СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
Английский язык
Cайты, меню, вход, новости


Вариант № 1272778

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 1004

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. The speaker criticizes books on time management.

2. The speaker believes our schedule shouldn’t ignore personal wishes.

3. The speaker recommends balancing our weekly activities.

4. The speaker considers physiology in time management.

5. The speaker advocates concentration on each task.

6. The speaker recommends concentrating on one big aim at a time.

7. The speaker advises doing tasks in order of importance.

 

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2908

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

A. Maggie is trying on a blue dress when she meets John.

B. John could not get a refund for a jumper last year.

C. Maggie refuses to go to the electronic shop with John.

D. John is not going to work for a week at Christmas.

E. John suggests that he and Maggie celebrate Christmas together.

F. Maggie is spending Christmas with her parents.

G. Maggie and John will have a snack in a cafe.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

 

1) True

2) False

3) Not stated


Ответ:

3
Задание 3 № 3578

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What do we learn about Alice at the beginning of the interview?

 

1) She has an Academy award already.

2) She’s 18 years old.

3) She was born in Brazil.


Ответ:

4
Задание 4 № 3579

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Which of the following is TRUE about Alice’s family?

 

1) She takes part in a business with her family.

2) All of her relatives live in São Paolo.

3) Many of her relatives work in show business.


Ответ:

5
Задание 5 № 3580

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What made Alice want to become an actress?

 

1) A theatre play she once saw.

2) Her school in São Paolo.

3) Glossy magazines about stars.


Ответ:

6
Задание 6 № 3581

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Which is TRUE about Alice’s current project?

 

1) Her character is very beautiful.

2) Her part isn’t in English.

3) Her friend offered her the role.


Ответ:

7
Задание 7 № 3582

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

Why did Alice sign up for Queen of the South?

 

1) Because of the film director.

2) Because of the role she had to play.

3) Because she had written the book.


Ответ:

8
Задание 8 № 3583

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What does Alice’s acting coach help her with?

 

1) Getting to know the character.

2) Memorizing the lines.

3) Suggesting ideas about costumes.


Ответ:

9
Задание 9 № 3584

Вы услышите интервью дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

What does Alice say about having to act in English?

 

1) It’s easier when she spends a long time working on it.

2) It’s no problem for her anymore.

3) It makes her translate all the time.


Ответ:

10
Задание 10 № 729

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Footballers’ diets

2. Ideal football shape

3. Length matters

4. Puree instead of pasta

5. Secret born in the USSR

6. Stress or relaxation

7. Flying fruit

8. Referee’s perspective

 

A. Good footballers must have something in their genes. Scientists have discovered a link between the length of a footballer’s ring finger and their ability as a player. They compared the ring and index fingers of top players. Players whose ring fingers were longer compared to their index fingers were more likely to be elite players. Some of the players found to have long ring fingers are Bryan Robson, Ossie Ardiles, Glenn Hoddle, Sir Stanley Matthews and Gazza.

 

B. Fitness training is absolutely necessary for a first-rate football team. Jogging up and down the stadium a few times is not enough. What footballers really need is a quick start. Footballers can get this ability to start running very quickly by using a training method called ‘plyometrics’. In the 1960s, athletes in the Soviet Union used plyometric exercises to improve their results in jumping. Step by step, the method has become very important for many sports that include sprinting and jumping.

 

C. In the past, footballers used to have a big fried breakfast — or even a roast dinner — before a football match. In the new era of professional football, the menu of modern players has been radically reformed. Arsenal manager, Arsene Wenger, is known for his scientific method of feeding his team. When he first came to the club in 1996, he at once changed the players’ dinner menus. Sugar, red meat, chips, fried foods and dairy products were out. Vegetables, fish, chicken and plenty of water were in.

 

D. French diet specialists heavily criticised the pre-match diet of the England players in Euro ‘96. Their menu of tomato soup and spaghetti was said to be more likely to produce wind than a win. Potatoes, according to French scientists, make the best meal on the day of a game. They have glucides, which give the player a lot of energy. They also include useful vitamins. According to one piece of research, a player should eat 200-300 grams of mashed potatoes, boiled for 20 minutes, exactly three hours before going to the game.

 

E. Physics can explain a football wonder — the banana kick. This happens when a ball suddenly changes its direction at the end of its flight. At a certain speed, the air flowing over a flying ball becomes ‘turbulent’. This means that the air moves irregularly over the ball. As the ball slows down, the air becomes ‘smooth’ again. This slowdown makes the ball turn dramatically, creating the wonderful ‘banana’ kicks that the spectators like so much.

 

F. These days, footballs are made in a design based on the ‘Buckminster Ball’. The American architect Richard Buckminster Fuller came up with the design when he was trying to find a way for constructing buildings using a minimum of materials. The ball is a series of geometrical figures, which can be fitted together to make a round body. The modern football is in fact a Buckminster Ball consisting of 32 pieces. When they are joined together and filled with air they make a perfect sphere. 

 

G. Research has shown that watching the World Cup is good for our health even if your team goes out on penalties. The scientists suggest that a common interest and a nationalistic pride are very important. The competition makes people less concentrated on their own problems. They are also more patient and can cope with crises much easier. Watching football can, however, also be disappointing, especially when it comes to the decisions of referees and officials. Besides, watching penalties can be very nervous.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 2961

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

Archaeology done underwater

 

Nautical archaeology is the science of finding, collecting, preserving, and studying human objects that have become lost or buried under water. It is a fairly modern field of study since it depends on having the technology to be able to remain underwater for some time to do real work. Whether it is conducted in freshwater or in the sea, A_______________________, nautical archaeology is another way of learning more about the human past.

Although some use the words nautical archaeology to mean a specialized branch of underwater archaeology, B_______________________, most consider the term to mean the same as the words underwater archaeology or marine

archaeology. All of these interchangeable terms mean simply C_______________________.

Once real trade began, it is safe to say D_______________________ was probably transported over water at some point in time. By studying submerged objects, we can learn more about past human cultures. In fact, studying ancient artifacts is the only way to learn anything about human societies E_______________________. Being able to examine the actual objects made and used by ancient people not only adds to the written records they left behind, but allows us to get much closer to the reality of what life was like when they lived. Also, if we pay close attention to how the objects were made and used, we begin to get a more realistic picture of F_______________________.

 

1. that existed long before the invention of writing

2. that nearly every object made by humans

3. what those people were really like

4. which is concerned only with ships and the history of seafaring

5. that it is the study of archaeology done underwater

6. and whether it finds sunken ships or old cities

7. and what was discovered underwater

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 438

The people in the cafe were all in a hurry because

 

1) they had to buy their lunch far away from the office.

2) they wanted to be the first in line to pay for the food.

3) it was the way they normally behaved at lunch time.

4) they had to buy their lunch before the cashier left for her lunch.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 439

The woman was fumbling in her purse because she wanted to

 

1) pay for her food.

2) buy a candy bar.

3) find her phone.

4) pay with a check.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 440

The mother would not let the child buy a candy bar because she

 

1) didn’t have enough money to pay for it.

2) was unreasonably strict with the little kid.

3) thought that he had enough candy already.

4) didn’t trust the quality of the candy from the display.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 441

The boy was persistent in getting what he wanted and the people in the line

 

1) supported him.

2) started to show irritation.

3) started to shout at the kid.

4) remained indifferent to the incident.


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 442

Judging by the child’s reaction to the punishment we can say that

 

1) it did not teach him anything.

2) he wasn’t used to being punished.

3) he was indifferent to being punished.

4) he wasn’t ready to change his behavior.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 443

The people in a line broke into spontaneous applause because the child

 

1) was forced to obey.

2) managed to get his way.

3) Had already eaten the candy bar.

4) manipulated his mother skillfully.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 444

Reflecting on the incident the narrator thought that

 

1) The mother had overreacted.

2) The mother was right in her reaction.

3) he/she wanted his/her own children badly.

4) One should be a parent to have a right to judge.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 1789

Преобразуйте, если это необходимо, слово LEAVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

The popsicle

 

Not all new things are created by wise old scientists. Frank Epperson invented the popsicle, fruit ice cream without milk, in 1905 when he was only 11 years old. Frank ___________ his drink outside on the porch overnight with the stir stick in it.


Ответ:

20
Задание 20 № 1790

Преобразуйте, если это необходимо, слово INCLUDE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

That night the temperature dropped and froze things, __________ Frank's drink. That didn't stop him from tasting it.


Ответ:

21
Задание 21 № 1791

Преобразуйте, если это необходимо, слово LATE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

18 years ______________ Frank started his business.


Ответ:

22
Задание 22 № 1792

Преобразуйте, если это необходимо, слово EAT так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Just over 1 billion popsicles __________ in the US each year. Out of the 30 flavors to choose from, orange has been the favorite for many years.


Ответ:

23
Задание 23 № 1793

Преобразуйте, если это необходимо, слово COOK так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

Mother's Day

 

We are a family of four: my mom, my dad, my brother and I. One morning my dad started ___________ breakfast.


Ответ:

24
Задание 24 № 1794

Преобразуйте, если это необходимо, слово YOUNG так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Ben, my __________ brother, asked him: «Why are you making Mommy breakfast? Is she sick?»


Ответ:

25
Задание 25 № 1795

Преобразуйте, если это необходимо, слово BE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

"No, dear," replied her father, "it's Mother's Day." Immediately the boy had another question. "Oh," he said, "then __________ every other day Father's Day?"


Ответ:

26
Задание 26 № 738

Образуйте от слова REAL однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

 

Why do we sleep?

 

A recent study may have an answer to one of the greatest unsolved mysteries in science — what is the purpose of sleep? The work suggests it’s ______ about making animals function more efficiently in their environments.


Ответ:

27
Задание 27 № 739

Образуйте от слова SCIENCE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

______ from the University of California, Los Angeles, conducted a study of the sleep times of a broad range of animals. They discovered much variation.


Ответ:

28
Задание 28 № 740

Образуйте от слова POSSIBLE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

You may think it is _____ but some migrating birds can fly non-stop for up to 90 hours.


Ответ:

29
Задание 29 № 741

Образуйте от слова SLEEP однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Pythons and bats are among the longest ______ at over 18 hours a day.


Ответ:

30
Задание 30 № 742

Образуйте от слова DEVELOP однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Human babies need 16 hours and their health and intellectual ______ depends on sleeping properly.


Ответ:

31
Задание 31 № 743

Образуйте от слова DIFFICULT однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Most of us probably feel we need around eight hours sleep to function well. Some people have ______ in getting enough sleep and this may lead to serious health problems.


Ответ:

32
Задание 32 № 445

Вставьте пропущенное слово:

 

1) incident

2) accident

3) event

4) occasion


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 446

Вставьте пропущенное слово:

 

1) producing

2) making

3) trying

4) doing


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 447

Вставьте пропущенное слово:

 

1) piece

2) lump

3) bunch

4) pinch


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 448

Вставьте пропущенное слово:

 

1) heard

2) touched

3) tasted

4) smelled


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 449

Вставьте пропущенное слово:

 

1) way

2) road

3) path

4) method


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 450

Вставьте пропущенное слово:

 

1) Do

2) produce

3) make

4) have


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 451

Вставьте пропущенное слово:

 

1) hold

2) feel

3) keep

4) help


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 1618

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Charlie who writes:

 

... 2 weeks ago we went out into the countryside for a family picnic. It rained cats and dogs but we had a great time. Does your family go on picnics? Do you enjoy them? I imagine you probably have the same weather problems as we do in England?

I have some great news!! Our school band won Silver in the state “Battle of the Bands” contest. Awesome!...

 

Write a letter to Charlie. In your letter answer her questions, ask 3 questions about the band competition. Write 100—140 words. Remember the rules of letter writing. You have 20 minutes to do this task.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 929

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. Some people think that boys and girls should study separately at different schools.

2. Good books are only those books that everyone likes and understands.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2860

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Spencer was an engineer, philosopher and psychologist, who in his day was as famous as Darwin. He first coined the phrase ‘survival of the fittest’. Darwin paid him the compliment of using it himself. Herbert was the eldest of nine children, all the rest of whom died in infancy. Trained as a civil engineer, he became a philosopher, psychologist, sociologist, economist and inventor. He sold more than a million books in his lifetime and was the first to apply evolutionary theory to psychology, philosophy and the study of society.

He also invented the paperclip. The device was called Spencer’s Binding Pin and was produced on a modified hook-and-eye machine. It did well in its first year, but demand dried up. During the Second World War, paperclips were an emotive symbol of Norwegian resistance to the German occupation. A giant paperclip was later erected in Oslo.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2782

Study the advertisement.

 

 

You are considering buying the printer and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) warranty period

2) if you can buy the printer online

3) discount for regular customers

4) full characteristics of the device

5) advantages of the printer

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2821

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2886

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say what you prefer more: working or doing homework

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.