СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
Английский язык
Cайты, меню, вход, новости


Вариант № 1369822

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 682

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. I eat a lot trying to forget my problems.

2. I cannot lose weight as I combine exercising and eating unhealthy food.

3. I have gained weight after changing my habits.

4. I would like to lose weight without changing my habits radically.

5. I feel very unhappy because I cannot help eating unhealthy food.

6. I expected to gain weight but in fact I haven’t.

7. I don’t have any weight problems in spite of eating whatever I want.

 

 

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2736

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

A) Ivy previously believed she could never learn to use computers.

B) Ivy’s husband Fred is impressed by Paul.

C) Fred has been on a computer course before.

D) Paul refused to take Fred as his trainee.

E) James and Katie will do two evenings a week in September.

F) CLAIT is easier than the Office Skills course.

G) Ivy plans to finish both CLAIT and Office Skills courses by the end of winter.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 661

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator says that the Union is a body which

 

1) includes both — the students and the teachers.

2) is of a political character.

3) does not represent all groups of students.


Ответ:

4
Задание 4 № 662

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

According to the narrator the behavior of the Union members shows

 

1) a high level of intellect.

2) a lack of maturity.

3) a sense of responsibility.


Ответ:

5
Задание 5 № 663

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator ran for the office because

 

1) he had supporters.

2) he wanted the position.

3) he was sure he would make it.


Ответ:

6
Задание 6 № 664

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator is not happy about the Union because the members

 

1) are not aware of the current political situation in the world.

2) are too young to understand the interests of mature students.

3) tend to discuss their private affairs and problems.


Ответ:

7
Задание 7 № 665

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator thinks that the Union should

 

1) be abolished.

2) do its work better.

3) attract more attention.


Ответ:

8
Задание 8 № 666

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator believes that the Union members are interested in

 

1) getting more money for their work.

2) increasing their experience.

3) having fun together.


Ответ:

9
Задание 9 № 667

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

For the narrator the university is a place to

 

1) entertain himself.

2) study hard.

3) make friends.


Ответ:

10
Задание 10 № 499

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. GLOBAL LANGUAGE

2. HOW IT ALL BEGAN

3. GREAT BORROWER

4. THE LANGUAGE OF COMPUTERS

5. ENGLISH IN OTHER LANGUAGES

6. FRENCH INFLUENCE

7. CRAZY ENGLISH

8. DO YOU SPEAK COCKNEY?

 

A. It’s strange that the differences in Britain itself are greater than those between Britain and other English-speaking countries. For a Londoner, it’s easier to understand an American than a Cockney. Cockney has a pronunciation, accent and vocabulary unlike any other dialect. Cockney speech is famous for its rhyming slang. A word is replaced by a phrase or a person’s name which rhymes with it.

 

B. Other languages absorb English words too, often giving them new forms and meanings. So many Japanese, French, Spanish and Germans mix English words with their mother tongues that the resulting hybrids are called Japlish, Franglais, Spanglish and Denglish, In Japanese, for example, there is a verb Makudonaru, to eat at McDonald’s.

 

C. Have you ever wondered why the English language has different words for animals and meat? When William the Conqueror invaded England in 1066, French became the official language of the court. The English would look after the animals and cook the meat, still calling the animals pig, sheep and cow. The Normans, when they saw the cooked meat arrive at their table, would use French words – pork, mutton and beef.

 

D. English is mixing with other languages around the world. It’s probably the biggest borrower. Words newly coined or in vogue in one language are very often added to English as well. There are words from 120 languages in its vocabulary, including Arabic, French, German, Greek, Italian, Russian, Spanish and Turkish. 70 per cent of the English vocabulary are loan words and only 30 per cent of the words are native.

 

E. Have you ever wondered how many people speak English? It’s around 400 million people. Geographically, English is the most wide-spread language on earth, and it’s second only to Chinese in the number of people who speak it. It’s spoken in the British Isles, the USA, Australia, New Zealand and much of Canada and South Africa. English is also a second language of another 300 million people living in more than 60 countries.

 

F. In Shakespeare’s time only a few million people spoke English. All of them lived in what is now Great Britain. Through the centuries, as a result of various historical events, English spread throughout the world. There were only 30,000 words in Old English. Modern English has the largest vocabulary in the world – more than 600,000 words.

 

G. In the English language blackboards can be green or white, and blackberries are green and then red before they are ripe. There is no egg in eggplant, neither mush nor room in mushroom, neither pine nor apple in pineapple, no ham in hamburger. Why is it that a king rules a kingdom but a queen doesn’t rule a queendom? If the plural of tooth is teeth, shouldn’t the plural of booth be beeth? And in what other language can your nose run?

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 454

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

 

'Second Stonehenge' discovered near original

 

Archaeologists have discovered evidence of what they believe was a second Stonehenge located a little more than a mile away from the world-famous prehistoric monument.

The new find on the west bank of the river Avon has been called "Bluestonehenge", after the colour of the 25 Welsh stones of A___________________.

Excavations at the site have suggested there was once a stone circle 10 metres in diameter and surrounded by a henge — a ditch with an external bank, according to the project director, Professor Mike Parker Pearson, of the University of Sheffield.

The stones at the site were removed thousands of years ago but the sizes of the holes in B _________________ indicate that this was a circle of bluestones, brought from the Preseli mountains of Wales, 150 miles away.

The standing stones marked the end of the avenue C __________________, a 1¾-mile long processional route constructed at the end of the Stone Age. The outer henge around the stones was built about 2400BC but arrowheads found in the stone circle indicate the stones were put up as much as 500 years earlier.

Parker Pearson said his team was waiting for results of radiocarbon dating

D __________________ whether stones currently in the inner circle of Stonehenge were originally located at the other riverside construction.

Pearson said: "The big, big question is when these stones were erected and when they were removed — and when we get the dating evidence we can answer both those questions."

He added: "We speculated in the past E ____________________ at the end of the avenue near the river. But we were completely unprepared to discover that there was an entire stone circle. Another team member, Professor Julian Thomas, said the discovery indicated F_________________ was central to the religious lives of the people who built Stonehenge. "Old theories about Stonehenge that do not explain the evident significance of the river will have to be rethought," he said. Dr Josh Pollard, project co-director from the University of Bristol, described the discovery as "incredible".

 

1. which could reveal

2. which they stood

3. which it was once made up

4. that this stretch of the river Avon

5. that there might have been something

6. that it should be considered as integral part

7. that leads from the river Avon to Stonehenge

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 3587

At the beginning of the article the author reminds that the new media technologies …

 

1) turn our attention off morals.

2) used to frighten the majority of people.

3) improve human brainpower.

4) could make people less intelligent.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 3588

What has life proved about electronic technologies according to the author?

 

1) Scientists can’t do without them.

2) They could increase the crime level.

3) They don’t disrupt brainwork.

4) Television influences intelligence.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 3589

According to the author, the arguments of the critics of new media make neuroscientists feel …

 

1) annoyed.

2) amused.

3) surprised.

4) confused.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 3590

What does the example of Woody Allen’s reading of “War and Peace” illustrate?

 

1) Scientific research of brain supports critics of new media.

2) Technology hardly influences the way brain deals with information.

3) Experience with technology is significant for intellectual abilities.

4) Speed-reading programs improve information-processing.


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 3591

The phrasal verb “takes on” in “Media critics write as if the brain takes on the qualities …” (paragraph 6) is closest in meaning to …

 

1) adapts.

2) changes.

3) acquires.

4) rejects.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 3592

Which negative effect of information flood does the author recognise?

 

1) Inefficient access to data.

2) Lack of self-control.

3) Continuous distraction.

4) Shallow mindedness.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 3593

What idea is expressed in the last paragraph?

 

1) New media help us keep up with life.

2) Human knowledge is developing too fast.

3) New media are the result of collective brainwork.

4) There are different ways to manage knowledge.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 317

Преобразуйте, если это необходимо, слово MAKE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

 

A Picnic Spot

 

‘It’s a perfect day for a picnic’, said Mr. Wolf. ‘Do you think you could pack us a lunch?’

‘I certainly could’, said Mrs. Wolf. So the decision ______ .


Ответ:

20
Задание 20 № 318

Преобразуйте, если это необходимо, слово CAN NOT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

But once she and Mr. Wolf and their son and daughter were out in the summer woods, they ______ find the right spot.


Ответ:

21
Задание 21 № 319

Преобразуйте, если это необходимо, слово THREE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

One picnic spot was too shady, another was too sunny and hot. The ______ had no wild flowers around it.


Ответ:

22
Задание 22 № 320

Преобразуйте, если это необходимо, слово GOOD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

And when at last they found one with all those things, Mrs. Wolf cried, ‘Oh, but here there’s no water. Surely we can find a ______ spot than this one.’


Ответ:

23
Задание 23 № 321

Преобразуйте, если это необходимо, слово CHILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

When it was lunchtime, everyone was very hungry. At last the ______ cried:

‘Please hurry up and choose a picnic place.’

‘Yes, please, do.’ Mr. Wolf said. ‘This basket is so heavy.’


Ответ:

24
Задание 24 № 322

Преобразуйте, если это необходимо, слово WE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

‘All right,’ agreed Mrs. Wolf. ‘Let_______ just go round the next turn in the path — and there we will eat.’


Ответ:

25
Задание 25 № 323

Преобразуйте, если это необходимо, слово LOOK так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

So they went around the turn and soon came into their own back yard! Mr. Wolf quickly put down his basket. ‘It’s a perfect spot for a picnic,’ he said ______ around with a smile.

‘Chairs, and a table, and a pool — and a beautiful flower garden!’ And they decided to have picnics there all summer long.


Ответ:

26
Задание 26 № 278

Образуйте от слова MOVE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

 

Migrating Birds

 

In autumn you can see large flocks of birds flying from Russia to warmer countries. In spring, they come back to us. Migration is the periodic seasonal ______ of birds.


Ответ:

27
Задание 27 № 279

Образуйте от слова SCIENCE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

The main routes connect Europe and Africa, Europe and South-Eastern Asia and Australia, North and South America. How do we know about these routes? ______ study birds. They catch birds, place small bands with numbers on the birds’ legs and then let the birds fly away. Some of these banded birds are caught again. The band tells about the route.


Ответ:

28
Задание 28 № 280

Образуйте от слова QUICK однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Some birds fly very ______ and they can feed on the wing. They migrate in the daytime.


Ответ:

29
Задание 29 № 281

Образуйте от слова DARK однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Swallows and swifts do this. Cuckoos fly during the night and rest and feed during the day. Swimming birds can fly both during the day and night, in complete ______ .


Ответ:

30
Задание 30 № 282

Образуйте от слова POWER однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

How long can birds fly for without a stop? The tiny hummingbird weighs only about as much as a small coin. But it has ______ wings.


Ответ:

31
Задание 31 № 283

Образуйте от слова POSSIBLE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

It flies 1,000 km across the Gulf of Mexico to the southern coast of the United States in 24 hours without a stop! You may think it's ______ , but other small birds can fly non-stop for up to 90 hours!


Ответ:

32
Задание 32 № 2938

Вставьте пропущенное слово:

 

1) chance

2) advantage

3) option

4) preference


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 2939

Вставьте пропущенное слово:

 

1) allowed

2) let

3) provided

4) gave


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 2940

Вставьте пропущенное слово:

 

1) over

2) on

3) ahead

4) through


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 2941

Вставьте пропущенное слово:

 

1) charge

2) fare

3) tuition

4) expense


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 2942

Вставьте пропущенное слово:

 

1) step

2) walk

3) speed

4) pace


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 2943

Вставьте пропущенное слово:

 

1) spend

2) have

3) enjoy

4) take


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 2944

Вставьте пропущенное слово:

 

1) realize

2) become

3) come

4) get


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 100

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Richard who writes:

 

...I’m currently studying for my exams and hope to do well at my finals. I wish I could have more free time now as I love going out with my friends, meeting new people, making new acquaintances. Do you like hanging out with friends in your free time or are you a stay-at-home type? How do you usually spend the weekend? What are your hobbies or interests?

A friend of mine is coming to see me this weekend...

 

Write a letter to Richard. In your letter answer his questions, ask 3 questions about his friend’s visit. Write 100—140 words. Remember the rules of letter writing. You have 20 minutes to do this task.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 101

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Some young people believe that while at school we should concentrate on studying; others think that working part-time has many advantages.

2. Reading fiction is becoming less and less important for teenagers.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2851

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Nitrogen is main ingredient of air. As every twelve-year-old knows, it accounts for 78 percent of the air. Less than 21 percent of air is oxygen. The high percentage of nitrogen in the air is a result of volcanic eruptions during the formation of the Earth. Vast amounts of it were released into the atmosphere. Being heavier than hydrogen or helium it has stayed closer to the surface of the planet. A key ingredient in gunpowder, it is also used to cure meat, as a preservative in ice cream.

The word nitrogen means soda-forming in Greek. Beer cans with pressure-sensitive widgets contain nitrogen, not carbon dioxide. The smaller nitrogen bubbles make a smoother, creamier head. The only other significant gas in air is argon. It was discovered by William John Strutt, who was also the first man to work out why the sky is blue.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 5476

Study the advertisement.

 

Best school uniforms in town!

 

You are considering buying a school uniform for your little sister and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following:

 

1) online catalog

2) availability of all-natural fabric uniforms

3) uniform for PE classes

4) payment methods

5) return policy

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 7542

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

· where and when the photo was taken

· what/who is in the photo

· what is happening

· why you keep the photo in your album

· why you decided to show the picture to your friend

You have to talk continuously, starting with “I’ve chosen photo number…”


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2894

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say what kind of fighting presented in the photos you like more

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.