СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
Английский язык
Cайты, меню, вход, новости


Вариант № 1369813

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 3576

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. A uniform makes the school a better organized place.

2. Uniforms help improve the discipline at schools.

3. Uniforms can help prevent crimes at school.

4. Uniforms will not make life at school better.

5. Uniforms can teach students how to behave professionally.

6. Getting used to uniforms is good for a future career.

7. Uniforms make students focus more on their learning.

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2727

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

A) Mike’s administrative work was very well paid.

B) Mary did not do well at University because she had to earn her living.

C) Mary was younger than the other students at her university.

D) Mary thinks that regular classes are rather time-consuming.

E) Mary thinks that she can’t study better than when she was younger.

F) Distance learning seems to be very convenient for Mary.

G) Mike does not feel disappointed about going to University.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 1489

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The TV programme is designed to feature

 

1) actors pretending to be ordinary people.

2) people who vote for themselves to win a prize.

3) real people preparing dinner parties in their own homes.


Ответ:

4
Задание 4 № 1490

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The funniest part of the program is generally the

 

1) kitchen scenes of preparation and cooking.

2) contestants trying to impress each other.

3) host selecting ingredients.


Ответ:

5
Задание 5 № 1491

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator believes that people are fascinated by other peoples’ homes

 

1) since everybody likes to show off their homes.

2) but doesn’t know why.

3) because decor and layout are fascinating.


Ответ:

6
Задание 6 № 1492

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Each of the guests

 

1) gives the host a mark out of 10.

2) privately complains about the host.

3) publicly thanks the host.


Ответ:

7
Задание 7 № 1493

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Some of the shows contestants

 

1) leave the show on a Friday.

2) become real TV stars.

3) become minor celebrities.


Ответ:

8
Задание 8 № 1494

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The celebrity version of the show works well because

 

1) much is already known about the contestants.

2) the prizes go to charity.

3) celebrities often hate each other.


Ответ:

9
Задание 9 № 1495

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator might apply for the show because

 

1) he’d serve fish that he caught.

2) it would probably be good fun.

3) in reality he’s a professional chef.


Ответ:

10
Задание 10 № 269

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Education: the Way to the Top

2. From Agony to Love

3. Teaching to Learn

4. Learning That Never Stops

5. Things Worth Learning

6. The Right Word Can Bring Changes

7. What My Father Taught Me

8. The Power of Numbers

 

A. Education has the power to transform a person’s life. I am the living example of this. When I was on the streets, I thought I was not good at anything but I wrote a poem, and it got published. I went back to school to learn. I have learned the benefit of research and reading, of debate and listening. One day soon a group of fresh-faced college students will call me professor.

 

B. Language has the capacity to change the world and the way we live in it. People are often afraid to call things by their direct names, use taboos not to notice dangerous tendencies. Freedom begins with naming things. This has to happen in spite of political climates, careers being won or lost, and the fear of being criticized. After Helen Caldicott used the word ‘nuclear arms race’ an anti-nuclear movement appeared.

 

C. I never wanted to be a teacher. Yet years later, I find myself teaching high school English. I consider my job to be one of the most important aspects of my life, still I do not teach for the love of teaching. I am a teacher because I love to learn, and I have come to realize that the best way to learn is to teach.

 

D. One day my sister and I got one and the same homework. My sister finished the task in 2 minutes and went off to play. But I could not do it, so I went into my sister’s room and quickly copied her work. But there was one small problem: my father caught me. He didn’t punish me, but explained that cheating makes people feel helpless. And then I was left feeling guilty for cheating.

 

E. Lifelong learning does not mean spending all my time reading. It is equally important to get the habit of asking such questions as ‘what don’t I know about this topic, or subject?’, ‘what can I learn from this moment or person?’, and ‘what more do I need to learn?’ regardless of where I am, who I am talking to, or what I am doing.

 

F. Math has always been something that I am good at. Mathematics attracts me because of its stability. It has logic; it is dependable and never changes. There might be some additions to the area of mathematics, but once mathematics is created, it is set in stone. We would not be able to check emails or play videogames without the computer solving complex algorithms.

 

G. When my high school English teacher asked us to read Shakespeare, I thought it was boring and too difficult. I agonized over the syntax — I had never read anything like this. But now I am a Shakespeare professor, and enjoy teaching Hamlet every semester. Each time I re-read the play, I find and learn something new for myself.

 

 

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 40

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

Fire Crews Hunt Escaped Hamster

 

Eight firefighters have been called in to help find an escaped hamster. Two crews used a chocolate-covered camera and a vacuum cleaner A ____ , called Fudgie, at the home of a six-year-old girl in Dunbar, Scotland.

The girl’s mother said: ‘We came down for breakfast and discovered Fudgie had opened the top lid of her cage and had made her way into the kitchen and we think she has gone В ____ .'

The fire crews spent five hours trying to recover the pet after it ran down a hole in the kitchen floor. But, the hamster still refused С ____ .

In the search for Fudgie, the firefighters took the family cooker and gas pipes apart. They also dropped a mini-camera coated with chocolate under the floorboards. They then hoped to take out the hamster using a vacuum cleaner. Despite all their efforts, they failed to find Fudgie.

In the end, the firefighters put another camera down the hole D ____ , connected to the screen of the family home computer, to see if Fudgie appeared. Besides, the girl and her parents regularly dropped food E ____ .

At last, after eight days the hamster returned to her cage safe and sound. She crawled from the hole in the kitchen floor early in the morning. It was the girl’s father who first found Fudgie F ____ .

The girl said that day it was like Christmas morning for her. Her parents added that they too felt extremely happy when Fudgie had finally returned.

 

1. through a small hole in the floor

2. through the hole for the hamster

3. and locked the runaway hamster

4. to come out of the hole

5. to look after the pet

6. to try and locate the missing hamster

7. and left it under the floorboards

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 24

Why did schoolchildren like the new teacher, Mr. Sampson?

 

1) They liked his appearance.

2) He often went for a walk with them.

3) He organized competitions for them.

4) They enjoyed listening to his stories.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 25

How did Mr. Sampson teach Latin grammar?

 

1) He told the pupils to learn the rules by heart.

2) He asked the pupils to make up example sentences.

3) He illustrated the rules with pictures.

4) He made up interesting sentences to illustrate the rules.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 26

Why did McLeod write the phrase ‘Remember the lake among the four oaks?’

 

1) There was a place like that in his native town.

2) He wanted to show his knowledge of Latin grammar.

3) The phrase suddenly came to his mind.

4) He wanted to embarrass the teacher.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 27

What did Mr. Sampson do after reading the examples of conditional sentences?

 

1) He left the classroom immediately.

2) He put the papers with the examples into his bag.

3) He asked who had written the example in red ink.

4) He gave marks to the pupils.


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 28

What was wrong with the paper written in red ink?

 

1) It didn’t illustrate the rule that was studied.

2) It had finger-marks on it.

3) It didn’t belong to anyone in the class.

4) It had many grammar mistakes.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 29

Who did McLeod see on Mr. Sampson’s windowsill?

 

1) Nobody.

2) A stranger.

3) One of his schoolmates.

4) Mr. Sampson.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 30

Why did the boys never tell anyone about the incident at night?

 

1) They were not asked about it.

2) Mr. Sampson asked them not to tell anyone.

3) They agreed to keep it secret.

4) They were afraid to speak about it.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 3550

Преобразуйте, если это необходимо, слово «GO» так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

First Day of School

 

Melanie River had just turned ten years old, but she had never been to school.

Most children in the third grade _________ to school for two years. But Melanie was not most children.


Ответ:

20
Задание 20 № 3551

Преобразуйте, если это необходимо, слово BAD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

She suffered from severe social anxiety. Attending a school with over 800 students was her ________ nightmare. But this year Melanie was determined that things were going to be different.


Ответ:

21
Задание 21 № 3552

Преобразуйте, если это необходимо, слово BE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

She and her family had just moved to a smaller town. There were only about 200 students at the local elementary school. Her mother hoped that Melanie _________ able to control her emotions and finally have a few friends.


Ответ:

22
Задание 22 № 3553

Преобразуйте, если это необходимо, слово ONE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

And so here Melanie was, on the way to school. And even though she felt as if her heart might explode out of chest, for the ___________ time in her life she was truly happy.


Ответ:

23
Задание 23 № 3554

Преобразуйте, если это необходимо, слово DRIVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Panic

 

At some point of your life you’ve probably used the word panic. But have you ever wondered where it comes from?

Panic actually originates from a Greek myth. Pan, the Greek god of nature, had a strange power. When awakened from his sleep, he would cry out which __________the nearby animals into a state of terror.


Ответ:

24
Задание 24 № 3555

Преобразуйте, если это необходимо, слово THEY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Pan would also use this power on his enemies, driving some of _____________ mad.


Ответ:

25
Задание 25 № 3556

Преобразуйте, если это необходимо, слово KNOW так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Among the Greeks this mental state ____________ as panic fear.


Ответ:

26
Задание 26 № 1198

Образуйте от слова DEFENSE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

 

Castle Clinton

 

Castle Clinton was built in the times of Napoleonic wars and great tension between Britain and the US. New York was almost ______ and in a short time five new forts, Castle Clinton among them, were built.


Ответ:

27
Задание 27 № 1199

Образуйте от слова ENTERTAIN однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

However, it was never used as a fortress. In 1824, it became a place of public ______ .


Ответ:

28
Задание 28 № 1200

Образуйте от слова SCIENCE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

A newspaper described it as a «fanciful garden, tastefully ornamented with shrubs and flowers». The garden was the setting for band concerts, fireworks and demonstrations of the latest ______ achievements.


Ответ:

29
Задание 29 № 1201

Образуйте от слова REMARK однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Many ______ people were honored at the Garden, President Andrew Jackson among them.


Ответ:

30
Задание 30 № 1202

Образуйте от слова VISIT однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

In 1896 Castle Clinton became the city Aquarium and thousands of ______ rushed to see fish that came from the waters around New York.


Ответ:

31
Задание 31 № 1203

Образуйте от слова VARY однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Later exotic fish from around the world were brought to the Aquarium and the collection grew in number and ______ .


Ответ:

32
Задание 32 № 537

Вставьте пропущенное слово:

 

1) about

2) to

3) off

4) on


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 538

Вставьте пропущенное слово:

 

1) compartment

2) cabin

3) carriage

4) suit


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 539

Вставьте пропущенное слово:

 

1) travel

2) trip

3) journey

4) voyage


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 540

Вставьте пропущенное слово:

 

1) keep

2) help

3) stay

4) get


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 541

Вставьте пропущенное слово:

 

1) reached

2) went

3) arrived

4) came


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 542

Вставьте пропущенное слово:

 

1) path

2) road

3) way

4) line


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 543

Вставьте пропущенное слово:

 

1) in

2) for

3) to

4) at


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 2

You have received a letter from your English-speaking pen friend Tom who writes:

 

...In Great Britain young people want to become independent from their parents as soon as possible. Could you tell me what you and your friends think about not relying on your parents? Are you ready to leave your family immediately after you finish school? Is it easy to rent a house or an apartment for students in Russia?

As for the latest news, I have just returned from a trip to Scotland ...

 

Write a letter to Tom. In your letter answer his questions, ask 3 questions about his trip to Scotland. Write 100−140 words. Remember the rules of letter writing.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 5

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Some of my friends say there's nothing better than reading a good book while others would rather watch its film version.

2. A person who is fluent in a foreign language can easily work as an interpreter.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2834

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

The ostrich is the bird that lays the smallest egg for its size. Although it is the largest single cell in nature, an ostrich egg is less than 2 per cent of the weight of the mother. A wren’s egg, by comparison, is 13 per cent of its weight. The largest egg in comparison with the size of the bird is that of the Little Spotted kiwi. Its egg accounts for 26 per cent of its own weight.

An ostrich egg weighs as much as twenty-four hen’s eggs; to soft-boil one takes forty-five minutes. Queen Victoria tucked into one for breakfast and declared it among the best meals she had ever eaten. The largest egg laid by any animal – including the dinosaurs – belonged to the elephant bird of Madagascar, which became extinct in 1700. It was ten times the size of an ostrich egg, nine litres in volume and the equivalent of 180 chicken’s eggs.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2769

Study the advertisement.

 

 

You are considering visiting the real estate agency and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) location of the agency

2) services they provide

3) if they work at weekends

4) competitive advantages

5) if they provide any guarantees

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 3469

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

You have to talk continuously, starting with:

"I’ve chosen photo number… "


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2878

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say what pet presented in the photo you'd like to have more

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.