СДАМ ГИА: РЕШУ ЕГЭ
Образовательный портал для подготовки к экзаменам
Английский язык
Английский язык
Cайты, меню, вход, новости


Вариант № 1272773

При выполнении заданий с кратким ответом впишите в поле для ответа цифру, которая соответствует номеру правильного ответа, или число, слово, последовательность букв (слов) или цифр. Ответ следует записывать без пробелов и каких-либо дополнительных символов. Для выполнения заданий 1, 2 прослушайте аудиозапись и выпишите правильную последовательность цифр. Для выполнения заданий 3—9 прослушайте интервью и выберите один из трех вариантов ответа. В задании 10 установите соответствие между текстами A—G и заголовками 1—8. В задании один заголовок лишний. В задании 11 прочитайте текст и заполните пропуски A—F частями предложений, обозначенными цифрами 1—7. Одна из частей в списке 1—7 лишняя. Прочитайте текст и выполните задания 12—18. В каждом задании запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


При выполнении заданий 19—25, преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. При выполнении заданий 26—31, образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Записывайте ответы без пробелов, запятых и других дополнительных символов; не копируйте слова-ответы из браузера, вписывайте их, набирая с клавиатуры. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 32—38. Запишите в поле ответа цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.


Если вариант задан учителем, вы можете вписать или загрузить в систему ответы к заданиям с развернутым ответом. Учитель увидит результаты выполнения заданий с кратким ответом и сможет оценить загруженные ответы к заданиям с развернутым ответом. Выставленные учителем баллы отобразятся в вашей статистике.


Версия для печати и копирования в MS Word
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
1
Задание 1 № 774

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

1. Many people understand the importance of healthy eating.

2. Some children know very little about food and cooking.

3. Good food is very expensive nowadays.

4. You can improve your eating habits by growing food yourself.

5. Local food is tastier and better for your health.

6. People have lost the tradition of family meals.

7. For many people the quality of food is less important than other things.

 

 

 

ГоворящийABCDEF
Утверждение

Ответ:

2
Задание 2 № 2753

Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

A) Mr Harris has carried out work on Mrs French’s house before.

B) The painting and attic conversion are being done in the same house.

C) Mr Harris tells Mrs French his phone number.

D) Mrs French wants both of her bathrooms to be redecorated.

E) Mrs French hasn’t decided what work needs to be done to her garage yet.

F) It will take Mr Harris two weeks to do all the work that Mrs French needs done.

G) Mrs French wants her husband to be at home when Mr Harris comes.

 

Запишите в ответ цифры, расположив их в порядке, соответствующем буквам:

ABCDEFG
       

Ответ:

3
Задание 3 № 1581

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator was

 

1) a naturally talented cook.

2) just able to follow recipes.

3) a qualified chef.


Ответ:

4
Задание 4 № 1582

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator worked in the kitchen with a man, who was from

 

1) Panama City, Florida.

2) French Louisiana.

3) Los Angeles.


Ответ:

5
Задание 5 № 1583

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

When the narrator was asked in the dining room he worried because he thought

 

1) the problem might have been his fault.

2) the woman would make a complaint.

3) that Suzie would call the police.


Ответ:

6
Задание 6 № 1584

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The lady was unhappy because she

 

1) expected better service.

2) didn’t like the taste of the food.

3) was afraid of the shrimp ‘staring’ at her.


Ответ:

7
Задание 7 № 1585

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

In the end the unhappy customer

 

1) ate the same dish.

2) ordered another dish.

3) refused to eat anything at the restaurant.


Ответ:

8
Задание 8 № 1586

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator was asked to return to the dining room again because

 

1) Suzie wanted to see him.

2) other customers insisted on it.

3) the unhappy customer came back.


Ответ:

9
Задание 9 № 1587

Вы услышите репортаж дважды. Выберите правильный ответ 1, 2 или 3.

 

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

 

The narrator was generously rewarded for

 

1) being inventive as a cook.

2) his ability to compromise.

3) being calm and kind to a difficult client.


Ответ:

10
Задание 10 № 2600

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

 

1. Water-related diseases

2. Personal measure

3. Ways of using

4. More than survival

5. Physical characteristics

6. Worrying statistics

7. Hard to get

8. Natural threats

 

A. Water is the most important resource for mankind. It is a condition for all life on our planet, a factor for any social and technological development, a possible source of welfare or misery, cooperation or conflict. 97 percent of it is undrinkable because it’s saltwater. Only 3 percent of the world’s water supply is fresh water, and 77 percent of that is frozen. Of the 23 percent that is not frozen, only a half a percent is available to supply everyone with all the water they need to survive.

 

B. Natural disasters like earthquakes, tornados, hurricanes and other types of incidents can disrupt drinking water and wastewater systems. Water consumers, water and wastewater utilities, and private well and septic owners should be informed on what to do in emergency. It is important to be prepared because drinking water and wastewater disruptions can directly threaten your health, the health of your family, and the health of your community.

 

C. Water security is about fighting poverty and hunger, and protecting the environment. It is about saving children from disease. It is about allowing girls to go to school instead of walking kilometers to fetch water. It is about providing women and men with access to sanitation, wherever they live. Fundamentally, it is about peace. When we talk about water security, we are really talking about human rights, human dignity, and the development of all societies.

 

D. Water is the only substance that occurs naturally as a solid (ice), a liquid and a gas (water vapor). It covers about 70 percent of the Earth for approximately 1,386 million cubic kilometers. In its purest form, it’s odorless, nearly colorless and tasteless. Water molecules are naturally attracted and stick to each other like magnets. This is the reason behind many of water’s special properties, such as the fact that it’s denser in its liquid state than in its solid state (ice floats on water).

 

E. You use water to clean yourself, your clothes, your dishes, your car and everything else around you. You can travel on it or jump in it to cool off on hot summer days. Many of the products that you use every day contain water or were manufactured using it. It seems pretty simple, and yet there are a lot of things about it that scientists still don’t fully understand.

 

F. Every day you lose water. For your body to function properly, you must replenish its water supply. So how much fluid does the average, healthy adult living in a temperate climate need? The Institute of Medicine determined that an adequate intake for men is roughly 3 liters a day. The intake for women is 2.2 liters a day. But in truth, your water needs depend on many factors, including your health, how active you are and where you live.

 

G. Around 1.1 billion people globally do not have access to clean water supply sources whereas 2.4 billion people do not have bathrooms with running water. About 2 million people die every year due to water-related diseases, most of them are children less than 5 years of age. The most affected are people in developing countries, living in extreme conditions of poverty.

 

ТекстABCDEFG
Заголовок

Ответ:

11
Задание 11 № 2202

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

 

Orient Express

 

In the early 1860s, trains were the preferred way to travel. They weren't particularly comfortable, however, until American engineer George Mortimer Pullman decided to make trains more luxurious.

By the late 1860s, trains furnished not only sleeping cars, but kitchen and dining facilities, where A ___________________. This was innovative for the time, and was aimed to encourage people В ___________________. The first of these Pullman trains in England ran from London to Brighton and used electricity for illumination.

In 1881, another railway entrepreneur, George Nagelmacker, introduced the use of a restaurant car onboard, and the first Orient Express train service was begun. Running from Paris to Romania the route included Strasbourg, Vienna, Budapest and Bucharest.

Thanks to the 12 mile Simplon Tunnel, С ___________________, the Orient Express expanded, including a route to Istanbul, and the legendary romance of the Orient Express was in full swing.

Everyone in the social register, including royalty, chose to travel on the wheels of that luxury hotel D ___________________ in wealthy surroundings. Legends, stories, and intrigue surrounded those trips to exotic places, and those famous people E ___________________.

Unfortunately, during World War II this luxury travel was closed for the most part, and later, after the war, F ___________________ to start it again. Within the next few years airplane travel became popular, and train passenger service declined.

 

1. elegant meals were served to passengers

2. to use trains for long distance travel and vacations

3. who rode the train

4. who wrote about it

5. which connected Switzerland and Italy

6. that served dishes and wines

7. there was no money

 

ПропускABCDEF
Часть предложения

Ответ:

12
Задание 12 № 760

What did the girls hope to do that weekend?

 

1) Talk all the weekend.

2) Have some more studies that weekend.

3) Go to the cinema.

4) Have a quiet weekend in.


Показать


Ответ:

13
Задание 13 № 761

When the girl first met her friend, Lily

 

1) lived with her parents.

2) visited her grandmother.

3) just came to live in Avon.

4) had just lost her parents.


Показать


Ответ:

14
Задание 14 № 762

Lily was crying when the girl first met her because

 

1) she missed her parents.

2) her grandmother didn’t like the way she talked.

3) she had to wear clothes she didn’t like.

4) her grandmother had cut her hair short.


Показать


Ответ:

15
Задание 15 № 763

Why did the girl become friends with Lily?

 

1) She liked Lily’s dress.

2) She became fascinated with her.

3) They had common problems.

4) She wanted to comfort her.


Показать


Ответ:

16
Задание 16 № 764

“We complemented each other well” in paragraph 2 means that they

 

1) were a perfect match.

2) liked the same things.

3) supported each other.

4) found a common language.


Показать


Ответ:

17
Задание 17 № 765

Why did Lily have to do some occasional jobs?

 

1) She had to pay for her studies.

2) She had to support her grandmother.

3) She liked to change jobs.

4) She spent a lot on her clothes.


Показать


Ответ:

18
Задание 18 № 766

The girl “couldn’t wait for the weekend” because she

 

1) wanted to eat properly at last.

2) needed to get well after a flue infection.

3) wanted Lily to have a break from her studies.

4) needed a rest from her job.


Показать


Ответ:

19
Задание 19 № 2699

Преобразуйте, если это необходимо, слово «FLY» так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Difficult landing

One airline had a policy that required the first officer to stand at the door while the passengers exited. He smiled and thanked them for __________________ the airline.


Ответ:

20
Задание 20 № 2700

Преобразуйте, если это необходимо, слово HAVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

A pilot on this airline landed his plane into the runway really hard. He thought that passengers __________________ angry comments.


Ответ:

21
Задание 21 № 2701

Преобразуйте, если это необходимо, слово THEY так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

However, it seemed that all of __________________ were too shocked to say anything. Finally, everyone got off except for a little old lady. She said, ‘Can I ask you a question?’ ‘Yes, Madam,’ said the pilot. ‘What was it?’ the lady asked, ‘Did we land or were we shot down?’


Ответ:

22
Задание 22 № 2702

Преобразуйте, если это необходимо, слово BUILD так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Alhambra

The Alhambra is a palace and fortress in Granada. It __________________ between 1238 and 1358 at the end of Muslim rule in Spain. Despite the development that followed the Christian conquest, it still looks like a medieval Moorish settlement.


Ответ:

23
Задание 23 № 2703

Преобразуйте, если это необходимо, слово SURVIVE так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Since the Middle Ages, the Alhambra __________________ as a remarkable example of a Spanish-Moorish town. As most fortresses of that time, it has a surrounding wall, but it looks fairly weak.


Ответ:

24
Задание 24 № 2704

Преобразуйте, если это необходимо, слово NOT DEFEND так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Later it __________________ the kings of Granada and was just supposed to offer nice views.


Ответ:

25
Задание 25 № 2705

Преобразуйте, если это необходимо, слово CONSIDER так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста.

 

Today, the Alhambra __________________ to be one of the greatest examples of Islamic architecture.


Ответ:

26
Задание 26 № 3354

Образуйте от слова TRAVEL однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Bath

 

“Bath is the finest place on earth for you may enjoy it without getting tired”. These are the words of the 18th century __________________ James Boswell upon his first visit to the place.


Ответ:

27
Задание 27 № 3355

Образуйте от слова TRUE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

He was right, of course. This is a __________________ glorious Georgian city with its well-preserved Roman remains and famous baths.


Ответ:

28
Задание 28 № 3356

Образуйте от слова BUILD однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Bath is one of the easiest cities to explore with a compact centre of broad main streets lined with numerous historic __________________ and pretty shops.


Ответ:

29
Задание 29 № 3357

Образуйте от слова EXCITE однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Everything you could want to see is within walking distance but you can spend several days in Bath each day doing something different and something __________________.


Ответ:

30
Задание 30 № 3358

Образуйте от слова MYSTERY однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Don’t forget that nearby is the ancient and __________________ Stonehenge, a circle of enormous rocks on the edge of the Salisbury Plain.


Ответ:

31
Задание 31 № 3359

Образуйте от слова DIRECT однокоренное слово так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста.

 

Perhaps Bath and its surroundings have some greatest sights in Britain. A trip to this city or in any __________________ from it will lead you to a wonderful day.


Ответ:

32
Задание 32 № 3206

Вставьте пропущенное слово:

 

1) used

2) kept

3) did

4) made


Показать


Ответ:

33
Задание 33 № 3207

Вставьте пропущенное слово:

 

1) say

2) speak

3) tell

4) talk


Показать


Ответ:

34
Задание 34 № 3208

Вставьте пропущенное слово:

 

1) achieved

2) succeeded

3) managed

4) fulfilled


Показать


Ответ:

35
Задание 35 № 3209

Вставьте пропущенное слово:

 

1) on

2) in

3) up

4) to


Показать


Ответ:

36
Задание 36 № 3210

Вставьте пропущенное слово:

 

1) glanced

2) looked

3) watched

4) saw


Показать


Ответ:

37
Задание 37 № 3211

Вставьте пропущенное слово:

 

1) down

2) after

3) back

4) into


Показать


Ответ:

38
Задание 38 № 3212

Вставьте пропущенное слово:

 

1) apologize

2) disappoint

3) dissatisfy

4) regret


Показать


Ответ:

39
Задание 39 № 1526

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mike who writes:

 

... Next week we’re presenting orally the results of our individual projects in science. My project is good, but I hate oral assessment in general and I’m afraid I won’t present my project well orally. Do you have projects? How often do your teachers ask you to make projects in different subjects? What do you prefer: written reports or oral presentations? ... Imagine my brother Dan will have no homework for the whole term! His class’s been chosen for the experimental group by his school administration!!! …

 

Write a letter to Mike. In your letter answer her questions, ask 3 questions about the Dan’s reaction to the experiment. Write 100—140 words. Remember the rules of letter writing. You have 20 minutes to do this task.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

40
Задание 40 № 1573

Выберите только ОДНО из двух предложенных высказываний и выразите своё мнение по предложенной проблеме согласно данному плану.

 

Comment on one of the following statements.

 

1. The best things in life are free.

2. Space exploration was the greatest achievement of the 20th century.

 

What is your opinion? Do you agree with this statement? Write 200–250 words. Use the following plan:

− make an introduction (state the problem)

− express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion

− express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion

− explain why you don’t agree with the opposing opinion

− make a conclusion restating your position


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

41
Задание 41 № 2856

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

Neither Roman spectators calling for the death of a gladiator, nor Roman Emperors authorizing one, ever gave a thumbs down. In fact, the Romans didn’t use a thumbs down sign at all. If death was desired, the thumb was stuck up – like a drawn sword. For a loser’s life to be spared, the thumb was tucked away inside the closed fist – as with a sheathed weapon. If further proof were needed, in 1997 a Roman medallion of the second or third century AD was discovered in southern France. It shows two gladiators at the end of a battle and a referee pressing his thumb against a closed fist. The inscription reads: Those standing should be released.

This has been problematic in Iraq, where American soldiers are unsure whether locals are welcoming them or about to blow them up. Desmond Morris traces the positive connotations of the thumbs up in Britain to the Middle Ages, where it was used to close business deals. It found a new lease of life in World War Two when US airforce pilots adopted it as a signal to ground crews before take-off.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

42
Задание 42 № 2784

Study the advertisement.

 

 

You are considering buying a skateboard and you'd like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) if there are extra wheels in the kit

2) a free delivery service

3) country producer

4) availability of other colors of the skateboard

5) warranty period

You have 20 seconds to ask each question.


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

43
Задание 43 № 2825

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

• where and when the photo was taken

• what/who is in the photo

• what is happening

• why you keep the photo in your album

• why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: "I’ve chosen photo number … ".


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.

44
Задание 44 № 2888

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

• give a brief description of the photos (action, location)

• say what the pictures have in common

• say in what way the pictures are different

• say which of the disasters presented in the photos is more scary

• explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 


Решения заданий с развернутым ответом не проверяются автоматически.
На следующей странице вам будет предложено проверить их самостоятельно.
Времени прошло:0:00:00
Времени осталось:3.0:00:00
Завершить тестирование, свериться с ответами, увидеть решения.