious situation came about as a result of a long struggle for power between the Crown and Parliament during the sixteenth and the seventeenth centuries.

 

E. Her Majesty’s Government governs in the name of the Queen, and its hub, Downing Street, lies in Whitehall, a short walk from Parliament. Following a general election, the Queen invites the leader of the majority party represented in the Commons, to form a government on her behalf. Government ministers are invariably members of the House of Commons, but infrequently members of the House of Lords are appointed. All government members continue to represent “constituencies” which elected them.

 

F. Each parliamentary session begins with the “State Opening of Parliament”, a ceremonial occasion in which the Queen proceeds from Buckingham Palace to the Palace of Westminster where she delivers the Queen’s Speech from her throne in the House of Lords. Her speech is drafted by her government, and describes what the government intends to implement during the forthcoming session. Leading members of the Commons may hear the speech from the far end of the chamber, but are not allowed to enter the House of Lords.

 

G. The upper chamber of Parliament is not democratic in any sense at all. It consists of four categories of peer. The majority are hereditary peers, a total of almost 800, but of whom only about half take an active interest in the affairs of the state. A smaller number, between 350 and 400, are “life” peers – an idea introduced in 1958 to elevate to the peerage certain people who rendered political or public service to the nation. The purpose was not only to honour but also to enhance the quality of business done in the Lords.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 684

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

 

Laughing and evolution

 

The first hoots of laughter from an ancient ancestor of humans could be heard at least 10 million years ago, according to the results of a new study. Researchers used recordings of apes and babies being tickled A ______ to the last common ancestor that humans shared with the modern great apes, which include chimpanzees, gorillas and orangutans.

The finding challenges the opinion В ______ , suggesting instead that it emerged long before humans split from the evolutionary path that led to our primate cousins, between 10m and 16m years ago.

“In humans, laughing can be the strongest way of expressing how much we are enjoying ourselves, but it can also be used in other contexts, like making fun of someone,” said Marina Davila Ross, a psychologist at Portsmouth University. “I was interested in С ______ .”

Davila Ross travelled to seven zoos around Europe and visited a wildlife reserve in Sabah, Borneo, to record baby and juvenile apes D ______ . Great apes are known to make noises that are similar to laughter when they are excited and while they are playing with each other.

Davila Ross collected recordings of laughter from 21 chimps, gorillas, orangutans and bonobos and added recordings of three babies that were tickled to make them laugh.

To analyze the recordings, the team put them into a computer program. “Our evolutionary tree based on these acoustic recordings alone showed E ______ , but furthest from orangutans, with gorillas somewhere in the middle.” said Davila Ross. “What this shows is strong evidence to suggest F ______ .”

 

1. whether laughing emerged earlier on than humans did

2. to create the evolutionary tree linking humans and apes

3. that laughter is a uniquely human trait

4. that humans were closest to chimps and bonobos

5. that laughing comes from a common primate ancestor

6. while their caretakers tickled them

7. to trace the origin of laughter back

 

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 70

The first time Sally travelled by train was when she

 

1) had to move to her aunt Alice.

2) had a summer vacation at school.

3) went to Pittsburgh for the first time in her life.

4) visited her aunt Alice together with aunt Winnie.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 71

Aunt Alice made her living by

 

1) working as a cook.

2) keeping a boarding house.

3) decorating houses.

4) working as a teacher at college.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 72

Sally was waiting for her first train trip so impatiently that she

 

1) packed her things long before the trip.

2) lost her appetite a week before the trip.

3) asked her Mother many questions about train trips.

4) couldn’t sleep the night before the trip.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 73

Sally didn’t like the idea of riding backwards because

 

1) it could make her sick.

2) she could miss her station.

3) she could miss .the conductor.

4) she wanted to see where she was going.


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 74

The trip to Pittsburgh by train seemed so exotic to Sally because

 

1) she had never travelled so far from her native town.

2) travelling by train was very different from a car ride.

3) she had never travelled in comfort.

4) she had never travelled without her parents.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 75

Sally thought that at lunchtime they would have

 

1) meat sandwiches.

2) bread and butter with coffee.

3) fried chicken, eggs and vegetables.

4) tea with chocolate cakes.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 76

Aunt Alice was waiting for Sally and aunt Winnie

 

1) at home.

2) in her car.

3) on the platform.

4) at the bus stop.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 271

Преобразуйте, если это необходимо, слово PLAY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The ‘All Blacks’

 

Rugby is the most popular sport in New Zealand. The country even has a Rugby Museum. The game ______ there as early as the 1860s.


Ответ:

20
Задание 20 № 272

Преобразуйте, если это необходимо, слово CALL так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

The game spread quickly. Soon New Zealand’s national team appeared. It ______ the “All Blacks” and not because of the colour of the players’ skin.


Ответ:

21
Задание 21 № 273

Преобразуйте, если это необходимо, слово MAN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

They got their name because all the ______ in the team wore black shorts, shirts, socks and shoes when they play rugby.


Ответ:

22
Задание 22 № 274

Преобразуйте, если это необходимо, слово ONE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

In 1884 they went to New South Wales, Australia to play and won eight games! It was the ______ international competition for them.


Ответ:

23
Задание 23 № 275

Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT MEAN так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Before a rugby match, the “All Blacks” dance a special Maori war dance. The Maories are the New Zealand aborigines. It ______ that all the players in the team are Maori but they all perform the dance.


Ответ:

24
Задание 24 № 276

Преобразуйте, если это необходимо, слово LIVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Today the most popular player is Jonah Lomu. He is a ______ legend of New Zealand rugby.


Ответ:

25
Задание 25 № 277

Преобразуйте, если это необходимо, слово YOUNG так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

He was just 19 when he started playing for the “All Blacks” in 1994 and became the ______ player in rugby history.


Ответ:

26
Задание 26 № 1658

Образуйте от слова APPRENTICE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

 

Repin

 

Ilya Yefimovich Repin was born in Kharkov, Ukraine in 1844. Aged 22, after an ______ that covered icon painting and portraiture, he was admitted as a student to the Imperial Academy of Arts in St Petersburg.


Ответ:

27
Задание 27 № 1659

Образуйте от слова FRANCE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

For more than 3 years, supported by the Academy, Repin lived in Italy and France where he was exposed to ______ Impressionist painting. This influenced his use of light and colour but he never became an impressionist.


Ответ:

28
Задание 28 № 1660

Образуйте от слова PSYCHOLOGY однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Instead he developed "a realist" style of painting. His works often revealed great ______ depth and exposed tensions within the existing social and political order. In his old age he was celebrated within the USSR.


Ответ:

29
Задание 29 № 1661

Образуйте от слова COURAGE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

The fact that in the Soviet Union he was eventually identified with the school of “Socialist Realism” may have harmed his reputation in the West. This is a pity because western prejudice may have ______ many art lovers from looking closely at Repin’s work.


Ответ:

30
Задание 30 № 1662

Образуйте от слова AMBITION однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

The fact is that Repin painted some of the most exciting, original and ______ paintings of his age. “Party”, “They Did Not Expect Him” and “Reply of the Zaporochian Cossacks” are just a few of his many masterpieces.


Ответ:

31
Задание 31 № 1663

Образуйте от слова TENSE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

But his greatest contribution to the history of art lies in his fabulous portraits. They are filled sometimes with ______ , sometimes with humour and tell stories with the hint of a smile and amazing contrasts of shades.


Ответ:

32
Задание 32 № 767

Вставьте пропущенное слово:

 

1) held

2) took

3) kept

4) used


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 768

Вставьте пропущенное слово:

 

1) talk

2) tell

3) say

4) speak


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 769

Вставьте пропущенное слово:

 

1) into

2) of

3) out

4) over


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 770

Вставьте пропущенное слово:

 

1) gesture

2) agree

3) movement

4) signal


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 771

Вставьте пропущенное слово:

 

1) admit

2) on

3) accept

4) adopt


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 772

Вставьте пропущенное слово:

 

1) at

2) on

3) of

4) in


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 773

Вставьте пропущенное слово:

 

1) look

2) see

3) watch

4) gaze


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 3979

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Olivia who writes:

 

… I know it’s often cold in Russia in winter. What do you usually do not to catch a cold? What is a healthy lifestyle for you? How can you catch up with the class if you do fall ill?

My cousins have come to stay with us for the weekend …

 

Write a letter to Olivia.

In your letter

— answer her questions

— ask 3 questions about her cousins

 

Write 100–140 words.

Remember the rules of letter writing.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 1021

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Some parents think that having a computer at home will help their children to get a better education.

2. The best holidays and weekends are with national traditions.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2833

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

The highest mountain is located on Mars. The giant volcano Mount Olympus is the highest mountain in the solar system and in the known universe. At 14 miles and 388 miles across, it is almost three times the height of Mount Everest and so wide that its base would cover Arizona, or the whole of the area of the British Isles. The crater on the top is around 45 miles wide and over nearly 2 miles deep, easily big enough to swallow London.

We traditionally measure mountains by their height. If we measured them by their size, it would be meaningless to isolate one mountain in a range from the rest. That being so, Mount Everest would dwarf Olympus Mons. It is part of the gigantic range which is nearly 1,500 miles long.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2768

Study the advertisement.

 

 

You are considering using car washing services and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) working hours

2) if they have a discount card

3) recommendations

4) number of clients per day

5) time they need to wash the car

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 3662

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number… "


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2871

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say what extreme sport presented in the pictures you'd prefer

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.